Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Comunicarea eficientă în afaceri
În fiecare comunicare, este foarte important ca mesajul să fie transmis eficient, respectiv să nu se piardă esența mesajului. Acest curs vorbește exact despre cum să devii un comunicator bun și ce probleme apar în mediul de afaceri și în comunicarea de afaceri, iar accentul este pus pe cel mai ușor mod de a le depăși. Desigur, ca să devenim un comunicator eficient, trebuie să acordăm atenție mai multori factori, dintre care cei mai importanți sunt limbajul corpului, o ascultare activă și asertivitate. În acest curs vom discuta despre noțiunea de comunicare de afaceri, apoi complexitatea procesului de comunicare, precum și despre tipurile comunicării de afaceri.
Apoi, se va discuta despre relațiile de comunicare, respectiv despre comunicarea din cadrul mediului intern, din mediul extern, precum și comunicarea dintre indivizi, deci o rețea completă de comunicare cu canale de comunicare. Va fi explicată diferența în comunicare dintre sexe, eventualele bariere în comunicare, precum și modalitățile de a le depăși în vederea obținerii unei comunicări eficiente. În lumea modernă, când afacerea își desfășoară activitatea în mare măsură online, comunicarea eficientă este foarte importantă. În acest sens, în cadrul cursului vă veți familiariza și cu modalitățile comunicării de afaceri online pe rețele sociale, chat, e-mail, blog, precum și cu comunicarea privind participarea în mass-media și folosind alte mijloace de comunicare electronică.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Business Administration, Sales and Sales Management și Project Management. |
Descrierea și scopul cursului Comunicarea eficientă în afaceri
Cursul Comunicarea eficientă în afaceri este alcătuită din 7 module. Separat, sunt abordate elementele de bază ale comunicării, respectiv conceptul, tipurile, metodele și canalele de comunicare, apoi comunicarea verbală, care presupune comunicarea orală și interviul, apoi comunicarea nonverbală, în cadrul căreia sunt abordate principalele concepte ale comunicării nonverbale ca forme de manifestare importante, cum ar fi ascultarea și limbajul corpului. Asertivitatea este, de asemenea, un modul complet, unde atenția este dedicată conceptului de asertivitate, tipurilor de asertivitate și criticii asertive. Modulul comunicarea dintre sexe abordează diversitatea dintre sexe, precum și formele sale de manifestare, cum ar fi comunicarea verbală și nonverbală dintre sexe.
Accentul pus pe comunicarea de afaceri este în cadrul modului cu același nume, unde sunt abordate bazele comunicării de afaceri, comunicarea organizațională, tipurile de comunicare de afaceri, comunicatorii eficace, precum și barierele în comunicare. În ultimul modul, dar nu și cel mai puțin important, este prezentată materia care se referă la comunicarea de afaceri online ca un segment foarte important de comunicare în lumea modernă. Aici este vorba despre comunicarea online, servicii de comunicare online, e-mailul și rețelele sociale, apoi comunicarea pe forum, blog, precum și participarea în mass-media.
Comunicarea efectivă ajută la realizarea unei colaborări de calitate, în special într-un ambient de afaceri. De asemenea, obiectivul este înțelegerea și capacitatea de a alege tipuri, metode și canale corespunzătoare de comunicare, precum și rețelele de comunicare care trebuie folosite în mediul de afaceri pentru eficacitate în comunicare. Apoi, facilitarea asimilării tehnicii de comunicare scrisă și orală de succes, realizarea interviului și scrierea unui CV, precum și aplicarea de calitate a comunicării nonverbale în organizație, care fac, de asemenea, parte din scopul cursului. Apoi, înțelegerea asertivității și modalitatea de acceptare a criticii asertive este unul din obiectivele finale. Putem rezuma că scopul cursului este cum să devenim comunicatori buni. De asemenea, vom ști cum comunicarea efectivă poate să folosească tehnologia informației în scop de afaceri.
Cursul Comunicarea eficientă în afaceri vă va răspunde la următoarele întrebări:
Ce tipuri și direcții de comunicare există?
