Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Marketingul mobil
Odată cu dezvoltarea tehnologiilor moderne, presa scrisă a pierdut din importanță, aşadar şi marketingul digital a suferit diverse modificări. Tot mai mult, internetului se accesează prin intermediul telefoanelor inteligente, astfel apar numeroase posibilităţi pentru activități promoționale.
Din mai multe motive, publicitatea pe ecranele dispozitivelor mobile este deosebit de rentabilă. În acest caz, anunţurile publicitare costă mult mai puțin decât atunci când apar la televizor sau la radio. Cel de-al doilea motiv este că telefoanele sunt întotdeauna aproape de proprietar, deci șansele ca reclama să fie văzută sunt mari.
Nu trebuie uitat faptul că este vorba despre o piață extrem de mare, care se dezvoltă continuu. Cercetările arată că aproximativ 4,33 miliarde de persoane folosesc internetul, ceea ce reprezintă o piață de 56 % de utilizatori de internet din populaţia lumii.
Ce aparţine marketingului mobil?
Marketingul mobil reprezintă o modalitate specifică de promovare, atenția fiind orientată către utilizatorii dispozitivelor mobile, în special către utilizatorii telefoanelor.
Experţii în marketing folosesc SMS-uri, aplicații de comunicare, cum ar fi WhatsApp, Messenger și Viber, numeroase aplicații pe telefon, anunțuri pe site-uri etc. Tot ceea ce atinge marketingul digital, orientat spre laptopuri și desktopuri, se poate efectua într-un mod mai eficient cu ajutorul marketingului mobil.
O campanie de marketing de succes pentru utilizatorii telefoanelor mobile presupune faptul că trebuie să cunoaşteţi bine caracteristicile potențialilor clienți. Este necesar să se definească grupul țintă, interesele și stilul de viață, pentru a se transmite mesajul cu succes. Dacă se nimeresc nevoile grupului țintă, puteți conta pe rezultate pozitive ale campaniei. În caz contrar, se poate ajunge la reacții negative din partea utilizatorilor care nu s-au recunoscut în mesajul prezentat.
Din fericire, mesajele promoționale se pot adapta potrivit obiceiurilor și intereselor fiecărui utilizator de telefon. Datorită tehnologiilor moderne, se poate alege mult mai eficient cui îi este adresat un anumit mesaj. Acest lucru se poate efectua în baza datelor din propria bază de date de utilizatori. Deosebit de eficiente sunt şi campaniile de marketing pentru utilizatorii ale căror date sunt disponibile pe Facebook și Google.
Este vorba despre corporațiile care creează profiluri de marketing ale utilizatorilor în baza informațiilor personale ale acestora. Mai exact, aceste site-uri sunt familiarizate cu interesele noastre, ce ne place sau ce căutăm să cumpăram. Toate aceste informații se utilizează pentru pregătirea anunțurilor, astfel încât utilizatorul să primească anunțurile care îl interesează.
Anumite reglementări legale au intrat în vigoare din cauza unei scurgeri vizibile de informaţii, având drept scop protecţia împotriva abuzului datelor colectate. Uniunea Europeană a adoptat decizia (cunoscută sub numele GDPR) privind protecția datelor și confidențialitatea persoanelor pe internet. Totuși, acest lucru nu a influenţat popularitatea marketingului mobil și volumul de publicitate care se efectuează pe telefoanele mobile.
Condiţii necesare pentru marketingul mobil
Există anumite reguli care trebuie obligatoriu respectate pentru ca anunțul dvs. să aibă succes. Este bine să vă prezentați produsul sau serviciul într-un mod corespunzător. Acest lucru este extrem de eficient să se facă prin intermediul reţelelor sociale Facebook, Instagram și chiar prin e-mail.
Conturi pe reţele sociale
Una dintre condiţiile de bază, înainte de pornirea unei campanii de marketing, este crearea contului pentru propria afacere pe rețelele sociale. Pe lângă site, este necesar să creați un cont pe rețeaua socială care corespunde intereselor grupului țintă.
Se recomandă să creaţi conturi pe Facebook, Instagram și Twitter. Există și alte rețele sociale pe care vă puteți prezenta afacerea, dar acestea au o influenţă mai mare. Facebook vă oferă un număr mare de utilizatori cărora le puteți prezenta afacerea. De asemenea, Instagram este foarte popular și, deoarece se află în posesia Facebook-ului, puteți asocia conturile și să vă faceți reclamă pe ambele conturi în același timp.
