Ce face un manager de social media?

Prezentarea companiei și a produselor pe platformele sociale a devenit o parte indispensabilă a strategiei de marketing. Deși este un domeniu foarte important, social media manager este o profesie care este încă la început. Astăzi, fiecare companie de succes a angajat experți care prezintă brandul pe internet.

un manager de social media lucrează pe calculator

O prezență pe rețelele sociale precum Instagram, TikTok, Twitter, Facebook etc. este esențială pentru orice afacere. Modul de comunicare în rețele va depinde de ceea ce face compania și cui se adresează. Spre deosebire de metodele clasice de PR, internetul este un loc unde indivizii pot fi contactați. Tocmai comunicarea bună, creativitatea și gândirea rapidă dezvăluie cel mai mult ce face un manager de social media pentru a câștiga încrederea utilizatorilor.

La fel, publicul poate comunica direct cu managerii de social media care gestionează conturile online ale brandului. Această formă de comunicare bidirecțională are multe avantaje, dar poate fi adesea o sabie cu două tăișuri. Și anume, dacă paginile sunt gestionate prost, publicul va fi nemulțumit.

Acest lucru poate fi extrem de dăunător pentru un brand, deoarece membrii comunității nemulțumiți sunt întotdeauna cei mai vocali. Desigur, nu poți să mulțumești pe toată lumea, dar de aceea managerii buni de social media știu să rezolve problemele și să transforme o situație de criză în avantajul lor.

Unii oameni încă consideră rețelele sociale de la sine înțelese, ceea ce este o mare greșeală. Media online este din ce în ce mai puternică, iar cea mai mare influență vine tocmai din rețelele sociale. Se întâmplă adesea ca o bună comunicare cu publicul online să aducă mai multe beneficii decât campaniile mari de publicitate la televizor. De aceea este important să abordăm această muncă cu seriozitate.

Ce presupune jobul de manager de social media?

Pentru a înțelege ce face un manager de social media, mai întâi trebuie să ne familiarizăm cu marketingul social media. Este vorba despre promovarea online a unui produs, companie sau brand pentru a îmbunătăți vânzările sau a crea o reputație pozitivă. Deși atunci când menționăm canalele de comunicare ne gândim mai întâi la rețelele sociale, afacerile nu se limitează la acestea.

Orice formă de comunicare bidirecțională pe internet este un loc în care managerii de social media au posibilitatea de a se exprima. Există numeroase platforme unde se poate realiza acest lucru: WhatsApp (Viber, Telegram etc.), comentarii pe site-uri, forumuri pe internet etc. Cu alte cuvinte, orice loc unde este posibil să se stabilească o comunicare directă cu utilizatorii este valoros pentru un manager de social media.

Desigur, accentul principal este încă pus pe rețelele sociale. Acest lucru se referă în primul rând la cele mai influente, cum ar fi Facebook și Instagram. Strategia de prezență online a brandului trebuie creată în conformitate cu principiile companiei reprezentate și utilizatorii vizați. În unele cazuri, a fi într-o rețea poate fi chiar contraproductiv (de exemplu, grupul țintă ocolește pur și simplu un anumit mediu).

Ce urmează după stabilirea comunicării?

Până acum am vorbit despre importanța stabilirii unei prezențe active pe internet. Dar care este următorul pas? În funcție de obiectivele companiei, metodele de lucru diferă în primul rând pe rețelele sociale.

Pe lângă construirea unui brand și promovarea produselor, este important pentru multe companii să ajungă la noi utilizatori ai serviciilor lor. O modalitate de a realiza acest lucru este construirea site-ului și creșterea numărului de vizite la acesta. În acest scop, pe platformele online se creează conținut pozitiv care va atrage atenția utilizatorilor să viziteze pagina companiei.

Postările pot fi texte scurte, fotografii atractive, infografice utile sau videoclipuri. Cu cât conținutul este mai bun, cu atât mai mulți vizitatori vor veni pe site.

Cu toate acestea, direcționarea către un site web este doar unul dintre obiective. Rolul unui manager de social media este de a anima utilizatorii rețelei, de a lucra pentru a crește numărul de fani, de a rezolva în mod eficient criticile și alte provocări. Mai simplu spus, se ocupă de prezentarea brandului pe platformele sociale printr-o comunicare de calitate cu utilizatorii lor.

omul care pune căștile

Ce trebuie să facă un manager de social media?

Ce face un manager de social media atunci când trebuie să organizeze postări pe mai multe rețele diferite, adesea în același timp? Este clar că scopul dorit nu poate fi atins fără o bună organizare și programe auxiliare. Și anume, munca pe rețelele sociale necesită o bună organizare, recunoașterea nevoilor publicului și marketingul conținutului care va aduce rezultate.

Pentru o muncă de succes, este necesar să se creeze planuri de publicare pe termen scurt și lung care să fie în concordanță cu strategia unică de marketing digital pe care brandul o implementează pe internet. Aceasta înseamnă că uneori este necesar să planificați anunțuri cu un an înainte. În acest fel, se acordă timp pentru realizarea anumitor planuri, mai ales când vine vorba de crearea videoclipurilor.