Comunicarea este o abilitate care se poate învăța, respectiv se poate exersa și perfecționa. Comunicarea profesională se consideră o comunicare consecventă, ordonată și precisă, unde oamenii se prezintă pe sine, dar și firma pentru care lucrează. Deci, de fiecare dată când comunicăm astfel, noi prezentăm o imagine pozitivă despre sine și firma pe care o reprezentăm.
Există multe tipuri de comunicare, așadar deosebim comunicarea de semnal și de simbol, verbală și nonverbală, directă și indirectă, unidirecțională și bidirecțională, interpersonală și intrapersonală, apoi în masă, orală și scrisă, precum și comunicarea de afaceri. Direcțiile comunicării sunt dictate de structura organizației. În conformitate cu aceasta, avem comunicarea „de sus în jos”, respectiv comunicarea care merge de la superior la subordonat, apoi comunicarea „de jos în sus”, care merge de la subordonat către superior, și comunicarea orizontală, care presupune comunicarea la același nivel ierarhic.
Ce presupune comunicarea verbală?
Comunicarea verbală este formată din comunicarea scrisă și orală în care se folosesc cuvinte. Comunicarea verbală și orală reprezintă cea mai mare parte a comunicării totale din lumea de afaceri, unde discuțiile de afaceri ocupă un loc foarte important. Deci, discuția orală apare sub formă de monolog, ceea ce presupune orientarea către sine, dar indiferent de asta, discuția este orientată către ascultători, și dialog, ca forma principală de comunicare în mediul de afaceri, care solicită participarea a cel puțin două persoane.
În afaceri se folosesc și diferite tipuri de comunicare scrisă, internă și externă, iar modul comunicării scrise reflectă imaginea afacerii, respectiv comunicarea care pare de afaceri și profesională reprezintă imaginea profesionalismului și a organizației cu care se poate lucra cu succes. Cele mai frecvente tipuri ale comunicării scrise sunt rapoarte, scrisori, minute, fax și e-mail.
Ce este comunicarea nonverbală?
Comunicarea nonverbală este comunicarea care se desfășoară fără cuvinte, adică presupune comunicarea prin forme de comunicare care nu sunt bazate pe cuvinte. Comunicarea nonverbală folosește cel mai des „limbajul corpului”, folosit de oameni, deseori involuntar, pentru a exprima ceea ce vor să spună. Deci, comunicarea nonverbală cuprinde comunicarea cu ajutorul „limbajului corpului” – prin atingere, văz, folosind timp și spațiu.
Mulți oameni discută în mod inadecvat, întrecându-se cine să spună ceva mai repede, ceea ce se numește discuție egocentrică, care este, de fapt, opusul comunicării corecte, care pe lângă discuție conține și ascultarea activă a interlocutorului. Complet logic, dacă vrem să înțelegem lumea din jurul nostru, trebuie să ascultăm activ ce are de spus.
Ce este asertivitatea și care sunt tipurile de asertivitate?
Asertivitatea presupune un mod direct, sincer și adecvat de exprimare a sentimentelor, gândurilor și convingerilor, cu respectarea drepturilor altor persoane. În opoziție este agresivitatea, care include exprimarea de sine și se caracterizează prin punerea în pericol a drepturilor oamenilor și împiedicarea altora de a-și atinge obiectivele. Există câteva tipuri de asertivitate, precum asertivitate de bază, care presupune îngrijirea de sine într-o anumită situație, apoi asertivitate empatică, care presupune afirmație de bază cu exprimarea propriilor sentimente în acest scop.
Există și o creștere a asertivității, care implică creșterea treptată a propriei asertivități către o poziție finală de neclintit, fără compromis, apoi o opțiune contractuală, unde se oferă posibilitatea altei persoane de a-și schimba comportamentul înainte de a fi luate măsuri finale. Asertivitatea confruntativă este un tip de asertivitate care se folosește când ne confruntăm în orice mod, când ne exprimăm părerea. În cele din urmă, asertivitatea clasică, auto-asertivitate: din mesajul de bază au rezultat toate celelalte forme de afirmare pentru a completa mesajul în sine.