Site optimizat pentru afişarea pe dispozitive mobile
Dacă doriți să vă promovați site-ul cu ajutorul marketingului mobil, în primul rând este necesar să vă optimizați conținutul pentru dispozitivele mobile. Aceasta înseamnă că site-ul dvs. trebuie să se încarce repede și să poată fi utilizat pe ecrane mici. Un alt motiv este decizia Google de a favoriza, în rezultatele căutării, site-urile mobile friendly în raport cu site-urile care nu sunt optimizate.
Pentru ca un site să fie bine optimizat, printre altele, trebuie să dispună de un conținut interesant și atrăgător. De asemenea, este important ca paginile să se încarce repede, iar opțiunile oferite să fie clar organizate. Când totul este pregătit, astfel încât site-ul să fie aranjat din punct de vedere tehnic, design și creativ, atunci puteți fi siguri că marketingul mobil va avea succes.
Mijloace promoţionale
Prețurile anunţurilor publicitare pentru marketingul mobil din acest spaţiu sunt în continuare foarte convenabile, însă pentru orice strategie de marketing de succes, este important să știți care este bugetul planificat pentru campanie. Nu va fi același mod de publicitate dacă veţi investi 50 EUR sau dacă sunteţi pregătiţi să investiți 5.000 EUR.
Strategia de marketing va depinde de suma de bani pe care o aveți la dispoziţie, fapt care va influența vizibilitatea campaniei dvs. Marketingul mobil se organizează ca orice alt tip de marketing, dar promoţiile cu o influenţă semnificativă vor fi cele pentru care s-a alocat un buget mai mare.
Strategia marketingului mobil
Eficacitatea unei campanii de marketing în marketingul digital și, prin urmare, pe telefoanele mobile, depinde de planificarea dinaintea începerii campaniei. Am menționat cât de importantă este crearea anunțurilor personalizate bazate pe interesele potențialilor clienți, mai ales când vine vorba de marketingul mobil.
Determinarea grupului țintă
Pentru a crea o campanie de succes care este orientată către afișarea anunțurilor pe telefoanele mobile, este necesar ca mai întâi să se identifice grupul țintă. Dacă faceți acest lucru bine, atunci veți face mesajul disponibil pentru potențialii dvs. clienți., precum și pentru a optimiza bugetul pentru campanie. Veți reuși atunci când determinați caracteristicile de bază ale clientului produselor sau serviciilor dvs.
Definirea grupului țintă presupune definirea vârstei, sexului, localității, nivelului de educație, tipului de interese și comportamentul în operarea unui telefon mobil. Atunci când se defineşte grupul țintă, este posibilă conceperea unei campanii în care mesajul va ajunge la potențialii consumatori în cel mai corespunzător mod.
Planificarea obiectivului campaniei
O strategie bine gândită de marketing mobil implică atât determinarea grupului ţintă, cât și determinarea obiectivului. Impactul final al publicității trebuie să fie definit cu precizie pentru a ști care este suma de bani care trebuie investită pentru atingerea obiectivului. Acestea pot fi accesarea mai mare a paginilor site-ului, colectarea informațiilor despre potențialii clienţi, majorarea vânzărilor sau doar conştientizarea produsului sau serviciului.
Primul pas pe care trebuie să-l faceți este evaluarea poziției actuale, pentru a ști cum să majoraţi nivelul de conștientizare al brandului. Gândiți-vă în ce măsură sunteţi vizibili în momentul de faţă pe dispozitivele mobile și dacă sunteți mulțumit de starea actuală. De asemenea, atunci când porniţi o campanie, trebuie să monitorizați creșterea pozitivă a intereselor și indicatorii-cheie de performanță (KPI), pentru a ști care este rata succesului campaniei.
Atunci când determinaţi obiectivul, este important să stabiliţi unele cadre realiste în cadrul cărora se așteaptă rezultate. Dacă nu merge totul așa cum este planificat, este important să ajustați accesarea, pentru a menține campania în direcţia atingerii obiectivului. Nu există un mod universal de a ajunge la succes, dar, cu siguranță, o importanţă crucială are stabilirea obiectivelor realizabile.
Este bine să știți că pentru promovarea pe telefoanele mobile este valabilă aceeași regulă ca pentru orice altă campanie, şi anume că succesul nu este garantat. Chiar și o campanie bine planificată nu va reuși să atingă toate rezultatele dorite. Atunci, este important să se identifice toate evaluările greșite, deoarece atunci când conștientizăm unde am greşit, acest lucru ne poate aduce schimbări pozitive în campaniile viitoare.
Selectarea strategiei
După definirea obiectivelor pentru campanie, este necesar să se întocmească strategia de marketing care va aduce succesele dorite. Există multe modalități de publicitate care se utilizează în marketingul mobil pentru să vă ajute să atingeți obiectivul.
