Ce face un expert SEO online

Pentru a obține informații online, dintr-o mulțime de browsere, Google este prima alegere pentru majoritatea dintre noi. Detaliul căruia nu îi acordăm atenție este faptul că în spatele rezultatelor organice obținute prin căutarea Google se află experți care se ocupă de optimizarea conținutului, experți SEO.

De ce este necesară expertiza SEO

Când căutăm un termen, nu ne gândim la modul în care vor fi prezentate informațiile. Scopul nostru este să obținem un rezultat care să fie relevant pentru ceea ce ne interesează. Pentru ca acest lucru să se întâmple, mai multe lucruri trebuie să coincidă. Dacă vă uitați la cât de multe informații sunt pe internet, este clar că trebuie clasificate în mod corect. 

Când vine vorba de crearea de conținut, Google are o politică stabilită pentru clasarea în căutări. Dacă doriți să îndepliniți aceste criterii, trebuie să aveți anumite cunoștințe în domeniul SEO. 

De ce este necesară expertiza SEO?

Primele două întrebări pe care le vor pune mulți sunt ce este optimizarea SEO și de ce este necesară site-ului care are un conținut „bun”. Sarcina expertului SEO este de a face o analiză a situației, după care să rezolve problemele identificate în urma analizei.

După cum îi spune și numele, Search Engine Optimization (SEO) este un proces care reprezintă optimizarea conținutului pentru a-l clasa mai bine în căutări. Este un proces complex care presupune lucrul pe site, dar și în afara acestuia.

Calitatea conținutului în sine și optimizarea acestuia pentru Google depind de unde se vor găsi informațiile de pe site-ul dvs. în căutări. Trebuie menționat că SEO se preocupă exclusiv de îmbunătățirea clasamentelor în rezultatele căutării organice. Deci, criteriile pentru clasificare sunt, în acest caz, optimizarea și calitatea conținutului.

La începutul căutării se pot găsi rezultate marcate cu „ad”, care reprezintă reclame plătite. Acest tip de publicitate face parte din PPC marketing, care în combinație cu optimizarea este o soluție excelentă.

Cu toate acestea, fără optimizarea site-ului de calitate, este dificil să te bazezi pe succesul pe termen lung. Și anume, dacă nu vă poziționați în topul căutărilor, site-ul vostru este, practic, invizibil pentru utilizatori – iar acest lucru este rău pentru afaceri. Ca să nu se întâmple asta, se angajează experți SEO pentru a analiza site-ul și pentru a lucra la elemente care vor îmbunătăți clasamentul.

De ce SEO și Google sunt inseparabile?

Principalul motiv pentru clasarea în căutări este prezentarea celui mai relevant conținut pentru utilizatori. Accentul este pus pe căutările Google, deoarece acestea reprezintă aproximativ 90% din toate căutările pe internet. Este clar că optimizarea pentru un astfel de motor de căutare dominant este mult mai utilă decât una care are o cotă de piață de 3% sau 4%.

Acesta este motivul pentru care experții SEO funcționează în conformitate cu algoritmii folosiți de Google. Totuși, nu este atât de ușor pe cât poate părea. Se pune întrebarea cum să optimizezi un site conform algoritmului dacă nu știm exact cum funcționează? Google ne oferă detalii despre funcționarea motorului său de căutare oferind informații despre ceea ce este bun. Cu toate acestea, un expert SEO care își face treaba foarte bine înțelege rezultatele analizei și a cifrelor și pe baza aceasta corectează elementele site-ului care influențează în mod negativ clasarea. 

Pentru a interpreta cu succes „cererile” și standardele Google, este nevoie de experiență, cunoașterea regulilor, precum și de intuiție. Indiferent de numeroasele obstacole, obiectivul principal al SEO este întotdeauna același – creșterea vizitelor pe termen lung într-un mod natural. Traficul organic aduce utilizatorii care sunt cu adevărat interesați de conținutul oferit de site, ceea ce influențează direct implementarea obiectivului, din care pot face parte creșterea vânzărilor, activități promoționale, informarea publicului etc.

Pentru a atinge obiectivul dorit, este necesar ca site-ul să se afle pe prima pagină a rezultatelor căutării. Și nu numai asta. Site-ul trebuie să se afle în vârful rezultatelor căutării. Multe studii au arătat că, pentru rezultate deosebite, este esențial să fiți în topul rezultatelor căutării pentru a fi observat de utilizatori.

Ce face un expert SEO online

Ce trebuie să știe un expert SEO?

Pentru a avea succes în această afacere, trebuie să stăpâniți toate segmentele de optimizare SEO. Pentru început, trebuie să analizați corect site-ul, să cercetați cuvintele, dar și să vă familiarizați cu piața și cu concurența. Cu alte cuvinte, trebuie depuse toate eforturile necesare pentru a poziționa cu succes site-ul și pentru a începe să atragă vizitatori.

Analiza SEO a site-ului

Înainte de orice intervenție pe site, expertul SEO va analiza mai întâi situația actuală. În acest scop, toate aspectele site-ului sunt studiate, se va descoperi probleme și „punctele critice” potențiale, după care problema este corectată.

Analiza on-page

După rezolvarea problemelor tehnice, următorul pas este revizuirea conținutului de pe site. Trebuie verificate titlurile, descrierile textelor, modul în care sunt scrise textele, dacă sunt respectate regulile SEO la crearea conținutului etc. Acestea sunt elemente foarte importante atunci când vine vorba de clasarea pe termen scurt a unei anumite pagini în cadrul motorului de căutare Google. Este, de asemenea, cea mai vizibilă parte a activității SEO, deoarece optimizarea on-page afectează în mod direct conținutul pe care îl văd utilizatorii.

