Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Analiza SWOT
Analiza SWOT este una dintre cele mai utilizate tehnici de management strategic dezvoltată la Universitatea Stanford bazată pe observarea eșecului și a planificării strategice a celor mai mari 500 de companii din lume de către creatorul său Albert S Humphrey. În primul rând, a fost un instrument care putea explora aceste zone critice numite SOFT.
Abrevierea este un acronim de la cuvintele Satisfactory (satisfăcător) ceea ce este bun în prezent, Opportunity (oportunitate) este ceea ce este bun în viitor, Fault (greșeala) este ceea ce este bun în prezent și Threat (amenințarea) este ceea ce este rău în viitor. Cu toate acestea, la o conferință care a avut loc în 1964, Fault și-a schimbat numele în Weakness, Satisfactory în Strengths pe baza cărora avem o analiză SWOT.
Acum această analiză este un instrument eficient pentru înțelegerea și luarea deciziilor în diferite situații pe parcursul unei companii sau organizații. O folosim în situații în care dorim să poziționăm strategic o companie, să îmbunătățim afacerea, să ne poziționăm pe piață, să aflăm cum să identificăm și să depășim amenințările, să identificăm oportunități și să găsim modalități de a maximiza oportunitățile și punctele forte ale afacerii noastre în raport cu concurența.
În primul rând, analiza SWOT ne ajută să conștientizăm mediul nostru intern și extern, toate cu scopul de a defini spațiul pentru rezultate mai bune, maximizând în același timp profiturile și minimizând costurile afacerii noastre.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Public Relations, International Business și Sales and Sales Management. |
Descrierea și scopul cursului Analiza SWOT
Cursul Analiza SWOT se ocupă în primul rând de relațiile dintre companie și mediul înconjurător, unde sunt grupate în primare, secundare și terțiare. În primul rând, avem în vedere mediul macroeconomic al unei companii prin care ne referim la factori: politico-juridici, economici, socio-culturali, tehnologici, demografici și naturali. De asemenea, se consideră micromediu companiile din care fac parte clienți, furnizori, concurenți, diverse agenții intermediare, instituții financiare și opinia publică.
Cursul abordează, de asemenea, tendințele în analiza pieței, evaluarea oportunităților de marketing, tipurile de mediu, respectiv mediul în care operează compania, precum și analiza situațională. În plus, analizele de piață suplimentare sunt strâns legate și cursul abordează, de asemenea, instrumente de evaluare a potențialului de piață, cercetarea pieței de concurență și tendințele cercetării de marketing.
Analiza concurenței este foarte importantă, deoarece poate influența în mare măsură planificarea strategică a afacerilor. În primul rând, pentru a-și crea strategia de marketing, o companie ar trebui să dispună de cea mai largă gamă de informații referitoare la concurenți. O analiză SWOT va ajuta cu siguranță la prelucrarea informațiilor primite în timp util, la evaluarea impactului acestora asupra afacerii și la oferirea unui răspuns corect.
Pe baza elementelor discutate anterior legate de mediul companiei, accentul a fost pus pe elementele analizei SWOT, atât interne - puncte slabe și puncte forte, cât și externe - pericole și șanse. Folosind analiza SWOT, cursul este completat. Exemplele discutate în cadrul cursului definesc punctele forte, punctele slabe, oportunitățile anumitor companii, înțelegând astfel aplicarea analizei subiectului la cel mai înalt nivel.
Scopul cursului Analiza SWOT este în primul rând să înțelegem mediul intern și extern al unei companii sau organizații, pentru a defini mai corect factorii analizei SWOT, atât din mediul intern al afacerii, adică punctele slabe și punctele forte, cât și cele din mediul extern al amenințărilor și oportunităților. Prin urmare, obiectivul este cu siguranță instruirea pentru a identifica punctele slabe ale afacerii dvs. pentru a le preveni și a le depăși în cele din urmă. De asemenea, obiectivul este capacitatea de a-și aloca punctele forte și de a le implementa în planificarea strategică care vizează obținerea succesului și a profitului pe piață.
Cursul Analiza SWOT vă va răspunde la următoarele întrebări:
Ce face parte din microeconomie, dar și din macroeconomie?
