Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Motivarea, performanţele şi premierea angajaţilor
- regulile generale şi principiile de organizare la locul de muncă;
- stilul şi regulile de conducere;
- sistemul de comunicare şi sistemul informării interne;
- formele de participare;
- munca în echipă şi altele.
- sistemul de planificare,
- sistemul informaţional,
- sistemul de clasificare şi avansare,
- sistemul de distribuţie a câştigurilor salariale.
Sistemul de premiere cuprinde bani, bunuri sau servicii pe care angajatorul le oferă angajaţilor în schimbul muncii depuse. Între salariaţi şi angajator există o relaţie bazată pe schimb - salariaţii oferă comportamentul dorit în schimbul banilor. Scopul premierii angajaţilor este tocmai stabilirea şi armonizarea intereselor individuale ale angajaţilor şi a obiectivelor strategiei companiei. Cele mai importante instrumente de premiere sunt premiile materiale şi nemateriale. Cel mai important premiu material şi modul direct de câştig, sunt banii.
Managementul companiei poate, la unele preţuri mici,în formă de premiu să vândă sau să cedeze o parte din acţiuni angajaţilor care sunt experţi în domeniul său. În acest mod, aceşti experţi sunt legaţi o perioadă mai lungă de timp de firmă; se micşorează posibilitatea de creare a conflictelor, neînţelegerilor şi a diferenţelor provocate de diferite interese personale. Participarea angajaţilor în management şi în aducerea deciziilor, este unul dintre modurile de premiere.
Cel mai important premiu nematerial este respectul, iar formele indirecte de câştig sunt, de exemplu:
- asigurarea sănătăţii,
- asigurarea pensiei,
- asigurarea invalidităţii, etc
- alimentaţia gratutită,
- folosirea unui automobil al firmei,
- alte beneficii nemateriale şi alte tipuri de beneficii
Tocmai din cauza a tot ceea ce am menţionat, putem spune să astăzi banii sunt inevitabili însă nu sunt un motivant suficient şi nici nu au o importanţă egală pentru toţi angajaţii şi în fiecare situaţie.
Trebuie avut în vedere şi faptul că există diferenţe semnificative în nevoile, ambiţiile şi motivele indivizilor. Este necesar a pune punct pe practica egalitarismului, şi trebuie cultivate unele relaţii bazate pe "oportunităţi egale" pentru toţi, precum şi un acces diferit motivării.
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: HR Management. |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te