Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Motivația angajaților – 6 strategii de motivare a angajaţilor
Unul dintre cele mai importante obiective interne ale companiilor pe care îl puteţi atinge în prezent este menţinerea celor mai buni angajaţi.
Motivația angajaţilor va avea o influenţă uriașă asupra succesului şi veniturilor dumneavoastră. Indiferent dacă vă aflaţi în fruntea întregii companii sau în fruntea unui departament sau a unei echipe.
Iată şase strategii pe care le puteţi utiliza pentru a atinge acest obiectiv:
1. Ajutaţi noii angajaţi să se îndrepte în direcţia corectă
Mike Cassidy, un antreprenor IT de mare succes, invită fiecare nou angajat în prima săptămână după angajare la o cină privată în casa lui, indiferent de poziţia pe care urmează să o ocupe.
Nu face acest lucru din întâmplare. Laboratorul de management al lui Jim Collins a descoperit că gestionarea oamenilor reprezintă cea mai importantă provocare a managementului contemporan. De regulă, un profit mai mare poate atinge compania care dispune de un personal mai inteligent, organizat şi dornic de provocări. Acest lucru este valabil în special pentru companiile care au drept scop, ca prin intermediul unui serviciu de calitate, să se distingă de concurență.
Cum vă comportanţi faţă de noii angajaţi încă de la început, va avea un impact major asupra muncii și succesului lor în săptămânile și lunile care urmează.
Încă din prima dimineață trebuie să îi aştepte pe masa de lucru un calculator pregătit, cu parole de acces și programe active. Masa de lucru să fie echipată cum îi place lui sau ei. Să îi aştepte pe masa de lucru lista cu proiectele active. Lăsați-i să se simtă ca și cum ar lucra de mai mult timp. Să poată începe imediat să lucreze. Aceasta este o strategie care s-a dovedit că include pe deplin noii angajați în sistemul de valori proactive și productive al companiei încă din prima zi.
Atunci când introduceţi noul angajat în mod corect în serviciul pe care îl va desfăşura, el va fi mai motivat şi mai dedicat serviciului şi companiei.
2. Satisfaceţi cele trei nevoi de bază ale oamenilor
Pentru a păstra cei mai buni angajaţi, este important să le satisfaceţi cele trei nevoi de bază la locul de muncă.
Cea dintâi este nevoia de siguranţă. Oamenii doresc siguranţă, confort şi un sentiment că sunt protejaţi din partea companiei sau a superiorului lor. Doresc să lucreze cu manageri în care pot avea încredere şi care pot constitui un model pentru ei. Dacă reuşiţi să satisfaceţi această nevoie, veţi obţine un angajat loial.
Cum? Când angajatul ajunge pentru prima dată într-o situaţie care îl poate face să se simtă ameninţat, susțineți-l prin cuvinte şi fapte. Spuneţi-i: „Vă susţin. Sunt de partea dumneavoastră. Iată ce voi face...”
Cea de-a doua este nevoia de recunoștință. Aceasta este dorinţa angajatului de a se evidenţia, de a obţine recunoștință, de a se simți important în ochii altora. De fiecare dată când spuneți ceva care îl va face pe angajat să se simtă mai important, îi veţi satisface această nevoie.
De fiecare dată când angajatul este bun în propria muncă, trebuie să îl lăudaţi. Dacă aveţi posibilitatea, faceţi acest lucru în mod oficial. Motivația angajaților va duce la momentul în care ei se vor simți importanți și vor continua să își facă bine treaba.
Cea de-a treia nevoie importantă spre care tinde fiecare angajat este necesitatea de apartenenţă. Oamenilor le place să facă parte dintr-o echipă, să lucreze în armonie şi să colaboreze cu alţii. Din acest motiv, managerii de succes caută în permanent modalități prin care să creeze sentimente de bucurie, de satisfacţie şi colaborare în rândul angajaţilor. Dacă reuşiţi, veţi obţine un angajat care își va iubi locul de muncă şi care va contribui pe deplin la succesele companiei.
Organizaţi excursii, petreceri, reuniuni și întâlniri. Din când în când, creaţi echipe cu angajaţii care nu lucrează mult timp împreună şi daţi-le să realizeze un proiect pe care îl pot finaliza într-o perioadă scurtă de timp.
3. Creaţi un mediu de lucru în care să se bucure şi care va influenţa motivația angajaţilor
Sarcina dvs. prioritară, în calitate de manager, este să creaţi condiții de muncă excelente.
Primul mod de a efectua acest lucru este să înlăturaţi sentimentul de teamă. Sarcina dumneavoastră este să creaţi un ambient în care va predomina un nivel înalt de încredere şi în care oamenii se vor simţi foarte bine. Un loc unde vor fi bine dispuşi şi fericiţi.
