Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Ce face un manager de PR online?
Internetul a devenit, cu o viteză incredibilă, cea mai importantă sursă de informații. Acest lucru a dat naștere nevoii unei noi profesii al cărei accent principal este pus pe relațiile publice online. Deoarece nu există încă o cenzură reală pe internet, controlul informațiilor aici nu este ușor. Este vorba despre date pe care utilizatorii le împărtășesc între ei, spre deosebire de radio, ziare sau televiziune.
În funcție de unghiul de observație, fluxul liber al informației poate fi problematic, dar poate avea și un efect pozitiv asupra mărcii pe care o reprezentați – atâta timp cât nu vă ocupați cu „PR-ul de criză”. În continuarea textului, vă vom spune ce face un manager de PR online și cum să aveți succes în această afacere.
Ce este Management de PR online?
La construirea imaginii unui brand, unul dintre rolurile principale va fi jucat de relațiile publice. Reputația pe care o are o companie are un impact direct asupra afacerii sale, așa că trebuie să fie atent formată prin diferite tipuri de promovare. În epoca modernă, cele mai semnificative promoții au loc pe internet, unde miliarde de utilizatori navighează zilnic în căutare de informații.
Și internetul și utilizatorii săi sunt în centrul interesului managerului de PR online. Pentru a fi mai specifici, cel mai important element atunci când aveți de-a face cu relațiile publice pe internet sunt rețelele de socializare. În acest sens, este necesar ca un manager de PR online să-și dezvolte abilități analitice care să-l ajute să comercializeze informațiile în mod corect.
Avantajele PR-ului digital în comparație cu PR-ul clasic
PR-ul clasic și online se pot completa reciproc, dar numai promovarea online dă rezultate excelente. Marele său avantaj constă în faptul că fiecare activitate de pe internet poate fi măsurată metric.
Există numeroase instrumente care vă vor ajuta să evaluați dacă campania voastră are sau nu efectul dorit. În acest fel, economisiți timp, dar și bani, care, în acele situații, pot fi direcționați către alte activități promoționale.
PR-ul digital se bazează pe multe elemente de marketing pe internet care facilitează atingerea obiectivelor stabilite. În acest sens, optimizarea SEO este foarte importantă, deoarece vă oferă informații despre căutările vizitatorilor care sunt relevante pentru brandul vostru.
Astfel, vă puteți concentra activitățile de PR acolo unde contează cel mai mult. De exemplu, vă puteți conecta la site-uri apropiate tematic sau la cele care pot influența pozitiv reputația brandului vostru cu autoritatea lor.
De asemenea, PR-ul clasic este mult mai scump decât PR-ul online. Având în vedere că întregul proces se desfășoară în spațiul digital, activitățile de PR vor costa mai puțin. Asta înseamnă că efectul activităților promoționale online este mai mic? În niciun caz! În cele mai multe cazuri, campaniile online sunt mai eficiente decât PR-ul clasic, deoarece permit acces mai rapid la un număr mai mare din grupul dorit de consumatori.
În plus, pentru acest PR aveți nevoie doar de un computer și de internet. PR-ul online și cel clasic nu ar trebui în niciun caz văzute ca părți opuse. Sunt acolo pentru a coexista și a se completa reciproc.
Caracteristicile celor mai de succes manageri de PR digital
Dacă vreți să vă ocupați de PR online, nu este suficient să știți doar care este meseria de manager de PR digital, ci și ce calități au cei care obțin succes în acest domeniu.
Onestitate – Paradoxal, onestitatea este elementul de bază al oricărui PR bun. Pentru a crea și menține o bună reputație, este necesar să fiți sinceri. Desigur, unele lucruri s-ar putea să nu fie nevoie să fie evidențiate, dar nici brandul vostru nu ar trebui să se bazeze pe informații false. Țineți cont că trăiți în era internetului și toate minciunile voastre vor fi descoperite la un moment dat.
Multitasking – Dacă vreți să vă ocupați de PR online, trebuie să fiți pregătiți să faceți multitasking, cel mai probabil pe diferite proiecte. Managementul PR este, în general, un domeniu foarte dinamic, care necesită gândire rapidă și capacitatea de a lua decizia corectă în orice situație.
Găsirea și asimilarea rapidă a informațiilor - Fiți pregătiți pentru faptul că voi, ca manager de PR, vă veți afla adesea într-o situație în care trebuie să dați cuiva un răspuns rapid. Deși nu puteți ști totul, ar trebui să vă construiți imaginea pentru a apărea ca cineva care are răspunsurile. Veți obține acest lucru atunci când exersați să obțineți rapid informații, chiar și în timpul unei conversații cu cineva. Nu este de dorit să spuneți că nu știți ceva, deoarece personalitatea voastră profesională reflectă brandul pentru care lucrați.
Gândire strategică – Pentru a fi unul dintre cei mai buni în această sferă, este necesar să faceți planuri bune pe termen scurt și pe termen lung. Cei mai de succes manageri de PR întâmpină fiecare provocare pregătiți și o recunosc din timp, indiferent dacă este o situație pozitivă sau negativă. Această disponibilitate vă ajută să rezolvați orice problemă, acționând în același timp spontan și relaxat.
Informarea – Trebuie să aveți întotdeauna la dispoziție toate informațiile relevante pentru job. Aceasta înseamnă că, pe lângă datele importante pentru lucrul cu clientul, veți avea și o perspectivă asupra activității concurenței. În plus, trebuie să recunoașteți din timp orice factor extern care va afecta proiectul și să reacționați în consecință.
