Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Managementul inovației
Inovația joacă un rol-cheie în viața de zi cu zi și în afaceri. Aceasta poate fi privită ca introducerea și aplicarea unor idei noi al căror scop este creșterea unei anumite valori, precum profitul, calitatea, satisfacția, eficiența, eficacitatea, îmbunătățirea relațiilor interpersonale etc. Pe scurt, inovația este forța motrice din spatele dezvoltării unui individ sau a unei organizații.
Managementul adecvat al inovației a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale managementului calității unei organizații de afaceri, ceea ce pune organizația cu un pas înaintea concurenței. În prezent, caracterizată prin globalizare și dezvoltarea rapidă a tehnologiei, inovația este văzută ca principala carte pentru creșterea și dezvoltarea companiilor.
Însă, este important de menționat că inovațiile nu au întotdeauna succes și că depind de numeroși factori și chiar de modul de gestionare a procesului de inovație, de exemplu, prin transformarea unei idei într-o inovație. Acest curs va facilita acea transformare și va ajuta ideea voastră să reușească.
În cadrul cursului Managementul inovației, participanții se vor familiariza cu termenul și conceptele de inovație în organizație și vor dobândi cunoștințele și abilitățile adecvate necesare pentru implementarea corectă a procesului de inovație. Fiecare angajat trebuie să fie conștient de importanța inovației pentru succesul organizației sale de afaceri, așadar, acest curs vă va ajuta în acest sens. Cursul abundă de exemple care vor face ca urmărirea materialului din lecții să fie interesantă și dinamică. Prin frecventarea acestui curs, participanții vor obține o perspectivă asupra unuia dintre cele mai actuale și interesante domenii ale cercetării în managementul contemporan.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Executive Business Program, International Business și Financial Management. |
Descrierea și scopul cursului Managementul inovației
La începutul cursului, vă vom aminti ce este managementul, iar apoi vom începe cu o introducere în inovație, adică vă vom prezenta managementul inovației, originea, conceptul și caracteristicile acestuia. Managementul inovației este un set de activități care trebuie realizate pentru a implementa în mod adecvat inovația. Inovația poate fi îndreptată doar către piață, doar către companie și adesea către ambele. Pentru a stabili dacă inovația este un pas necesar, se recurge la o serie de analize și întrebări.
Există cinci elemente, întrebări ale căror răspunsuri oferă o perspectivă mai clară asupra necesității inovației și a aplicării acesteia. Ce, cum, de ce, cine investește, unde se realizează. Dacă compania decide să inoveze după ce a identificat nevoile și a identificat riscurile cărora este pregătită să le facă față, șansele de îmbunătățire a afacerii sunt reale. La curs vom explica care sunt factorii cheie pentru introducerea inovațiilor și ce constituie un plan de inovație.
Ne vom ocupa, de asemenea, de tehnici de management al inovației și de o gamă largă de măsuri și metode, a căror aplicare facilitează adaptarea organizației la condițiile pieței cât mai rapid posibil. Vom împărți inovațiile în interne (inovații în cadrul companiei) și externe (inovații care sunt direct legate de piață). Putem spune liber că nevoia de inovație este cursul firesc al lucrurilor în prezent. Datorită progresului tehnologic și a unei piețe bogate, organizația este nevoită să investească în inovații, desigur dacă dorește să-și îmbunătățească afacerea și să se poziționeze clar pe piață. În consecință, în ultima lecție a cursului ne vom concentra pe prezentarea importanței inovației pentru piață, dar și pentru viața de zi cu zi.
Scopul principal al cursului este ca participanții să dobândească cunoștințe de bază despre managementul inovației și aplicarea acestuia, dar și în ce se reflectă importanța acestuia. În plus, este important să învățați tehnicile pentru dezvoltarea creativității, ceea ce este important pentru multe sfere de afaceri. Participanții vor putea defini clar elementele care influențează procesul de inovație. În plus, scopul este de a reaminti termenii și caracteristicile de bază ale managementului. Participanții vor ști să recunoască avantajele pe care le realizează gestionarea corectă a inovațiilor, precum reducerea costurilor afacerii, creșterea profiturilor, îmbunătățirea competitivității, extinderea afacerilor etc.