Veţi crea aceste condiţii dacă refuzaţi să criticaţi, condamnaţi sau să vă plângeţi din orice. Nu daţi vina pe angajaţi dacă nu au făcut ceva bine. Dimpotrivă, creaţi un mediu în care teama de eşec, principalul obstacol al oamenilor, să fie eliminat de la locul de muncă.
De asemenea, nimănui nu-i place incertitudinea. Dacă colegii dumneavoastră se întreabă ce şi cum trebuie să muncească, cât şi de ce vor fi premiaţi de la o lună la altă, acest lucru va produce o stare de tensiune care adesea se încheie cu căutarea unui alt loc de muncă sau cu o mai mică implicare la cel curent.
Cheia pentru crearea unei relaţii de încredere majore constă în a permite oamenilor să greşească uneori, iar dumneavoastră nu trebuie să îi criticaţi sau să îi faceţi să se simtă prost. Când se întâmplă o astfel de situaţie, cel mai bine este să vă concentraţi să depistaţi o soluţie sau ceva ce se poate întreprinde în legătură cu aceasta. Ajutaţi persoana respectivă să îşi îmbunătăţească abilităţile şi înţelepciunea pe baza acelei experienţe. Pentru a mări motivația angajaților, trebuie să le spuneți că toată lumea greșeşte uneori și că nu este nimic grav, deoarece uneori se vor întâmpla lucruri pe care nu le putem influența întotdeauna.
Când vicepreşedintele companiei IBM a cheltuit 10 milioane de dolari pe un proiect fără succes şi și-a prezentat demisia directorului general John Watson, acesta i-a răspuns: „Tocmai am cheltuit 10 milioane de dolari pe educaţia ta, hai să discutăm despre următorul proiect.” Acesta este comportamentul unui şef excelent.
4. Acordaţi atenţie totală angajaţilor dumneavoastră
Un manager adevărat este interesat de progresul continuu al angajaţilor săi.
Pentru a realiza cu succes acest lucru, în primul rând trebuie să îi cunoaşteţi şi să descoperiţi talentele lor ascunse care trebuie scoase la iveală. Cunoaşterea atât a părţilor pozitive, cât şi a celor negative vă va ajuta în luarea deciziilor referitoare la avansări, educaţia suplimentară şi alte moduri de recompensare a unui lucru bine realizat.
Ascultaţi dorinţele şi ideile angajaţilor, decideţi care dintre ele se pot realiza. Apoi împărtășiți propriile opinii cu ei.
Dacă vă veţi concentra asupra angajaților, ei se vor concentra asupra serviciului şi succesului lor. Dacă vă direcţionaţi propria energie spre a ajuta angajaţii, veți obţine de la ei un nivel înalt de creativitate, energie pozitivă, colaborare şi dedicare în cel mai eficient mod.
În calitate de manager, dumneavoastră sunteţi persoana cea mai responsabilă pentru atmosfera din cadrul companiei, satisfacerea angajaţilor, păstrarea şi formarea lor în membrii de top a unei echipe, care, de la o zi la alta, de la o lună la alta, vor obţine rezultate excelente.
Timpul şi atenţia dumneavoastră acordată angajatului va fi recompensată cu o productivitate mai mare şi cu succes în anii care urmează. Motivația angajaților cu siguranţă poate fi sporită dacă ei se consideră o parte importantă a organizației și dacă îi convingeţi că dorințele și ideile lor vor fi apreciate și puse în aplicare.
5. Motivaţi-vă angajaţii
Una dintre abilităţile cheie ale managerului constă în motivarea angajaților și creșterea productivității. Dacă angajatul este motivat, va obţine o productivitate mai mare cu 40%.
Managerii de top ştiu că succesul lor depinde de munca subordonaţilor lor, motiv pentru care acordă o mare atenţie relaţiei cu ei. Acei manageri care cunosc şi acceptă faptul că pentru a avea succes nu este suficient să fie doar de specialitate şi educaţi, ci trebuie să ştie cum să comunice cu angajații, să îi motiveze, să fie buni lideri, psihologi, colaboratori sau prieteni, pot conta pe progresul continuu în propria carieră.
Cum să motivaţi angajaţii? Iată câteva exemple practice:
Munca angajaţilor trebuie răsplătită prin bani.
Banii sunt un motiv important, deoarece asigură satisfacerea unui şir de nevoi. Sunt unul dintre cele mai bune moduri de a sprijini bine şi eficient comportamentul angajaţilor şi de a ajuta oamenii să fie mulţumiţi de ei înşişi.
Multe companii de succes utilizează diferite moduri de stimulare financiară a angajaţilor.
Thomas J. Watson, fondator al companiei IBM, a semnat la faţa locului cecuri, pentru acei angajaţi despre care el a considerat că muncesc bine.
