Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Abilități transversale - abilități importante pentru fiecare job de care depinde cel mai mult succesul
În această eră a schimbărilor frecvente și a mobilității mari în domeniul angajării, abilitățile voastre transversale reprezintă arsenalul care asigură trecerea voastră pe piață, crește avantajul profesional competitiv și vă ajută la trecerea în alt rol. Oricât de specific, specializat și limitat vi se părea rolul de dinainte sau cel actual, probabil aveți un șir de abilități importante care sunt transferabile de la un loc la altul, esențiale pentru succesul vostru în carieră. Fiecare dintre aceste abilități vă vor îmbogăți CV-ul, dar vor fi și o recomandare pentru îmbunătățirea poziției voastre în companie.
Abilitățile transversale sunt abilitățile căutate de angajatori în timpul interviului, așadar este foarte important să le analizați bine și să fiți capabili să le cultivați, să le îmbogățiți, așadar enumerați-le fără probleme și cu încredere la interviu.
Definiția abilităților transversale
Explicat într-un mod foarte simplu, abilitățile transversale sunt abilități cu mai multe scopuri pe care le puteți aplica și folosi în mai multe roluri diferite.
De ce sunt importante și abilitățile transversale?
Abilitățile transversale reprezintă un inventar de mijloace care vă ajută să vă mutați la alt job și să străluciți. Acestea vă asigură rezistența profesională, robustețea și longevitatea carierei. De asemenea, acestea vă ajută să analizați dimensiunile laterale mai ușor și mai bine pregătiți din carieră și să obțineți abilitățile și expertiza suplimentare.
În timp ce abilități foarte specializate pot fi esențiale pentru construirea avantajului competitiv și pentru asigurarea succesului într-un anumit rol în organizație, abilități transversale sunt ceea ce asigură că pe termen lung nu veți deveni un surplus profesional sau redundant.
Cum se dobândesc abilitățile transversale?
Fiecare are abilități transversale și acestea se obțin în timpul vieții, din copilărie și școală până la facultate, prin educație formală și de altă formă, prin lectură, activități sociale, activități profesionale și viața în general.
Când identificați setul de abilități esențiale pe care le puteți lua cu voi și pe care le puteți aplica oriunde mergeți, vă puteți dedica misiunii de cultivare pe mai departe a acestor abilități și adăugarea altora noi la cele existente.
Cum se identifică abilitățile transversale?
Conștiința de sine dobândită printr-o autoevaluare riguroasă, sistematică și constantă este esențială pentru a vă asigura trecerea pe piață. Există teste sofisticate pentru auto-evaluare care vă oferă posibilitatea de a vă analiza punctele forte și pe cele slabe.
Puteți vedea lista de abilități și să le marcați pe toate de care sunteți siguri că se referă la voi. Cereți ajutorul șefului, colaboratorului, profesorului sau familiei dacă vreți să vă verificați evaluările sau să să obțineți un feedback și sfaturi din exterior.
Deși lista abilităților transversale este prea mare, în principiu acestea se pot grupa în cinci categorii de bază:
- Abilități soft: Cunoscute, de asemenea, ca abilități interpersonale sau interumane, ele presupun un set de abilități care vă oferă posibilitatea de a vă adresa pozitiv față de alții, de a comunica cu ei, de a învăța de la ei și de a vă inspira. Iată câteva exemple: abilități de delegare, abilități de coaching, abilități de ascultare, abilități de prezentare, abilități de cooperare.
- Abilități analitice: Aici intră abilități intelectuale care vă oferă posibilitatea de a identifica și de a analiza problemele și de a găsi soluții creative, inovative și realizabile. De exemplu: abilități de cercetare, abilități de colectare a datelor, abilități de analizare a datelor, creativitate, analiza riscului.
- Abilități tehnice: Aici intră abilități practice, directe precum cunoașterea foarte bună a lucrului pe calculator, priceperea de a lucra cu anumite mașini, programe, hardware, priceperea de a construi sau de a repara etc. De exemplu: programare C++, codare HTML, cunoașterea SQL, cunoașterea foarte bună a lucrului cu programele Flash, Photoshop, Illustrator.
- Abilități organizatorice: Acestea sunt abilitățile care vă permit să sortați date, să planificați, organizați proiecte sau resurse, să țineți evidența care este exactă, eficientă și ușoară pentru utilizare și să coordonați mai multe resurse sau sarcini. Câteva exemple: stabilirea priorității, gestionarea timpului, gestionarea taskurilor, gestionarea resurselor, coordonare.
- Abilități personale: Acestea includ un set de abilități referitoare la caracterul de la job. Câteva exemple: integritate, încredere, exactitate, grijă, priceperea de a lua decizii.
