Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cum ajută lucrul de acasă la creșterea productivității și calitatea angajaților
În ultimii ani a început să fie din ce în ce mai acceptată în cadrul companiilor practica care oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă. Această practică a făcut pe mulți angajatori să se întrebe dacă să le permită angajaților săi confortul de a lucra de acasă.
Prima companie care a introdus acest principiu, încă din anii '90 ai secolului trecut, a fost celebrul studio de arhitectură al lui Norman Foster. În această companie, angajații lucrau în schimburi de câte 8 ore pe zi, comunicând și trimițând materiale care urmau să fie elaborate ulterior prin internet. Nu e de mirare că succesul acestei practici a început să intereseze și alte companii.
Motivele pentru care tot mai multe companii le permit angajaților să lucreze de acasă trebuie căutate și în noua generație de angajați. Milenialii, respectiv generația care a fost înconjurată încă de la naștere de inovația tehnologică și de internet, a introdus o nouă dimensiune în modul de lucru din lumea afacerilor. 85% dintre ei, spune revista Forbes, au declarat că vor să lucreze doar de acasă, pe când 54% dintre mileniali au spus că ar dori să aibă un program de lucru flexibil. Cu alte cuvinte, odată cu creșterea numărului de mileniali angajați, lucrul de acasă va fi aproape inevitabil.
Contribuția la companie și performanța angajaților care lucrează de acasă sunt în continuare sub semnul întrebării. Totuși, beneficiile pe care le poate avea compania de pe urma acestei practici sunt tot mai numeroase.
Care sunt beneficiile companiei?
Există numeroase beneficii pe care le angajatorul le are de la angajatul care lucrează la distanță, dintre care enumerăm 3 mai importante:
Beneficiul 1: Compania în care angajații pot lucra de acasă devine atractivă pe piața muncii
Dacă managementul companiei permite angajaților lor să lucreze de acasă, există o mare probabilitate că pentru firmă se vor deschide noi opțiuni. De exemplu, în cadrul firmei activează persoane de calitate, capabile, care au devenit atractive pentru concurență. De aceea, nu trebuie să ne mire faptul că aceasta planifică să le ofere un salariu mai mare ca să-și alcătuiască personalul de afaceri dorit. Dacă se ajunge la un astfel de scenariu, managementul companiei în care lucrează acești angajați nu va trebui poate să intre în competiție și să ia în calcul mărirea salariilor; în loc, le poate oferi posibilitatea de a lucra de acasă. În locul câștigului personal, mulți angajați și-ar păstra același salariu, dar lucrând de acasă. Cu alte cuvinte, aceste condiții de muncă atrag loialitatea angajaților, un angajament mai mare pentru muncă și mai puține demisii.
Atractivitatea companiei crește dacă angajaților li se oferă condiții bune de muncă, iar una dintre ele este cu siguranță munca la distanță. Acest tip de companie nu doar că este capabilă să ‘preia’ experții concurenței, ci poate să angajeze și persoane talentate din diferite zone geografice.
Beneficiul 2: Costuri mai mici pentru companie
Munca de acasă reduce într-o anumită măsură costurile angajatorului. Deși prin contract, angajatorul are obligația să asigure toate mijloacele de care angajatul are nevoie ca să-și desfășoare munca de acasă, compania poate să facă și economii. Nu mai este nevoie de sute de metri pătrați pentru spațiul companiei. În loc, va fi nevoie de un spațiu mai mic și mai util din punct de vedere logistic. Nu trebuie să explicăm suplimentar cât scad costurile de amortizare, de materiale și costurile de întreținere.
Acesta este unul din motivele majore pentru care tot mai puține firme sau startup-uri decid să-și înceapă afacerea de acasă.
Beneficiul 3: Productivitate mai mare
Aceste beneficii presupun crearea unei imagini a companiei pe piața muncii și administrarea rațională a costurilor companiei, deși acestea nu sunt singurele beneficii. Cel mai mare și mai important beneficiu realizat de companie se referă în primul rând la creșterea productivității angajaților. Dacă compania stabilește un acord cu angajații ei să lucreze de acasă, se poate spune nu doar că a ieșit în întâmpinarea angajatului, ci și că este pe calea de a-și îmbunătăți semnificativ rezultatele de afaceri. De ce este așa?
Se reduce factorul de interferență
Știați că angajații petrec mai mult timp la serviciu dacă lucrează de acasă? Primul factor care contribuie la creșterea productivității în rândul angajaților care lucrează la distanță este reducerea interferenței la locul de muncă. Atmosfera de la birou, numeroasele întrebări din partea angajaților, ambuteiajele, petrecerile de la birou, pauzele de masă, alte întâlniri (unde multe puncte ale ordinii de zi nu se referă la toți angajații) etc. - toate aceste intervenții și situații inevitabile în mediul de afaceri scad productivitatea angajatului.
