Ce conține un site web bun?

Globalizarea, dezvoltarea internetului și a telecomunicațiilor au influențat economia peste tot în lume. Astăzi, prezența pe internet a devenit unul dintre factorii determinanți ai succesului pe piață, indiferent de dimensiunea companiei sau activitatea desfășurată. Prin investiție într-un site web nu mai sunteți limitați la orașul sau țara dumneavoastră – firma dumneavoastră devine ușor și rapid accesibilă pe plan global. Site-ul web este oglinda firmei și poate fi accesat de oricine are internet, din orice loc, programul de muncă sau numărul de vizitatori.

Pentru crearea unor site-uri cu adevărat bune, trebuie să cunoașteți principiile de marketing, design și psihologie ale cumpărătorilor.

La fel de important este și să fiți la curent cu tendințele internetului și cu fluxurile afacerii pe internet. Internetul, ca și lumea în care trăim, se schimbă continuu. Formulele de succes din trecut pentru crearea site-urilor pot fi contraproductive în viitor.

Un bun site web este acela pe care clienții dumneavoastră îl găsesc ușor pe internet și care comunică cu ei. Site-ul web vă economisește timpul, deoarece realizează contacte cu clienții pe timp de zi și de noapte, permițându-vă să vă dedicați altor activități mai importante.

Cum să creați un site de succes? Pentru asta, el trebuie să îndeplinească mai multe criterii. Cele mai importante trei sunt: 

  • designul
  • conținutul
  • navigarea

Designul este imaginea firmei dumneavoastră pe internet. Vizitatorii site-ului apreciază în multe privințe credibilitatea și activitatea companiei dumneavoastră prin designul web. Un site web proiectat slab distruge imaginea companiei dumneavoastră și de aceea trebuie să fiți atenți când este vorba de designul web. Designul este un proces care începe prin analizarea conceptului viitorului site, planificarea site-ului și în final prin proiectare. Există destule elemente care trebuie să fie armonizate cu ocazia proiectării site-ului: alegerea tehnicii care se va utiliza pentru realizare, conținutul sub formă de text, fotografii, animații etc.

navigarea simplă pe site-ul web

Conținutul este motivul venirii vizitatorului pe site-ul web al dumneavoastră. Modul în care este scris conținutul poate influența succesul site-ului dumneavoastră. În funcție de calitatea conținutului va depinde și ranking-ul site-ului printre căutătorii pe internet și prin aceasta și numărul vizitelor pe site. Un bun conținut trebuie să animeze clienții și să îi încurajeze la acțiune.

Navigarea pe site web este un element important pe care nu trebuie să îl ignorați. Elementele site-ului web cum ar fi header-ul, meniul de navigare, conținutul, footer-ul etc., trebuie să aibă o distribuire logică. Vizitatorul nu trebuie să fie indus în eroare și dezorientat, deoarece poate părăsi site-ul dumneavoastră cu un singur clic pe mouse.

10 elemente de bază pe care un site web trebuie să le conțină

1. Titlul paginii web. Primul element pe care vizitatorii site-ului dumneavoastră îl văd este titlul. Titlul trebuie să descrie ce se găsește în el. Acesta este elementul de bază al site-ului web al dumneavoastră. El ajută vizitatorii să stabilească ce îi interesează pe site-ul web. Titlul paginii web trebuie să fie clar, concis și să aibă sens. În cadrul lui trebuie să scrieți cuvintele cheie, care vor atrage potențialii voștri clienți.

2. Navigarea simplă. Nimic nu va goni un vizitator al site-ului dumneavoastră ca o navigare confuză și complicată pe site. Când site-ul web este vizitat de un potențial client, trebuie ca în fiecare moment să știe pe ce pagină se află și să găsească ușor paginile pe care le-a vizitat deja. Meniul de navigare trebuie să fie accesibil și simplu de înțeles. Ar trebui să fie pe fiecare pagină a site-ului web și localizat în același loc pe pagina web.

