Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Comunicarea prin telefon
Comunicarea prin telefon este foarte importantă în lumea rapidă de astăzi. Nicio activitate pe care vreţi să o întreprindeţi nu poate trece fără conversaţia telefonică.
Comunicarea prin telefon joacă un rol important în construirea relaţiilor eficiente. Majoritatea oamenilor creează o imagine mentală a unui om, bazată pe conversaţia telefonică.
Depinde de mulți factori dacă veţi face totul bine, dacă veţi obţine toate informaţiile necesare sau veţi lăsa impresia dorită prin telefon.
Ca şi în cazul conversaţiei faţă în faţă, primele câteva secunde ale acesteia sunt cruciale. În ele, o persoană colectează toate informaţiile posibile despre voi: sex, vârstă, voce, amabilitate, elocvenţă… De voi depinde dacă în primele câteva secunde veţi lăsa o impresie bună în funcţie de postul pe care îl ocupaţi.
Pentru ca o conversaţie să fie clară, trebuie să alegeţi cuvintele cu mare atenţie. Comunicarea prin telefon este facilitată prin utilizarea cuvintelor şi a propoziţiilor simple. Trebuie să evitaţi jargonul profesional pe care interlocutorii voştri nu îl pot înţelege cu uşurinţă.
Cele cinci lucruri importante de care trebuie să ţineţi cont în comunicarea prin telefon sunt
Vocea voastră
Un număr mare de studii au arătat că ascultătorii îşi creează opinia bazându-se pe voce. Vocea trebuie să vă fie curată şi calmă. Pierderea încrederii în sine se poate reflecta în vocea dvs. Încercați să evitaţi acest lucru. Trebuie să fiţi siguri în timp ce vorbiţi la telefon. Nu efectuaţi apeluri telefonice atunci când sunteţi supăraţi.
Viteza cu care răspundeţi la telefon
Nimănui nu-i place să aştepte mult. Regula pe care ar trebui să o respectaţi este că trebuie să răspundeți la telefon înainte ca acesta să sune a treia oară.
Subiectul conversaţiei
Înaintea unui apel telefonic, se recomandă să vă faceţi o schiţă a conversaţiei pe hârtie. Acest lucru va da conversaţiei telefonice o anumită ordine şi nu veţi uita cele mai importante puncte. De asemenea, este important să nu treceţi de la un subiect la altul în timpul conversaţiei.
Modul de prezentare al mesajului
Modul în care prezentaţi un mesaj prin telefon este foarte important pentru direcţionarea comunicării. Vor exista situaţii în care va trebui să transmiteţi un mesaj neplăcut. Nimănui nu-i plac ştirile neplăcute. Ele pot jigni cumpărătorul sau clientul. În astfel de situaţii, utilizaţi cuvinte prin care îi veţi sugera ascultătorului să înţeleagă ştirea neplăcută. Încercaţi întotdeauna să comunicaţi indirect un astfel de mesaj.
Ascultarea activă
Este foarte important să nu întrerupeţi interlocutorul în mijlocul unei conversaţii. Luaţi notiţe în timpul conversaţiei. Încercaţi să convingeţi interlocutorul că îl ascultaţi atent.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te