IT şi know-how-ul

Noua economie sau economia cunoştinţelor afirmă noi resurse de afaceri cu caracter nematerial, precum timpul, rapiditatea, calitatea, designul, informaţia, cunoştinţele şi know-how-ul. Noile resurse devin treptat tot mai dominante în domeniile industriale şi ale serviciilor. Acest lucru subînţelege schimbarea filozofiei şi a stategiei de afaceri, precum şi restructurarea managementului de resurse umane.

Omul a devenit cel mai important factor în generarea de noi valori suplimentare, ceea ce presupune şi stabilirea unei conexiuni său, de exemplu, prin auto-orientarea echipelor care nu pot funcţiona fără democratizarea relaţiilor din organizaţie. Crearea unei astfel de organizaţii este posibilă doar cu ajutorul tehnologiei informaţionale şi cu ajutorul soluţiilor software avansate pe care le includ tehnologiile informaţionale.

Importanţa omului schimbă şi poziţia angajaţilor care se ocupă cu resursele umane. Cândva, aceştia făceau parte din aşa-numitele departamente de personal, care nici măcar nu aveau o poziţie importantă în organizaţie. Astăzi, în majoritatea companiilor, oamenii care se ocupă de potenţialul uman au un loc aparte în echipa de manageri. Relaţiile dinamice de pe piaţă şi concurenţa din mediul înconjurător necesită din partea managementului o abordare diferită a funcţiei departamentului de resurse umane. În toate domeniile există o luptă acerbă pentru cumpărători, iar o situaţie identică este şi pe piaţa mondială. Trebuie oferite produse de calitate ridicată la preţuri competitive. Angajaţii sunt cei care generează valori noi. Flexibilitatea și adaptabilitatea maximă sunt necesare. Fiecare membru al echipei de manageri trebuie să preia o parte din obligaţiile legate de planificarea angajării unui personal nou şi necesitatea de educare şi pregătire suplimentară a acestui personal. În fiecare subiect economic bine organizat şi contemportan, un element necesar este valorificarea corectă a muncii şi efectuarea plăţilor la timp. know-how-ul

Pe măsură ce creşte numărul angajaţilor din firmă, cu atât este mai greu să le acorzi suportul necesar şi să valorifici şi să recompensezi corect munca lor, fără utilizarea tehnologiilor informaţionale. IT-ul ne oferă soluţii know-how care facilitează sectorului de resurse umane monitorizarea progresului și a carierei angajaţilor, consultarea și cercetarea periodică a opiniei lor şi, bineînțeles, implementarea datelor nou-obţinute în activitatea organizaţiei. În acest mod, se completează constant baza de date a angajaţilor şi se asigură crearea unor cunoştinţe corporative de calitate, ceea ce este o condiţie necesară pentru a avea succes astăzi pe piaţă.

Conform cercetărilor realizate de MANAGEMENT REVIEW în luna septembrie a anului 1999, cunoştinţele corporative sunt clasificate în următorul mod:

  • baza electonică de cunoştinţe - 12%
  • documente electronice - 20%
  • documente pe suport de hârtie - 26%
  • personalul/anagajaţii - 42%.

Aşadar, menţinerea unui personal calitativ este foarte importantă - acesta este singurul mod de stabilire a avantajului competitiv pe piaţa secolului XXI.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Requesting Appointment Conducere
Comunicarea verbală și nonverbală în cadrul organizației 8 cele mai frecvente greșeli în proiectarea site-ului

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te