Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Comunicarea corporativă
Comunicarea corporativă (engl. Corporate Communications) este un concept din ce în ce mai folosit în lumea modernă și în relațiile de afaceri. Comunicarea corporativă se referă la modul în care sistemele și organizațiile de afaceri comunică cu publicul intern și extern. De obicei, acest public include: clienți și potențiali clienți, angajați, mass-media și publicul larg, organizații guvernamentale și de stat etc.
Comunicarea corporativă poate fi diferită în funcție de publicul căruia i se adresează. Strategia de comunicare a unei organizații constă, de obicei, în rapoarte interne și externe, reclame, pagini web, materiale promoționale, e-mailuri, memorii, comunicate de presă, întâlniri, conferințe de presă, interviuri, conferințe video, fotografii, ilustrații, infografice, branding general etc.
Comunicarea corporativă în sens funcțional și organizațional presupune gestionarea comunicării de către companie cu publicul-țintă. Prin comunicarea corporativă, compania trimite publicului-țintă informații despre afacerea sa. Prin definiție, comunicarea corporativă este o disciplină modernă de comunicare aplicată într-un mediu de afaceri pentru a comunica cu părțile interesate cheie. Elementele comunicării corporative includ:
- cultura corporativă;
- identitatea corporativă;
- brandul corporativ;
- imaginea corporativă;
- reputația corporativă.
Scopul principal al comunicării de afaceri este de a stabili o comunicare și interacțiune optimă între părțile interesate interne și externe, dar și în scopul desfășurării cu succes a activităților de afaceri. Când vine vorba de efectele comunicării în afaceri, acestea sunt identificate cu efectele activităților de afaceri care sunt rezultatul comunicării și interacțiunii dintre companii.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management, HR Management și International Business. |
Descrierea și scopul cursului Comunicarea corporativă
În cadrul cursului „Comunicarea corporativă”, participanții se vor familiariza cu conceptul de comunicare corporativă, precum și cu rolul și importanța lor în afacerile moderne. Vor fi prezentate elemente de bază ale comunicării corporative, precum cultura corporativă, identitatea corporativă, brandul corporativ, imaginea și reputația. Totodată, vor fi prezentate rolul și importanța creării unei identități și imagini corporative pentru afacerile companiei. Va fi prezentată și relația dintre identitatea corporativă și imagine, precum și la ce elemente ar trebui să li se acorde atenție atunci când se realizează un plan de comunicare.
Se va discuta mai mult despre crearea unei imagini corporative prin internet. Cursul va aborda și comunicarea externă și părțile interesate și va prezenta conceptul de comunicare corporativă din punctul de vedere al comunicării companiei cu stakeholderii săi externi. Totodată, se va descrie conceptul de părți interesate și importanța acestora pentru afacerile companiei în condiții moderne. La curs se pune un accent deosebit pe comunicarea companiei cu mass-media, ca unul dintre cei mai importanți factori interesați care afectează imaginea și reputația companiei. Cursul vorbește și despre comunicarea internă și părțile interesate interne, precum și despre importanța comunicării interne pentru operațiunile companiei. Cursul va discuta și despre rolul angajaților în comunicarea internă, precum și despre importanța comunicării bidirecționale pentru organizație.
Cursul vorbește și despre comunicarea în afaceri, care poate fi de masă și interpersonală. Comunicarea de masă este atunci când o companie comunică cu un grup mare sau cu mai multe grupuri diferite în același timp. În timp ce comunicarea interpersonală se realizează direct între două sau mai multe persoane care se află în rolul de parteneri de afaceri care, prin procesul de comunicare, ar trebui să atingă scopul stabilit. Scopul acestui curs este de a înțelege conceptul de comunicare corporativă și rolul său în afacerile moderne. Descrierea elementelor de comunicare corporativă, dar și modalități de construire a unei bune identități corporative, imagine și reputație. De asemenea, unul dintre obiective este de a înțelege importanța părților interesate interne și externe pentru companie și funcționarea acesteia.
Cursul Comunicarea corporativă vă va răspunde la următoarele întrebări:
1. Ce este comunicarea corporativă?
Comunicarea corporativă se referă la modul în care companiile comunică cu publicul-țintă și cu părțile interesate. Echipele de comunicare corporativă construiesc imaginea companiei, comunică cu publicul intern și extern pentru a menține o reputație pozitivă în industrie.
Strategia de comunicare corporativă a unei companii poate lua mai multe forme, constând adesea în scris (site web, comunicate de presă, memorii), orale (interviuri, videoclipuri, conferințe de presă) și vizuale (fotografii, infografice, ilustrații).
Pentru a crea o identitate de brand puternică, comunicațiile interne și externe trebuie să fie aliniate. Comunicarea internă corporativă se referă la comunicarea în cadrul companiei, cu angajații, managerii, directorii și membrii consiliului de administrație care comunică în cadrul companiei. Comunicarea corporativă externă este comunicarea pe care compania o are cu lumea exterioară. Este important de gestionat acest tip de comunicare corporativă, deoarece afectează imaginea publică a companiei.
2. Ce elemente de comunicare corporativă există?
Elementele comunicării corporative includ: cultura corporativă, identitatea corporativă, marca corporativă, imaginea corporativă, precum și reputația corporativă.
Cultura corporativă implică valori, atitudini și ipoteze comune, adică ceea ce este comun tuturor membrilor organizaţiei. Identitatea corporativă rezumă valorile și obiectivele unei organizații. Identitatea corporativă prin definiție este un tip de prezentare externă a companiei prin individualitatea și specificitatea acesteia prin care poate fi distinsă și recunoscută într-un mediu specific. Brandul corporativ este strâns legat de identitatea corporativă. Ar trebui să reflecte și identitatea corporativă. Imaginea corporativă reprezintă imaginea subiectivă pe care o are publicul despre organizație. Opinia publicului despre companie, care se formează pe baza identității și imaginii corporative, este reputația corporativă.
3. Cât de importantă este comunicarea corporativă?
Importanța unei comunicări corporative sănătoase nu poate fi trecută cu vederea. Mai presus de toate, comunicarea corporativă adecvată ajută angajații să lucreze eficient și oferă potențialilor clienți oportunități ample de a afla mai multe despre produsele și serviciile sistemului de afaceri.
În plus, comunicarea corporativă facilitează comunicarea directorilor, procesul de informare a presei sau a părților interesate despre ultimele știri și despre cum/de ce un anumit brand este destul de diferit de concurenții săi.
Pe măsură ce cresc, toate companiile își dau seama de importanța unei echipe de comunicare care este capabilă să gestioneze mass-media externă și cerințele clienților, mesajele de marketing și de branding. Comunicarea corporativă adecvată afectează îmbunătățirea atât a culturii corporative, a identității corporative, cât și a mărcii corporative, a imaginii corporative și a reputației corporative.
Planul și programa cursului
1. Conceptul de comunicare corporativă
- Rolul și importanța comunicării de afaceri
- Cultură corporativă
- Identitate corporativă
- Brandul corporativ
2. Imaginea corporativă
- Relația dintre identitate și imagine
- Crearea unei imagini corporative
- Imagine corporativă prin internet
3. Reputația corporativă
- Conceptul de reputație corporativă
- Crearea unei reputații corporative
- Caracteristicile reputației online
4. Comunicarea externă și părțile interesate
- Comunicarea corporativă și părțile interesate
- Relațiile cu mass-media
5. Comunicarea internă și părțile interesate interne
- Conceptul de comunicare internă
- Comunicații interne și zvonuri
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te