Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Calităţile unui angajat bun
Angajații buni sunt asociați de încredere, muncitori valoroși, lideri buni și urmaşi de încredere... au o gamă largă de calităţi ușor de observat și de definit. Între angajații buni există diferențe care sunt greu de explicat. La unii dintre aceștia se disting calități greu de găsit la alții. Există câțiva care trec de la nivelul de lucrător bun la următorul. E vorba de cei excepționali, care au calități rare sau combinate cu un tip special de personalitate care dă rezultate excelente. Un astfel de angajat este visul oricărui angajator, căci doar un angajat excepțional poate aduce o contribuție mult mai mare decât mai mulți angajați buni.
Ce îi evidențiază pe angajații buni, care sunt calitățile unui muncitor bun? Ce ar trebui să faceți dacă doriți să treceţi la acest nivel superior?
Ce calități au acești angajați care alcătuiesc 1% din toți angajații, care sunt atât de greu de găsit și a căror performanță oferă rezultate mai mult decât vizibile?
Uită de limitările locului de muncă. Angajații excelenți nu își respectă cu strictețe responsabilităţile și obligațiile. Ei își acordă libertatea și își asumă responsabilitatea de a recunoaște când e nevoie să-și schimbe priorităţile. Atunci când angajatul recunoaște importanța situației și reacţionează în afara poziția sale, el mută granițele și din bun devine un angajat excelent. Adaptarea adecvată la situaţie, indiferent de cât de mult îl smulge din rutină, totul pentru a ajunge la un rezultat pozitiv al afacerii, este trăsătura celor excelenţi.
Își permit să fie diferiţi. Excentricitatea este uneori binevenită, cel mai bun angajat este un pic complicat, nu manifestă respect total sau cel puțin nu-l arată. Desigur, este în mod evident diferit și ciudat, dar într-un mod pozitiv, pentru că o personalitate neobișnuită se deosebește de majoritate. Pentru ei munca este o formă de divertisment, o acceptă cu ușurință, sunt capabili să schimbe întreaga echipă și să alunge atmosferă monotonă. Oamenii care nu se tem să fie diferiţi în mod natural depășesc granițele, sunt creativi și adesea, pot avea idei grozave.
Știu când să se oprească. Personajele neobișnuite sunt distractive și angajații excepționali rămân aşa atâta timp cât situația nu cere contrariul. Mai exact, atâta timp cât simt că e necesar. Dar ei știu întotdeauna să recunoască momentul potrivit și devin, înaintea celorlalți, conștienţi de seriozitatea situației. Atunci când apare o provocare mare sau o situație stresantă, muncitorii remarcabili încetează să pună accent pe personalitatea și individualitatea lor, şi se integrează cu abilitate în echipă. Și acea echipă câștigă. Angajatul fenomenal știe când se poate juca și când situația cere seriozitate, când pot sfida, când trebuie să păstreze cursul și când să se retragă. Este dificil să păstrezi echilibrul și foarte puțini pot merge pe acea linie subțire fără să alunece.
Au vreo problemă? Se pot plânge, dar... cei mai buni angajați sunt conștienți de faptul că unele probleme, pe care chiar și ei le au, se rezolvă cel mai bine între patru ochi. Angajații buni vor avea curajul să ia atitudine, încercând să iasă în evidență și să indice problema, dar cei mai buni vor face acest lucru după întâlnire. Angajații excepționali sunt conștienți de faptul că astfel de acțiuni vor declanșa o furtună și că aceasta este modalitatea cea mai bună de soluționare.
Ei vor vorbi când alții nu o fac. Mulți angajați ezită să vorbească la întâlniri, chiar şi în mod privat sunt reţinuţi să-și exprime opiniile. Un angajat excelent va întreba lucruri la care știe deja răspunsul dacă crede că restul echipei este interesat de răspuns și îl va folosi pentru a-l auzi direct de la superior. Angajații excepționali au un simț organizatoric al problemelor din jurul lor, le pot ridica pe cele importante chiar și atunci când alții ezită.
Încearcă să le dovedească celorlalți că nu au dreptate. Motivația este adesea susținută de dorința de a demonstra lumii că nu are dreptate. O femeie căreia i s-a spus că abilitățile ei de conducere a echipei nu au potențial, din dorința puternică de a dovedi contrariul devine cel mai bun lider al echipei. Educația, inteligența, talentul și competenţele sunt importante, însă motivația și dorința sunt cruciale. Angajații excelenți sunt atraşi de ceva mai profund și mai personal decât de simpla dorință de a munci bine. Ei au un scop intim care este cea mai puternică motivație.
Nu sunt niciodată complet mulțumiţi, întotdeauna se poate mai bine. Unii oameni sunt rareori mulțumiți, dar în mod pozitiv, ei mai fac întotdeauna ceva, rescriu, schimbă, aranjează... până ating perfecțiunea. Angajații buni urmăresc procesul și îl termină. Angajații excepționali găsesc modalități de a îmbunătăți procesul, ei nu fac doar ceea ce se așteaptă de la ei. Tot ce fac, fac cât pot ei de bine.
Se identifică cu obiectivele companiei. Angajații buni nu muncesc doar pentru câştig sau din motive personale. Atunci când îndeplinesc fiecare sarcină, ei nu privesc strict în fața lor, ci prin realizarea ei, vor să contribuie la obiectivul principal. Ei țintesc întotdeauna obiectivul final al companiei, care este mai greu de atins, dar ei privesc spre ideal, chiar și atunci când efectuează o sarcină mică, la prima vedere, irelevantă.
Încep întotdeauna să lucreze „la timp”. Asta nu înseamnă că intră în companie la ora exactă, ci că atunci când vin la lucru, ziua lor de lucru începe imediat și munca pe care o fac reprezintă singura lor sferă de interes. Ei nu stau la cafele, nu povestesc, nu bârfesc, nu fumează țigări de mai multe ori pe zi și nici nu se ocupă de problemele private, ei lucrează. Cu adevărat, lucrează. Se concentrează asupra sarcinilor și nu își pierd timpul și atenția cu distracții.
Calitățile unui muncitor bun pot fi diferite în funcţie de tipul de muncă. Pe posturile care presupun, de exemplu comunicarea constantă cu clienţii, un muncitor bun va fi considerat cel care este deschis, comunicativ și amabil, în timp ce pe posturile care nu implică comunicare cu clienții, aceste calităţi nu vor fi decisive.
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: HR Management. |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2025/26 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te