Compania Remington Products din Connecticut a creat un fond în valoare de 25.000$ care serveşte pentru a premia angajaţii excelenţi. Angajaţii sunt chemaţi în biroul directorului şi li se înmânează personal un cec în valoare de 200-500 dolari.
Utilizaţi şi alte mijloace de a motiva pe lângă mijloacele financiare.
Trebuie să ştiţi că oamenii pot fi puternic motivaţi şi prin recunoștință să fie lăudaţi, avansaţi, să primească responsabilităţi mai mari sau prin acordarea posibilităţii de a întreprinde ceva semnificativ.
Exemplele de recompense non-finaciare sunt numeroase.
Compania Royal Appliance din Cleveland oferă recompensă angajaţilor prin faptul că le livrează coșuri cu alimente la domiciliu (coşuri cu fructe, fructe de mare etc.), deoarece, după cum se spune: „mâncarea îi face pe oameni fericiţi”.
La fiecare 3 luni, compania Physio-Control organizează întâlniri cu toți angajaţii în cadrul cărora îi informează referitor la afacerile și planurile curente ale companiei. O dată pe an, la sfârşitul unei astfel de întâlniri, ascultând muzică, managerii companiei servesc angajaţilor clătite.
În cadrul Wilson Learning Corporation din Minnesota, fiecare angajat primeşte cadou un ceas cu faţa lui Mickey Mouse, ceas care să îi reamintească că munca în companie trebuie să fie distractivă. La zece ani de activitate, primesc cadou un ceas de aur cu faţa lui Mickey Mouse etc.
Oferiţi autonomie angajaţilor dumneavoastră.
Permiteţi oamenilor ca, de fiecare dată când este posibil, să își aleagă singuri modul în care îşi vor efectua munca.
Celebrul general, George Patton, a afirmat odată: „Niciodată să nu le spuneţi oamenilor cum să-și facă treaba. Spuneţi-le doar ce trebuie să facă şi vă vor surprinde cu propria lor creativitate şi genialitate.”
6. Reduceţi stresul angajaţilor dumneavoastră
Este mai mult decât clar că stresul angajaţilor nu se poate elimina în totalitate din viaţa şi activitatea companiei. Cu toate acestea, este foarte bine să ştiţi cum să reduceţi din intensitatea şi efectele dăunătoare ale diferiţilor factori de stres de la locul de muncă.
Creaţi structura managementului astfel încât să fie descentralizată în mare măsură.
Pe lângă descentralizarea procedurii de luare a deciziilor, puteţi face mult mai mult pentru a preveni stresul, prin descrierea corectă a locului de muncă, în sensul că trebuie să confirmaţi cu precizie angajaţilor natura şi caracterul obligaţiilor de serviciu, să definiţi clar sarcinile, confirmaţi responsabilitățile, pentru ca aceștia să știe foarte bine ce fac, cum fac şi cui răspund.
În strânsă legătură cu definirea naturii serviciului este şi evaluarea corectă a performanţei şi recompensarea corectă, care, fără îndoială, reduce nemulţumirea, agitaţia, şi prin urmare şi posibilitatea apariţiei stresului.
Repetaţi angajaților dumneavoastră să privească altfel stresul, că nu există motiv să se îngrijoreze prea mult, să nu fie frustraţi sau să-şi facă griji pentru multe lucruri pe care nu le pot schimba, în special pentru „lucrurile mărunte” care îi provoacă zilnic şi îi irită.
În final, unul dintre modurile uşoare de a influenţa angajații este să le cumpăraţi cărţi de calitate referitoare la perfecţionarea personală, afaceri, marketing şi comunicare. Cărţile bune nu numai că dispun de informaţii bune, ci trezesc şi un nivel înalt de motivație.
Cum să deveniţi un manager profesionist de resurse umane (sau profesionist în marketing, vânzări, finanţe, management)
Doriți să preluați dintr-un singur loc toate aptitudinile, de la conducerea echipei, dezvoltarea abilităţilor personale de leadership și antreprenoriat, continuând cu prezentări de succes, vânzări, negociere, până la controlul adecvat al proceselor de lucru și al finanțelor?
Dacă doriţi să deveniţi manager de resurse umane, asistent de afaceri (sau un asistent virtual), manager în marketing sau antreprenor, vedeţi următoarele programe: HR Management, Businss administration, Marketing and marketing management, Entrepreneurship.
BusinessAcademy este autorizată oficial de Departamentul de Examinări Internaționale Cambridge să instruiască cursanţii în conformitate cu o programă avansată din domeniul afacerilor şi să emită diplome şi certificate oficiale. Obiectivul nostru este simplu: să vă oferim o carieră profitabilă.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te