Când analizăm, putem împărți mediul companiei în medii macro și micro. Mediul macroeconomic al companiei include, în primul rând, mediul politic și juridic, întrucât fiecare stat adoptă anumite legi și reglementări pentru a reglementa piața în mod legal. Apoi, mediul economic care determină comportamentul întreprinderilor pe piață, monitorizând indicatorii economici cheie, cum ar fi modificările veniturilor reale, inflația, economiile gospodăriilor și conceptul de consum.
Întrucât subculturile grupurilor de consumatori pot fi de mare interes pentru marketing ca obiectiv specific al pieței, la fel și mediul sociologic-cultural face parte din mediul macro. Mediul tehnico-tehnologic aparține și acestui grup de medii, deoarece este foarte important pentru modernizarea producției și a procesului de producție propriu-zis. Acest grup include, de asemenea, mediul demografic care stă la baza dezvoltării pieței, precum și mediul natural care este legat de energia și resursele necesare pentru producție. Micromediul este format din clienți, furnizori și concurență.
Care sunt elementele interne ale analizei SWOT?
Elementele interne ale analizei SWOT sunt, de asemenea, acele elemente care reflectă prezentul afacerii, care sunt punctele slabe și punctele forte ale companiei noastre. Punctele forte sunt răspunsurile la întrebările ce face o afacere bună și de succes într-o afacere dată și sunt enumerate în primul câmp al matricei de analiză SWOT. Așadar punctele forte sunt avantajele companiei față de concurență, premisele care fac ca clienții să valorizeze compania noastră și factorii care diferențiază compania de alte companii similare de pe piață. Există avantaje din punct de vedere al costurilor, experiență și tradiție ca avantaj comparativ al companiei noastre, acces la tehnologii importante de resurse care susțin conducerea companiei noastre, precum și imagine corporativă originală.
Punctele slabe sunt, de asemenea, un factor intern în analiza SWOT. Deci, în acest cadru, definim ce face compania prost și cum poate fi îmbunătățită situația actuală, ce concurență este mai bună / mai eficientă decât noi, dezavantajele afacerii noastre, costurile ridicate, lipsa anumitor activități de marketing etc.
Care sunt elementele externe ale analizei SWOT?
Șansele și pericolele sunt factori externi ai analizei SWOT. Posibilitățile potențiale pe care le poate folosi o afacere dintr-un mediu extern sunt șansele. Ca șansă, recunoaștem existența unei nișe de piață neacoperită, așteptarea unor legislații pozitive care ar putea reduce barierele comerciale, tendința de creștere a achiziției de produse sau servicii pe care compania noastră le creează, precum și existența unei confirmări oficiale a puterii de cumpărare a populației.
Pericolele sunt, de asemenea, un factor extern al pieței pentru o singură companie, pe baza căreia este necesar să direcționați toate eforturile și activitățile de marketing pentru a păstra și a crește prosperitatea afacerilor. Pericolele apar sub forma scăderii cererii pentru un produs/serviciu, creșterea puterii de negociere a clienților și furnizorilor, lipsa resurselor, creșterea lentă a pieței, apariția de noi concurenți, scăderea nivelului de trai etc.
Planul și programa cursului
1. Analiza mediului companiei - relațiile dintre companie și mediu (primare, secundare și terțiare), mediul macro al companiei, mediul micro al companiei
2. Metode de analiză a companiei - tendințe în analiza pieței (tendință generală de dezvoltare, fluctuații ciclice, oscilații sezoniere și oscilații aleatorii) evaluarea oportunităților de marketing, tipuri de mediu în care operează compania (intern, operațional și macro), analiză situațională
3. Analiză suplimentară de piață - instrumente de evaluare a potențialului de piață (instrumentul datelor logice și instrument de date directe), cercetare de piață a concurenței, tendințe de cercetare de marketing
4. Analiza SWOT - factori interni ai analizei SWOT (puncte slabe și forte) și factori externi ai analizei SWOT, amenințări și șanse
5. Aplicarea analizei SWOT - analiză / matrice SWOT pentru întreprinderea producătoare și analiză SWOT / matrice pentru întreprinderea de servicii
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te