Cursul Managementul inovației vă va răspunde la următoarele întrebări
1. Cum se definesc inovația și managementul inovației?
Inovația este un termen care provine din cuvântul latin innovare, care înseamnă a face ceva nou. Managementul inovației poate fi definit ca un proces care constă din mai multe etape, adică faze. Faza inițială este ideea în sine, în timp ce faza finală este implementarea. Pentru ca întregul proces să aibă succes și să răspundă nevoilor clienților, este necesară supravegherea managerilor competenți. Managerii de inovație, cu experiența și cunoștințele lor, pot contribui la completarea acestei sfere de afaceri.
Acest tip de management ajută organizația – compania, antreprenorul etc. să înțeleagă, să recunoască oportunitățile care pot duce la introducerea de noi idei, noi procese sau noi produse. Managementul inovației permite organizației să aibă feedback pozitiv asupra oportunităților interne și externe, folosind creativitatea pentru a introduce idei, procese sau produse noi.
2. La ce întrebări trebuie să se răspundă înainte de a introduce o inovație?
- Poate strategia de afaceri să urmeze alegerea? – nu doar ideea și decizia despre inovație sunt suficiente, ci trebuie luată în considerare întreaga afacere și dacă poate face acel pas.
- Cum îl va afecta această schimbare pe cumpărător – consumator – client? Având în vedere că scopul este profitul și nu există profit fără consumatori – momentul verificării este foarte important. Desigur, nu puteți răspunde niciodată cu certitudine la întrebare, dar ținând cont de starea pieței și de comportamentul consumatorului față de sfera despre care vreți să atrageți atenția, sau credeți că este timpul pentru una nouă, veți fi mai aproape de răspunsul corect și, prin urmare, un pas mai departe de pierdere.
- De ce este nevoie pentru a vă lansa într-o inovație? Dacă voi, ca organizație, credeți că este necesară introducerea inovațiilor, este important să țineți cont de ceea ce este necesar pentru implementarea inovației, astfel încât decizia în sine să fie definitivă.
- Cum poate inovația să afecteze profiturile? Să ne amintim din nou – scopul este profitul. Dacă inovația nu poate contribui la profit sau la menținerea acestuia, ci mai degrabă opusul, este necesar să se verifice încă o dată necesitatea acelei inovații/idei.
- Este introducerea unei inovații un plan pe termen lung sau pe termen scurt? Ca în cazul oricărui segment de afaceri, este necesar să se facă un plan. Există planuri pe termen scurt, mediu și lung. În funcție de ce fel de inovație dorim să introducem și de ce fel de efect dorim să obținem ca organizație, companie, vom lua o decizie pentru unul dintre planurile menționate.
3. Care sunt avantajele introducerii inovațiilor?
- Deschiderea accesului către noi consumatori – avantajul inovației îl reprezintă noi consumatori, utilizatori. Dacă ideea a fost implementată și gama companiei a fost reîmprospătată, oportunitatea se deschide pentru noi utilizatori, respectiv consumatori.
- Creșterea angajamentului angajaților – dacă s-a luat o decizie cu privire, de exemplu, la producerea unui produs nou, aceasta presupune acțiunea angajaților, în primul rând modul de implementare a ideii, apoi cercetarea pieței și, în final, producerea acelui produs în sine. Din cele atașate, putem vedea sarcinile care trebuie îndeplinite, dar care nu fac parte din procesul zilnic, prin urmare, angajamentul lucrătorilor a crescut.
- Creșterea numărului de clienți mulțumiți – aici vom aminti ca exemplu lanțul de restaurante fast-food McDonald's. Produsul lor faimos Big Mac există acum și ca un grande. Gustul se păstrează, dar este făcut ca un burger mai mare. Cu această mișcare, numărul clienților care sunt mulțumiți a crescut, deoarece, de exemplu, un Big Mac nu era suficient pentru un anumit număr de oameni. De aceea, acum aveți o portie mai mare cu același gust. Acesta este, desigur, doar unul dintre multele exemple despre cum să creșteți numărul de clienți mulțumiți.
- Profitul – dacă beneficiile de mai sus sunt îndeplinite, profitul va crește.
Planul și programa:
1. Managementul inovației, concept și caracteristici
- Definiţia managementului
- Planificare
- Originea și conceptul de inovație
2. Introducerea și aplicarea inovațiilor
- Cum și de ce apare nevoia de inovație
- Decizia ca precursor al acțiunii
3. Managementul inovațiilor
- Definirea managementului
- Tehnici de management al inovației
- Managementul cunoștințelor
- Tehnici de dezvoltare a creativității
4. Investiții în domeniul inovației și importanța acestora
- Sensul inovației
- Investiție în inovație
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te