Analiza tehnică

Aceasta este o analiză a setărilor tehnice de pe site-ul propriu-zis. Există o serie de reguli tehnice care trebuie respectate la crearea unui site. Deși mulți nici măcar nu sunt conștienți de importanța acestor „tehnici”, ele sunt cruciale pentru succesul site-ului. Pe de altă parte, abordarea corectă poate evita problemele din start. Din aceste motive, analiza tehnică a site-ului este o parte indispensabilă a procesului de optimizare.

Analiza off-page

Acest tip de analiză se ocupă de linkurile care duc la optimizarea site-ului. Aici este foarte important să știm pe ce site-uri sunt linkurile, dacă sunt site-uri care sunt autorități în domeniile lor. Deci, este important ca alte site-uri să partajeze linkuri către site-ul dvs. Aceasta este o dovadă suplimentară că aveți un conținut de calitate.

Analiza cuvintelor-cheie

Site-ul este analizat cu scopul final de a se clasa cât mai bine posibil în rezultatele căutării pe internet. Aceste căutări se bazează pe cuvinte-cheie, adică termeni pe care utilizatorii îi introduc într-un motor de căutare pentru a găsi ceea ce îi interesează. Când căutăm ceva, de obicei tastăm un cuvânt sau mai multe pentru a găsi informația.

Așadar, sarcina unui expert SEO este de a analiza cuvintele-cheie care descriu cel mai bine cu ce se ocupă site-ul. Când se face acest lucru, site-ul trebuie optimizat pentru a apărea ca rezultat al căutării pentru acele cuvinte. De exemplu, dacă tastați „Cele mai bune cursuri SEO” sau „Cum să deveniți expert SEO?”, se așteaptă ca printre primele rezultate să fie site-ul a cărui temă principală este SEO. În acest sens, analiza cuvintelor-cheie este foarte importantă. 

Din fericire, nu trebuie să vă bazați doar pe intuiția dvs. pentru a analiza cuvintele-cheie. Există numeroase programe specializate în acest proces, care analizează cuvinte-cheie din diferite aspecte. În funcție de programul necesar,  puteți opta pentru programe gratuite sau plătite. În timp ce programele gratuite pot fi un aliat excepțional pentru lucru, deseori programele pe care le plătiți oferă beneficii suplimentare.

Pe lângă abilitățile analitice, intuiție și experiență, pentru a avea succes în SEO, trebuie să dețineți și alte calități. Experții SEO înțeleg bine marketingul digital, cunosc legile internetului, pot crea conținut de calitate, înțeleg analizele și pot realiza un produs de succes din toate datele colectate.

De ce SEO și Google sunt inseparabile

Cine se poate ocupa de optimizarea SEO?

În ciuda complexității optimizării SEO, dacă vreți să lucrați în acest domeniu, nu vor exista obstacole pentru dvs. Trebuie să cunoașteți bazele și să aveți o anumită experiență, dar dacă vă dedicați, într-un an de zile veți fi pregătiți pentru joburi serioase în acest domeniu. Există multe pregătiri și cursuri care vă pot oferi cunoștințe practice din acest domeniu, care vor fi foarte importante atunci când decideți să vă treceți afacerea în varianta online. 

Dacă vreți să lucrați în domeniul care presupune urmărirea tendințelor și perfecționare continuă, veți avea nevoie de cunoștințe pe care să le puteți aplica. Cu doar câteva clicuri veți ajunge la programe de calitate pentru perfecționare de specialitate, prin care veți dobândi cunoștințe noi și le veți îmbogăți pe cele existente. Astfel, veți cunoaște un domeniu important pentru afacerea online și vă veți îmbunătăți propria afacere. 

Pe lângă asta, SEO este una dintre cele mai profitabile profesii moderne. Este provocatoare și cu numeroase posibilități de câștig. Pe lângă condiții de muncă profesionale, aceasta este una din carierele pe care o puteți construi chiar și ca freelancer!

Expert SEO – ocupație rentabilă

Dacă aveți cunoștințe și talent, puteți găsi cu ușurință un loc de muncă în acest domeniu. Țineți cont de faptul că piața este plină de „experți” care cred că știu cum se face și care, de fapt, creează doar noi probleme. Aici se ajunge, de obicei, din cauza cunoștințelor insuficiente sau din cauza dorinței de a obține cât mai repede rezultatele care vor fi prezentate clientului. 

Cu siguranță, astfel de soluții nu sunt bune, deoarece pot face mai mult rău decât bine. Ideea este întotdeauna să schimbăm site-ul în bine, pentru a-i fi rentabil clientului pe termen lung. Din această cauză, experții SEO care înțeleg cu adevărat nevoile clientului sunt extrem de apreciați și bine plătiți. Acest job poate fi și mai profitabil dacă aveți un certificat recunoscut internațional. Astfel, veți deschide ușile companiilor din întreaga lume.

Acum, că știți ce face un expert SEO, vă va fi mai ușor să decideți cum să vă îmbunătățiți cariera. Chiar dacă doriți doar să vă îmbunătățiți site-ul, cunoștințele SEO vă vor fi foarte utile. În era modernă, premisa pentru succes în afacerea online este clasarea în partea de sus a rezultatelor căutării Google. Dacă sunteți atrași de internet, de afaceri online și de tehnologia modernă, atunci SEO manager este jobul ideal pentru voi. Puneți-vă întrebarea dacă „cariera de succes a experților SEO” este noțiunea voastră de căutare.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te