Lista de abilități transmisibile
✓ Bifați abilitățile pe care le dețineți…
✓ Folosiți-le ca ajutor în scrierea CV-ului
Abilități interpersonale
✓ pot stabili o interacțiune de succes cu o gamă largă de oameni; știu cum să interpretez și să folosesc limbajul corpului;
Abilități de comunicare orientată
✓ prezint clar și concis ideile și informațiile, cu stilul și conținutul care sunt convenabile pentru ascultători (indiferent că e vorba de o persoană sau un grup); prezint părerile și ideile în mod deschis, obiectiv;
Abilități de vorbire în public
✓ știu să țin prezentări formale; să prezint ideile, punctul de vedere și problemele într-un mod interesant;
Abilități consultative
✓ reacționez la ceea ce spun alții fără să judec („ascultare activă”); construiesc încredere și deschidere cu ceilalți;
Abilități de coaching/mentorship
✓ dau feedback în mod constructiv; ajut oamenii să-și mărească cunoștințele și abilitățile;
Abilități de predare/training
✓ știu să-i ajut pe alții ca să dobândească abilități și cunoștințe; știu să creez un mediu plăcut pentru studiu;
Abilități de monitorizare
✓ împart responsabilitățile și stabilesc un sistem corespunzător de responsabilități; știu să monitorizez progresul și să apreciez calitatea performanței altora;
Abilități de lider
✓ motivez și încurajez oamenii să lucreze; inspir oamenilor încredere și respect;
Abilități de convingere
✓ comunic eficient pentru justificarea poziției sau influențării deciziei; știu să vând produse sau să promovez idei;
Abilități de negociere
✓ știu să negociez inteligent; știu când și cum să fac compromisuri;
Abilități de intermediere
✓ știu să rezolv conflictele care provin din diferite puncte de vedere sau păreri; știu să port un conflict într-un mod deschis, sincer și pozitiv;
Abilități de intervievare
✓ pun întrebări și răspund în mod eficient la ele; știu să să îi fac pe alții să se simtă relaxați și să ofer sentimentul de încredere;
Abilități de servicii pentru clienți
✓ știu să construiesc cu clienții o relație de încredere reciprocă; sunt capabil să mă ocup de plângeri și probleme în mod constructiv;
Abilități de grijă față de alții
✓știu să mă port cu alții cu empatie; pot oferi grijă delicată persoanelor bolnave sau mai bătrâne și persoanelor cu grad ridicat de invaliditate;
Abilități de gândire analitică/logică
✓ știu să trag concluzii concrete din setul de observații generale sau din setul de fapte concrete; știu să combin informațiile și ideile;
Abilități de părere critică
✓ sunt capabil să evaluez diferite puncte de vedere sau idei și să iau decizii obiective; analizez toate soluțiile posibile pentru o problemă, măsurând avantajele și dezavantajele lor;
Abilități de gândire critică
✓ știu să generez idei noi, să crez lucruri noi, să creez imagini sau proiecte noi; să găsesc soluții noi pentru rezolvarea problemelor; știu să folosesc în mod eficient ingeniozitatea și umorul;
Abilități de rezolvare a problemelor
✓ știu să explic natura problemelor; să estimez alternativele; să propun soluții realizabile și să stabilesc rezultatul diferitor opțiuni; mă descurc în situații stresante;
Abilități de luare a deciziilor
✓ știu să identific toate opțiunile posibile, să stabilesc avantajele și dezavantajele, să stabilesc realizarea și să aleg cea mai realizabilă opțiune;
Abilități de planificare
✓ știu să planific proiecte, evenimente și programe, știu să stabilesc obiective și nevoi, să evaluez opțiunile, să aleg cea mai bună opțiune;
Abilități organizatorice
✓ știu să organizez informații, oameni sau lucruri în mod sistematic; pot stabili prioritățile și pot respecta termenele;
Abilități de scriere avansată
✓ știu să aleg, să interpretez, să organizez și să combin ideile-cheie; știu să editez textul scris astfel încât mesajul să fie cel mai clar, cel mai concis și cel mai exact posibil;
Abilități de cercetare
✓ știu cum să găsesc și să adun informații de start relevante; știu să analizez datele, să rezum concluziile și să scriu raportul;
Abilități financiare
✓ știu să țin o evidență financiară precisă; știu să gestionez bugetul (respectiv, să pregătesc bugete fiabile, să monitorizez și să controlez costurile);
Abilități lingvistice
✓ sunt caracterizat de bilingvismul funcțional; pot traduce într-o limbă dată în formă scrisă sau orală;
Abilități avansate de informatică
✓ știu să folosesc diferite programe; știu autoeditare sau design web;
Abilități tehnologice
✓ înțeleg sistemele tehnice și lucrez cu succes cu alții; înțeleg specificația tehnică; citesc cu ușurință instrucțiunile tehnice;
Abilități de realizare
✓ știu să fac prezentări pentru video și televiziune în mod interesant;
Abilități de artă
✓ folosesc în mod creativ culoarea și designul; știu să proiectez prezentarea și materiale pentru public (tipar, video, internet);
Abilități percepționale
✓ știu să vizualizez formate și forme noi; pot să estimez spațiul fizic;
Abilități mecanice
✓ știu să instalez, să folosesc și să monitorizez echipamentul și instrumentele mecanice; știu să repar mecanismele;
Abilități de adaptare
✓ am abilitatea de adaptare la situații și condiții noi și transmit bine schimbările; sunt caracterizat de flexibilitate și adaptare la nevoile curente;
Abilități administrative
✓ știu să folosesc calculatoarele și celelalte echipamente de birou; știu să creez și să întrețin sistemele pentru evidență și control.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2025/26 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te