Însă, dacă angajatul lucrează de acasă, concentrarea lui va fi mult mai bună și își va folosi timpul mult mai productiv. Angajatul își va crea singur acasă o atmosferă de muncă adecvată pentru a putea să răspundă la toate sarcinile de afaceri dintr-o zi. Efectul va fi mai rapid și mai de calitate.
Conflictele între colegi sunt mai rare
Productivitatea angajaților poate influența foarte des conflictele interumane care creează situații și o atmosferă stresante. Cu siguranță se știe că fiecare om reacționează diferit în situații de stres și de conflict. Nervozitatea și intoleranța nu pot duce la productivitate, dimpotrivă. Aceste stări suprasolicită angajatul (cu probleme secundare) și îl distrag de la obligațiile de serviciu. În astfel de cazuri, acesta se poate concentra cu greu. Epilogul conflictului este demisia (sau concedierea) unuia dintre angajați, ceea ce nu este bine pentru companie care trebuie să găsească un înlocuitor.
Posibilitatea de a ajunge în situații stresante și în mjlocul unor conflicte interumane este mult mai mică dacă angajatul lucrează de acasă. Chiar dacă există neînțelegeri între angajații din cadrul companiei, cei care lucrează de acasă vor afla cu siguranță ultimii despre asta. Angajații care sunt departe de conflict nu vor fi tentați să ia o atitudine cu privire la conflictul existent, fapt care ar duce la distanțarea față de obligațiile de afaceri.
Angajați mai odihniți și mai puține concedii de boală
S-a dovedit că munca de acasă îi stimulează pe angajați. S-a dovedit că cei care lucrează la birou au mai multă nevoie de concediu. Cei care lucrează de la distanță au mai puțină nevoie de concediu și își iau și mai puține concedii medicale. Gripa, problemele de deplasare și alte probleme medicale, sunt doar câteva dintre motivele pentru care angajații lipsesc de la serviciu. Însă, un angajat cu aceleași probleme care lucrează de acasă își ia mai rar concediu medical. Deci, nici în astfel de situații serviciul nu are de suferit.
Ce este necesar pentru desfășurarea activității la distanță?
Astăzi există multe servicii cloud (online) prin care se pot partaja documente, precum și numeroase software-uri de comunicare, organizare și delegare a activităților între angajați. În zilele noastre, semnătura virtuală este la fel de importantă ca o ștampilă pe un document.
Dat fiind că se semnează un contract de muncă la distanță, cel mai important rol îl au managerii. Este foarte important ca un manager de firmă să definească obiectivele clare, parametrii măsurabili ai productivității și o dinamică precisă de comunicare cu angajatul care își desfășoară activitatea în afara biroului. Atunci lipsa sa nu va reprezenta un ‘handicap’ pentru companie. Atunci când membrii echipei sunt distanțați fizic, se văd doar rezultatele. Dacă cineva este proactiv sau reactiv, nu se vede. Dacă cineva este atent sau nu la lucru, nu se vede. Dacă cineva este rapid sau mai lent, nu se vede. Dar se văd rezultatele.
Acest trend de activitate este acceptat de toate companiile?
Este adevărat că nu toate activitățile sunt potrivite pentru lucrul de acasă, dar sunt multe pentru care această practică este posibilă. Aici ne referim în primul rând la munca pe calculator, joburile IT, contabilitate, programare, joburi de design, apoi traducerile, scrierea, proiectarea etc.
Deși climatul de afaceri și politica de afaceri s-au schimbat odată cu sosirea noului mileniu, numeroase companii preferă să-și țină în continuare toți angajații sub același acoperiș. Productivitatea și controlul rezultatelor sunt considerate cele mai frecvente motive pentru care angajatorii le cer angajaților să lucreze de la birou. Însă, dacă spunem că astăzi acești factori pot fi măsurați datorită tehnologiilor moderne, nu lăsăm multe argumente pentru neacceptarea noilor tendințe de afaceri.
Practica muncii de acasă o susțin mari companii, precum Apple, American Express, Deloitte, Dell etc., ceea ce înseamnă că are și părți bune. Dacă vi se pare că poate fi o practică bună și pentru firma voastră, faceți un mic test de verificare. Celor mai de încredere oameni sau celor care au un grad suficient de independență, autodisciplină și motivație de lucru fără a avea nevoie de supraveghere frecventă oferiți-le cel puțin o zi din săptămână sau o săptămână pe lună să lucreze de acasă. Verificați rezultatele după o anumită perioadă.
Cu tehnologia disponibilă, nu există niciun motiv pentru care să nu începeți să vă gândiți în această direcție. Tot ce merită măsurat se poate măsura la distanță, cu ajutorul calculatorului, a internetului și a unui software disponibil. Cu alte cuvinte, indiferent dacă echipa nu este prezentă fizic, puteți avea control deplin asupra rezultatelor realizate de către echipa respectivă, iar compania își asigură rezultate de top.
Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » | Vezi textele în această categorie » |
Poate v-ar interesa aceste articole | |
Hoţii de timp | Business Conversation at Restaurant |
Mixul de marketing | Complaint |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te