În plus, managerii de rețele sociale trebuie să aibă următoarele abilități:

Crearea unei identități vizuale – încă de la început este important să se creeze o identitate vizuală de brand care să fie unică pentru toate canalele online. Prin elemente vizuale înțelegem utilizarea fotografiilor, precum și utilizarea fonturilor și culorilor care sunt recunoscute și în conformitate cu politica brandului. Acest lucru se face pentru a menține un anumit standard de calitate care este asociat companiei.

Crearea unei strategii de prezență online – pe baza obiectivelor pe termen lung ale companiei și în concordanță cu imaginea acesteia, se realizează o strategie de prezentare a brandului online. Pentru realizarea planurilor (pe termen lung și pe termen scurt), este important nu numai să definiți ceea ce doriți să realizați, ci și ce fonduri vor fi folosite pentru a implementa ideea.

Lucrul la creșterea vânzărilor – modul de comunicare diferă în raport cu care este obiectivul actual (și pe termen lung) al companiei. Dacă este vorba despre creșterea vânzărilor, în acest caz, se creează anunțuri care vor anima utilizatorii să cumpere produsul. Acesta este adesea cazul când este lansat un nou produs sau serviciu. Atunci, canalele de comunicare online sunt extrem de utile deoarece permit vizarea grupului țintă și adresarea lor directă. În aceste cazuri, este adesea necesară direcționarea utilizatorului către un magazin online pentru a efectua o achiziție.

Crearea de campanii promoționale – campanii mai solicitante sunt adesea organizate ca parte a activităților promoționale. Este vorba despre conținut care trebuie evidențiat, care se realizează în colaborare cu persoanele influente. Cel mai adesea vorbim despre influenceri, adică personalități care au un număr mare de urmăritori pe rețelele sociale. Dacă modul lor de comunicare se potrivește cu valorile brandului (și este urmat de grupul țintă dorit), acestea pot fi foarte utile pentru activități promoționale.

Analizarea rezultatelor acțiunilor promoționale – nu este suficient să proiectați o activitate și să o plasați pe rețelele sociale. Este important ca acestea să obțină efectul dorit. Spre deosebire de activitățile promoționale clasice (offline), instrumentele de pe internet permit o perspectivă precisă asupra eficacității campaniilor. Pe baza datelor obținute, sunt planificate acțiuni ulterioare și chiar și activitățile curente sunt modificate (reacții negative ale publicului, răspuns scăzut etc.). Ceea ce se așteaptă de la acțiunile promoționale este creșterea numărului de fani ai brandului, ceea ce va duce la profituri mai mari pentru companie.

un manager de social media creează o strategie

Care sunt cunoștințele necesare pentru a lucra cu rețele sociale?

Ce face un manager de social media atunci când prezintă un brand pe internet? În primul rând, managerul reprezintă chipul companiei pe internet. El este purtătorul de cuvânt al acesteia și persoana care protejează interesele companiei. Pentru a realiza acest lucru, el trebuie să câștige încrederea publicului, deoarece oamenii reacționează emoțional la brand. Aceasta înseamnă că reacțiile trebuie să fie întotdeauna în concordanță cu politica companiei și că trebuie comunicat politicos cu publicul (chiar și atunci când nu merită).

Deoarece munca este adesea coordonată cu alte sectoare, managerul trebuie să dețină abilități de leadership pentru a implementa cu succes întregul proiect. La toate acestea ar trebui adăugate activitățile „din culise”. Aceasta se referă în primul rând la crearea de conținut și planificarea publicării.

Pentru efectuarea eficientă a numeroase sarcini, este necesară cunoașterea anumitor instrumente care facilitează munca. Există numeroase versiuni de planificatoare, software pentru programarea postărilor pe rețelele sociale, instrumente de comunicare în echipă etc.

Pe lângă cele de mai sus, este foarte important să cunoașteți WordPress, deoarece este cea mai populară platformă de mentenanță a site-urilor web la nivel global. Și anume, se întâmplă adesea ca joburile de community manager, manager de social media, web editor și manager online de PR să fie îndeplinite de o singură persoană. Acesta este adesea cazul proiectelor mai mici când nu există buget (sau nevoia) pentru a angaja mai mulți oameni. Atunci ies în prim plan experții cu cunoștințe multidisciplinare, astfel încât le este mai ușor să găsească locuri de muncă.

Cum se inițiază o carieră de manager de social media?

Principala premisă pentru acest job este a fi un utilizator activ al rețelelor sociale și de a fi comunicativ. Acestea sunt premise importante deoarece este un job care, de multe ori, nu are un program precis de lucru. Un manager de social media nu trebuie doar să înțeleagă modul în care funcționează platformele sociale, ci și să fie capabil să atingă obiectivele stabilite care i se cer.

Există numeroase traininguri și cursuri care permit dobândirea abilităților dorite pentru o carieră pe internet. O bază bună este oferită și de programul Relații publice, care oferă cunoștințele necesare pentru a obține un loc de muncă în sectorul de marketing al unei companii sau al unei agenții de marketing digital. Pe baza cunoștințelor dobândite și a certificatelor internaționale, este posibil să începeți o carieră în departamentul de marketing al companiei sau agenția de marketing digital. Desigur, există și varianta muncii independente, adică de freelancing. Posibilitățile există, trebuie doar să alegeți calea potrivită.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te