3. Conținut eficient. Cuvintele cu care descrieți produsul sau serviciul dumneavoastră sunt precondițiile pentru succesul afacerii voastre. Descrierea va ajuta sau va permite potențialului cumpărător să comande produsul sau serviciul vostru.

4. Un proces simplu de cumpărare și comandă. Dacă vizitatorul vrea să cumpere produsul sau serviciul dumneavoastră, ajutați-l să facă asta. Nu lăsați să se îndoiască. La potențialul cumpărător trebuie să îi explicați ce trebuie să facă și asta în cel mai simplu mod posibil. Dacă vrea să cumpere un produs, ajutați-l denumind linkul: CLIC AICI pentru comandarea produsului „X". Transmiteți-i instrucțiuni clare și precise cum să comande produsul și menționați-i la ce se poate aștepta cu ocazia clicului pe un anumit link, care îl duce pe pagina pentru comandă.

achiziționarea și comandarea de pe un site web

5. Fotografii utile. Fotografiile și imaginile pot ajuta cumpărătorii dumneavoastră să experimenteze produsul sau serviciul pe care îl comercializați. Obligatoriu trebuie să puneți fotografiile produsului pe care îl vindeți. Fotografiile atractive pot ajuta semnificativ la vânzarea produsului. Dacă vindeți mai multe produse, utilizați galerii de fotografii și fotografii cu linkurile care, prin apăsare, permit o fotografie mărită a produsului dumneavoastră.

6. Înregistrare pentru newsletter. Majoritatea vizitatorilor care vizitează site-ul dumneavoastră pentru prima oară nu vor cumpăra nimic. De obicei, ei vin ca să vadă oferta. Pentru a păstra legătura cu potențialii clienți, găsiți un mod de a colecta adresele lor de e-mail. Unul dintre moduri este de a se anunța pentru o revistă electronică gratuită, adică newsletter. Un alt mod este să le oferiți să descarce gratuit un anumit produs. În acest mod, obțineți șansa să îi aveți în baza dumneavoastră și să îi informați regulat despre produse, servicii și promoții noi, precum și să păstrați legătura cu aceștia. Opțiunea de anunțare vă dă o mare oportunitate ca vizitatorii site-ului să devină clienții dumneavoastră și prin aceasta să vă maximizați vânzările.

7. Mărturia clienților. Un mod excelent să construiți credibilitatea firmei dumneavoastră, adică să convingeți cumpărătorii dumneavoastră că vindeți produse sau servicii care merită cu adevărat, este să includeți comentariile clienților satisfăcuți, care explică cum produsul sau serviciul dumneavoastră i-au ajutat să îmbunătățească calitatea vieții lor. Sub comentariu scrieți numele cumpărătorilor dumneavoastră satisfăcuți și dacă este posibil și fotografiile lor. Prin aceasta veți mări credibilitatea produselor și serviciilor dumneavoastră.

8. Pagina despre noi. Vizitatorii sunt, în majoritatea cazurilor, sceptici în a face cumpărături prin internet, deoarece în acest mod se pierde interacțiunea personală sau afacerile față în față. Cel mai bun mod de a convinge vizitatorii cine sunteți și ce faceți este să activați pagina DESPRE NOI, care conține informații de bază despre dumneavoastră, angajații dumneavoastră și afacerea dumneavoastră.

9. Pagina de întrebări și răspunsuri - FAQ. Obligatoriu trebuie să puneți o pagină cu întrebări și răspunsuri, care conține întrebările de bază ale vizitatorului legate de produsul sau serviciul dumneavoastră.

10. Datele dumneavoastră de contact. În scopul efectuării vânzării și construirii credibilității dumneavoastră, postați informații complete despre modurile de contactare a firmei dumneavoastră. Aceasta înseamnă numărul de telefon, numărul de fax, adresa poștală și adresa de e-mail. Informațiile de contact să fie postate pe fiecare pagină, dacă este posibil.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Cum să aveţi grijă de clienţi? Apology Letter to a Customer
Problems With a Client Managementul relațiilor cu clienții – CRM

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te