Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Marketing direct
Marketingul direct a cunoscut o creștere rapidă în anii '80, în primul rând datorită fragmentării mai mari a mass-mediei și a piețelor, dar și a dezvoltării tehnologice, cercetării și previziunii, precum și a costurilor ridicate cerute de alte tehnici de comunicare. O caracteristică a marketingului direct este targetarea unui grup-țintă precis definit de consumatori. Acest lucru permite ca resursele organizației să fie salvate și redirecționate către alte canale.
Fiind vorba despre comunicarea directă cu consumatorii, de obicei este o interacțiune bazată pe principiul „unu-la-unu” în vederea realizării unei comunicări directe. Comunicarea, și deci oferta organizațiilor, este definită în mod restrâns sau chiar adaptată consumatorilor individuali. Acest lucru se aplică în special organizațiilor care au o imagine construită în ochii consumatorilor.
Consumatorilor li se oferă un confort mai mare în efectuarea cumpărăturilor, economisind timp, o alegere mai mare și posibilitatea de a compara alternative. Granițele de spațiu și timp au fost șterse de marketingul direct. Noua tehnologie a influențat schimbarea întregii strategii de marketing și a ofertei organizațiilor. La început, organizațiile nu aveau nevoie să știe nimic despre clienții lor, cu excepția faptului că aveau o nevoie specifică pe care o puteau satisface. Astăzi, comunicarea se realizează în ambele direcții, iar organizațiile au toate informațiile necesare despre consumatorii lor (pe lângă datele de bază despre aceștia, istoricul lor de achiziții, solicitări speciale) pentru a-și menține cooperarea pe termen lung.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Sales and Sales Management, Marketing and Marketing Management și Executive Business Program. |
Descrierea și scopul cursului Marketing direct
Cursul Marketing direct abordează conceptul, importanța, caracteristicile și formele de marketing direct. Cursul are nouă lecții. În prima este explicat conceptul de marketing direct și sunt prezentate originea și dezvoltarea acestuia. Marketingul direct este comparat cu marketingul de masă, marketingul indirect și sunt evidențiate diferențele cheie dintre cele două. În a doua lecție se va discuta despre aplicarea marketingului direct, precum și despre scopurile și avantajele acestuia.
Apoi, se va discuta despre greșelile care apar în marketingul direct și despre etica pe care o promovează. Într-una dintre lecții, se va discuta despre corespondența directă ca un canal de transmitere a informațiilor către potențiali clienți prin poștă și alte canale de livrare. În cadrul telemarketingului, care în prezent este folosit nu numai pentru vânzări și stabilirea de contacte, ci și pentru asistența clienților, participanții vor primi informații despre avantajele și dezavantajele acestuia.
În cadrul unei lecții s-a abordat cel mai frecvent mijloc de comunicare, adică e-mailul. În ultima lecție se va discuta despre acele forme de marketing direct care nu au fost discutate în lecțiile anterioare. Participanții vor afla despre aplicarea marketingului direct, atât online, cât și offline. Accentul se pune, desigur, pe marketingul direct pe internet, formele și avantajele sale de utilizare.
Scopul cursului este ca participanții să obțină cunoștințe despre ceea ce caracterizează marketingul direct și cum să aplice în mod corespunzător toate tehnicile de marketing direct online și offline în scopuri comerciale. Participanții ar trebui să învețe să recunoască și să aplice în mod corespunzător strategiile adecvate de marketing direct, precum și să utilizeze corect informațiile și internetul în afacerile de astăzi. Odată cu progresul tehnologiei și introducerea noilor media în uz obișnuit, marketingul direct a devenit mult mai rafinat. Cu disponibilitate largă și costuri reduse de utilizare, oportunitățile de marketing direct s-au extins foarte mult. Toate acestea fac comunicarea cu consumatorii mult mai ușoară față de cum era înainte, dar implică și responsabilitatea de a alege abordarea potrivită care să atragă grupul-țintă de consumatori.
Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:
1. Ce este marketingul direct?
Cu marketingul direct, fiecare client potențial sau individual este atins într-un mod direct, personalizat și astfel oferă produse și servicii sau distribuie anumite informații prin diferite canale, precum: poștă, e-mail, telefon sau unul dintre canalele rămase. În marketingul direct, un mesaj personalizat, adaptat este trimis acelor indivizi despre care se crede că au cele mai multe șanse să aibă ca rezultat o vânzare de succes. Prin urmare, este unul dintre cele mai dinamice domenii ale marketingului, care oferă posibilitatea direcționării mesajului către piețe țintă precis definite.
Deși radioul și televiziunea, ca media tradițională, nu se numără printre canalele primare de marketing direct, tehnologiile moderne și-au îmbunătățit semnificativ capacitățile atunci când vine vorba de marketingul direct al mesajelor către utilizatori selectați.
2. Care sunt avantajele marketingului direct?
Există numeroase avantaje care pot fi obținute prin marketing direct. În primul rând, este important de menționat costurile, care sunt semnificativ mai mici în comparație cu alte canale de marketing. Acest avantaj este deosebit de important pentru organizațiile mai mici, care, din cauza resurselor financiare limitate, nu își pot permite mijloacele de comunicare în masă. De asemenea, este posibil să se vizeze cu precizie fiecare consumator și să ajusteze oferta în funcție de preferințele, dorințele și nevoile acestuia, astfel că acest tip de marketing poate fi numit și marketing „unu-la-unu”. Cu marketingul direct, efectele acțiunilor întreprinse sunt vizibile într-o perioadă scurtă de timp și pot fi măsurate foarte ușor. În conformitate cu rezultatele obținute, este posibilă corectarea sau adaptarea activităților ulterioare.
3. Ce sunt bazele de date la marketingul direct?
Bazele de date oferă posibilitatea alegerii pieței țintă, adică a unei persoane concrete căreia i se va trimite mesajul, ceea ce crește probabilitatea unui rezultat pozitiv, adică succesul acțiunii întreprinse (vânzări). Putem spune cu siguranță că bazele de date reprezintă diferența cheie între marketingul direct și alte forme de marketing. O bază de date este un set de date despre clienții existenți sau potențiali care este utilizat în scopuri de marketing, obținând astfel un avantaj competitiv semnificativ. Pe lângă informațiile de bază, precum numele și prenumele și informațiile de contact, bazele de date conțin și date privind vârsta, starea civilă, educația, frecvența achizițiilor, ultima achiziție, obiceiurile consumatorului, venitul etc. Cu siguranță, conținutul bazei de date, adică informațiile care vor fi colectate, depinde de tipul de piață, precum și de activitatea organizației.
Planul și programa cursului
1. Introducere în marketingul direct
- conceptul de marketing direct
- dezvoltarea marketingului direct
- baze de date
- caracteristicile de bază ale marketingului direct
- compararea caracteristicilor marketingului direct și indirect
2. Aplicarea marketingului direct
- obiectivele marketingului direct
- avantajele aplicării marketingului direct
- provocări și soluții în marketingul direct
- reglementarea spamului
3. Erori și etică în aplicarea marketingului direct
- erori în aplicarea marketingului direct
- etica în marketingul direct
4. Rolul bazei de date în marketingul direct
- evoluția marketingului bazelor de date
- obiectivul marketingului bazelor de date
- baza de date a clienților
5. Poștă directă
- aplicarea poștei directe
- servicii poștale
- cadrul Johnson
- relevanța poștei directe
- opting out
- impactul asupra mediului
- politica de confidențialitate
6. Telemarketing
- răspândirea telemarketingului
- telemarketing – avantaje și dezavantaje
- problema de confidențialitate
7. TV și radio în marketingul direct
- marketing direct TV
- marketing direct radio
8. Marketing prin e-mail
- concept de marketing prin e-mail
- e-mail tranzacțional
- avantaje și dezavantaje ale marketingului prin e-mail
- liste de mailing
- serviciu opt-in și opt-out
- autoresponder
- drip marketing
9. Alte forme de marketing direct
- marketing de catalog
- reclame în reviste și ziare
- afișe
- panouri publicitare
- marketing la chioșc
- mesagerie vocală
- fax
- cupon
- insert
- out of home marketing
- door to door marketing
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te