Care este principalul motiv al diferenței în comunicarea dintre sexe?
Se consideră că principalul motiv al diferenței în comunicarea dintre sexe este, de fapt, modul în care se desfășoară relațiile în copilărie. La fete, accentul este pus pe modalitatea de a crea prietenii și povești care sunt esențiale pentru acest proces. Deci, pentru dezvoltarea fetelor, este foarte importantă partajarea secretului, povești despre experiență, relatarea problemelor și modurile posibile de a reacționa la evenimente. Spre deosebire de fete, băieții au altfel de abordare a prieteniei, deși prietenia lor nu este mai puțin profundă, doar că este diferită. Prieteniile dintre băieți au tendința de a fi numeroase și se focusează mai mult pe activitate decât pe discuție. Tocmai acest aspect duce la principalele diferențe în comunicare în perioada adolescenței.
Care sunt sfaturile pentru o comunicare de succes cu un partener de afaceri străin?
Pentru ca comunicarea cu parteneri de afaceri străini să fie eficientă și de succes, cu siguranță trebuie respectate diferențele de afaceri, etice și religioase. Pe lângă asta, este importantă cunoașterea regulilor unui bun comportament de afaceri care sunt valabile în țară, pentru a i se arăta partenerului de afaceri străin. Comportamentul în comunicare trebuie adaptat cererilor culturii de afaceri ca musafir și ca gazdă.
De asemenea, alături de comunicarea de afaceri de succes cu partenerul străin merge și cunoașterea frazelor simple în limba partenerului de afaceri, care se folosesc la salut sau pentru a mulțumi. Fiecare contact de afaceri este de preferat să se folosească pentru a face reclamă obiectivelor turistice și specificului țării noastre. Este foarte important ca în scopul comunicării eficiente să se pregătească documentația de afaceri în ambele limbi.
La ce trebuie acordată atenție în vederea comunicării eficiente pe internet?
Atât în lumea reală, cât și în cea online, pentru a atinge scopul comunicării eficiente trebuie ținut cont de felul în care se transmite mesajul. Pe internet există reguli speciale și sunt dezvoltate semnale de comunicare neobișnuite. Pentru o comunicare mai rapidă pe internet, cu această ocazie se folosesc multe prescurtări, semne și simboluri. Principalele reguli care trebuie respectate pe internet sunt respectarea drepturilor de autor, apoi interzicerea publicării mesajelor interlocutorului la terțe persoane, atenție la formatarea textului, deoarece există posibilitatea ca interlocutorul să nu vadă mesajul cum îl vedeți voi.
De asemenea, este foarte important să vă semnați la sfârșitul mesajului atunci când comunicați online, deoarece există probabilitatea ca programele de pe internet să nu prezinte toate datele din antetul mesajului. Înainte de a participa la o comunicare pe internet, este important să citiți mai întâi informațiile scrise, pentru evitarea adresării întrebărilor la care s-a răspuns deja. Pentru a se realiza o comunicare eficientă pe internet, este important să se respecte regulile formale și informale de comportament.
Planul și programa cursului
1. Comunicarea
- Comunicarea
- Tipuri de comunicare și rețele de comunicare
- Metode și canale de comunicare
2. Comunicarea verbală
- Comunicarea scrisă
- Comunicarea orală
- Interviul
3. Comunicarea nonverbală
- Caracteristicile comunicării nonverbale
- Ascultarea activă
- Limbajul corpului
4. Asertivitate
- Asertivitate
- Tipuri de asertivitate
- Critica asertivă
5. Comunicarea dintre sexe
- Diferența în comunicarea dintre sexe
- Comunicarea verbală dintre sexe
- Comunicarea nonverbală dintre sexe
6. Comunicarea în organizație
- Bazele comunicării de afaceri
- Comunicarea organizațională
- Tipuri de comunicare de afaceri
- Comunicatori eficace
- Obstacolele comunicării eficiente
7. Comunicarea de afaceri online
- Comunicarea pe internet
- Servicii de comunicare pe internet
- E-mailul și rețelele sociale
- Chat
- Forum și blog
- Participarea în mass-media și comunicarea electronică
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te