Crearea unei aplicații mobile promoționale – pentru activarea grupului țintă al consumatorilor, pentru necesităţile campaniei, adesea se creează aplicații cu conținut interesant. În acest mod, puteți prezenta oferta clienților și chiar îi puteți îndemna să cumpere ceva. Astfel de aplicații tipice sau jocuri mici pot fi, de asemenea, plasate pe site pentru ca utilizatorii telefonului să le poată folosi mai uşor.
Anunțuri în aplicație – anunțurile publicitare pot să apară în aplicațiile de pe telefoanele mobile. Pentru ca utilizatorii să aibă acces la conținut suplimentar, li se cere, de exemplu, să urmărească un videoclip publicitar. În asemenea mod, utilizatorii de aplicații deblochează anumite posibilităţi în aplicație, în timp ce agenții de publicitate atrag atenția asupra produsului lor.
Animarea utilizatorilor cu strategii din jocuri video – utilizatorii se pot activa prin modul de gândire al unui jucător. Aceasta presupune provocarea utilizatorilor să facă anumite activităţi, având drept scop îndemnarea utilizatorilor să viziteze site-ul și să partajeze linkurile cu prietenii.
Utilizatorilor li se oferă un sistem de recompensă pentru activitățile întreprinse, cu posibilitatea de a-și partaja succesul. Astfel, se încurajează competitivitatea utilizatorilor, ceea ce duce la o campanie promoțională mai eficientă.
Noile aplicații utilizează realizările tehnologice care sunt disponibile pe fiecare telefon inteligent. Acum, prin camera telefonului, utilizatorii pot vedea „realitatea extinsă”. Aceasta înseamnă că obiectele din lumea reală sunt îmbogățite cu elemente digitale generate de calculator.
Notificări push – este vorba despre notificările companiilor care ajung la telefon. Acestea pot fi notificări din aplicațiile pe care le utilizați, precum ştirile dintr-o aplicație de știri sau informații despre schimbările contului dvs. bancar etc. De obicei, notificările sunt afișate în partea superioară a ecranului. Pentru ca acest mesaj să fie afișat utilizatorilor, este necesară obținerea aprobării acestora.
Din cauza modului în care sunt prezentate informațiile, este vorba despre o promovare foarte eficientă. Dacă asemenea mesaje nu sunt prea frecvente, utilizatorul nu le va dezactiva și poate reacționa la promoțiile pe care le primește în acest mod.
Mesaje SMS – mesajele clasice (SMS) au predat rolul lor aplicațiilor de comunicare, precum WhatsApp și Viber. Publicitatea pe aceste aplicații oferă mai multe opțiuni pentru trimiterea fotografiilor, precum și linkurilor care se pot deschide pe telefon.
Un mod de publicitate este şi prin intermediul stickerelor care utilizează aceste aplicații. Unele dintre ele, de exemplu, pot fi descărcate pe Viber, în cadrul grupului promoțional al companiei. În asemenea mod, se obțin stickere promoționale cu sigla brandului. Astfel, utilizatorii, prin trimiterea stickerelor în comunicarea reciprocă, promovează în mod direct brandul.
Marketingul mobil este o parte substanţială a campaniilor promoţionale
Marketingul mobil poate arăta rezultate excelente, dar efectele ajung în prim plan atunci când reprezintă partea complementară a unei strategii promoționale. Mai precis, există și alte elemente ale strategiei de marketing care se utilizează în cadrul marketingului digital, şi anume: PPC, e-mail, SEO, affiliate marketing etc.
Promovarea în cadrul marketingului mobil trebuie să fie susținută şi prin intermediul rețelelor sociale, deoarece în mare parte se accesează utilizând telefoanele mobile. Nu uitați că prezentarea şi plasarea conținutului trebuie adaptată anumitor reguli de comportament pe reţelele sociale.
Tehnologiile moderne își găsesc aplicabilitatea practică în dezvoltarea telefoanelor mobile, fapt prin care devin tot mai populare pe piață. De cele mai multe ori, accesăm internetul de pe telefon, iar telefoanele inteligente au avansat în așa fel încât devin dispozitive serioase pentru afaceri, dar și pentru divertisment.
De aceea, telefoanele mobile devin deosebit de importante în viața oamenilor și, astfel, se extinde şi modul de aplicare a marketingului mobil. Dacă recunoașteți schimbări tot mai mari în lumea marketingului și doriți să aflați mai multe, toate cunoştinţele de care aveți nevoie le puteţi dobândi la BusinessAcademy, în cadrul programului Marketing şi managementul marketingului.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te