Comunicare – Fiecare formă de comunicare pe care o stabiliți online va fi arhivată undeva. Prin urmare, abilitățile voastre de negociere și comunicare trebuie să fie la un nivel înalt. Foarte des, comunicarea voastră va avea loc prin chat-uri pe rețelele de socializare sau prin e-mail. În traducere, în PR-ul online este totul despre cuvinte.
Ce este Content și de ce este important?
Condiția ca un brand să fie prezent pe internet este să se vorbească despre el, adică să se scrie despre el. Prin urmare, este foarte important ca un manager de PR online să se conecteze cu canalele YouTube, site-urile de autoritate, dar și să creeze profiluri/canale pe rețelele de socializare.
Recent, se întâmplă adesea ca, în locul portalurilor de știri, unele știri importante să fie publicate de persoane fizice pe blogurile sau profilurile rețelelor de socializare. Prin urmare, managerul de PR online are sarcina de a stabili și menține contacte bune cu editorii de site-uri web, bloggerii și influencerii.
Promoțiile oficiale ale produselor pe internet au loc de obicei prin intermediul platformelor de streaming și al rețelelor de socializare. De exemplu, prezentarea oficială a produsului este difuzată prin YouTube, în timp ce se pregătesc anunțuri și pe alte canale de comunicare online. Așa se creează imaginea unui brand și se atrage atenția asupra acestuia.
Deoarece este evident că conținutul este strâns legat de PR, agențiile de marketing lucrează în mod constant la conținut interesant, inclusiv personalități web influente, cum ar fi YouTuberii.
Brandurile de succes oferă conținut care va atrage atenția grupului țintă. Pentru succes, este necesar ca conținutul de pe internet să fie comercializat corespunzător și tocmai aici apar multe greșeli.
Greșeli de PR care trebuie evitate pe internet
După cum v-ați putea aștepta, în PR-ul online, ca și în alte afaceri, este un dat că veți face unele greșeli. Cu toate acestea, trebuie să știți că există strategii care pot elimina majoritatea problemelor potențiale. Chiar și atunci când nu există o tehnică sofisticată, vă puteți baza pe următoarele reguli:
Schimbați conținutul e-mailului promoțional în funcție de cui îl trimiteți – Deși se pare că procesul de promovare va decurge mai ușor dacă trimiteți tuturor un anunț de PR cu text universal, cu toate acestea, acest lucru vă va aduce doar mai multe postări similare. De asemenea, astfel pierdeți oportunitatea de a face o colaborare mult mai bună cu o media.
Nu vă adresați tuturor, concentrați-vă energia pe grupul țintă – Mulți clienți pe care îi veți reprezenta în calitate de manager de PR online vă vor spune că marca lor se adresează tuturor. Cu toate acestea, dacă doriți să faceți o impresie puternică, acest lucru nu este posibil. Concret, în cooperare cu un site influent, brandul vostru nu va realiza prea multe dacă publicul său nu este al vostru. De aceea este întotdeauna mai bine să găsiți un site mai mic, dar chiar în nișa voastră.
Colaborarea cu influencerii nu dă întotdeauna roade – Multe branduri vor recurge la colaborarea cu YouTuberi și influenceri de pe Instagram cu un număr mare de urmăritori. Cu toate acestea, dacă grupul vostru țintă și publicul lor nu se potrivesc, această mișcare nu va obține efectul dorit. De asemenea, există posibilitatea ca influencerul să nu împărtășească valorile pe care brandul vostru le promovează. Astfel, reputația pe care v-ați construit-o de mult timp poate fi distrusă.
Unde puteți lucra ca manager de PR online
Fiecare brand de înaltă calitate se luptă să se comercializeze cât mai bine posibil în spațiul nesfârșit al internetului. Prin urmare, managerii de PR online au devenit indispensabili în întreaga lume. Primul pas ar fi să aplicați la agențiile de marketing, ținând cont că relația lor cu clienții este deja construită.
Cu ei, vă veți face mai ușor contacte, vă veți forma o carieră și veți progresa în continuare. Dar, pe lângă agențiile de marketing, axate pe marketing digital și tradițional, există și posibilitatea de a fi angajat ca manager de PR al unei companii al cărei scop este să fie prezentată în mod corect.
Desigur, puteți lucra oricând independent, lucrând de acasă ca freelancer pentru clienți din întreaga lume. Trebuie să subliniem că o bună cunoaștere a limbii engleze este necesară în acest caz. Deoarece veți lucra cu clienți din diferite țări, se așteaptă de la voi să-i reprezentați în cel mai bun mod posibil. Prin urmare, barierele lingvistice nu ar trebui să existe.
Cum să vă ocupați cu succes de PR
Voi, în calitate de manager de PR online, creați imaginea digitală a companiei pe care o reprezentați. Aceasta înseamnă că veți face o muncă responsabilă și dinamică în care se așteaptă să aveți anumite cunoștințe anterioare. Cea mai bună alegere pentru dobândirea de cunoștințe ample este programul educațional numit Relații publice.
Aceasta este una dintre profesiile foarte bine plătite și foarte promițătoare, a cărei popularitate este în continuă creștere. Piața de marketing digital este în continuă expansiune, deschizând numeroase oportunități. Pregătirea profesională în această direcție vă poate oferi o carieră în sectorul de marketing pe internet și, prin urmare, vă poate încuraja să vă folosiți talentele și să vă construiți o carieră de succes.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te