Cursul Antreprenoriatul - Entrepreneurship

Antreprenoriatul a apărut încă din antichitate și se poate spune că este la fel de vechi ca și civilizația umană, dar bineînțeles că în timp a suferit transformări. Antreprenoriatul modern poate fi definit ca o activitate, o abilitate, un proces, dar obiectivul antreprenoriatului este, desigur, crearea și organizarea afacerii, îmbunătățirea afacerii curente și, poate cel mai important, crearea venitului. Antreprenoriatul înseamnă, pe de-o parte, cunoștințe, iar pe de altă parte, abilități și caracteristici precum: persistență, curaj, inovație, creativitate și viziune.

Din cele menționate concluzionăm că antreprenorul este o persoană orientată spre viitor. Recunoaște oportunitățile și nu se teme să acționeze, dar în același timp este conștient de riscuri. Cunoștințele și abilitățile antreprenoriale sunt importante pentru toate sferele vieții, iar ca antreprenor puteți alege singuri cu ce vreți să vă ocupați, ce idee vreți să dezvoltați și în ce direcție se va îndrepta cariera voastră. 

Importanța antreprenoriatului este vizibilă prin noile resurse de afaceri și noile produse pe care le creează și prin dezvoltarea economică. Antreprenoriatul este o reacție în lanț care, pe lângă crearea de profit și câștig pentru proprietar, creează și noi locuri de muncă și crește standardul de viață al societății. Studiul antreprenorial ne introduce în lumea muncii, a planificării carierei și dobândirii de abilități de afaceri și cunoștințe economice. 

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Sales and Sales Management, Project Management și Investment Management and Stock Exchange.

Descrierea și scopul cursului Antreprenoriatul

Cursul Antreprenoriatul este format două module. Primul modul se numește „Antreprenoriatul”, iar al doilea „Antreprenoriatul de familie”. În primul modul al cursului aflați ce este un antreprenor, respectiv ce caracteristici dominante au antreprenorii și cum gândesc. 

Acest modul este conceput astfel încât pe baza sa să puteți estima dacă trăsăturile și educația vostră curentă coincid cu cele confirmate ale antreprenorilor de succes. Prima lecție descrie semnificația și importanța antreprenoriatului. A doua lecție pune întrebări interesante precum: care sunt principalele caracteristici ale unui antreprenor, cum influențează mediul dezvoltarea antreprenorului și cum apar ideile. 

În continuarea cursului, următoarea lecție vorbește despre șase tipuri de strategii de intrare în lumea antreprenoriatului, în activitățile de afaceri și piață, dintre care două sunt dezvoltarea unui produs/serviciu nou și dezvoltarea unui produs/serviciu similar. A patra lecție va stimula cursantul să se gândească la abilitățile pe care trebuie să și le dezvolte dacă vrea să devină un antreprenor de succes, dar și la miturile legate de antreprenoriat. Ultimele lecții se ocupă mai mult de analizarea afacerii și a antreprenoriatului de familie – pentru toți cursanții care plănuiesc sau care vor să-și înceapă propria afacere. 

De asemenea, aici vom discuta despre premisele unui antreprenoriat de succes, despre strategiile de participare pe piață, motivele și caracteristicile antreprenorilor de succes. În al doilea modul, după cum îi spune și numele, sunt prezentate noțiunile și importanța antreprenoriatului și al companiei de familie, precum și natura obiectivelor lor și dezvoltarea. 

Scopul cursului este pregătirea cursanților pentru a înțelege mai bine caracteristicile antreprenorilor, precum și cerințele pe care le pune în fața lor administrarea unei companii. De asemenea, cursul va pregăti cursanții să desfășoare cu curaj și în mod întreprinzător activități și să dezvolte competențe care îi vor ajuta să intre inteligent și cu succes pe piața muncii sau să-și dezvolte propria afacere. Pe lângă asta, scopul cursului este să vă prezinte cunoștințele necesare pentru administrarea cu succes a companiei, în timp ce scopul celui de-al doilea modul al cursului este familiarizarea cu noțiunea și cu specificitățile antreprenoriatului de familie.

Cursul Antreprenoriatul vă răspunde la următoarele întrebări

Ce este antreprenoriatul și care este importanța sa?

Azi, când asigurarea unui job devine tot mai nesigură, iar un câștig mai mare, un obiectiv de neatins, mulți văd antreprenoriatul ca pe o modalitate de a obține siguranța și succesul atât de necesare. În literatura care abordează procesele de afaceri găsim numeroase definiții pentru antreprenoriat. Cele mai vechi definiții care provin din secolul al XVIII-lea, folosesc această expresie în sensul asumării riscului de a achiziționa marfă la un preț stabilit, cunoscut și de a o revinde ulterior la alte prețuri necunoscute în momentul achiziției. 

Ulterior, această definiție a fost extinsă și asupra factorilor de producție. Pe baza acestor definiții s-a ajuns la întrebarea privind existența unei funcții antreprenoriale sau dacă antreprenoriatul poate fi o funcție a managementului. Începând cu anii 2000, la definiția antreprenoriatului a fost adăugat și conceptul de „inovație”. Aceste inovații pot fi inovații de proces, de marketing, de produs, chiar și organizaționale în cadrul companiilor existente. 

Importanța antreprenoriatului este următoarea: antreprenoriatul asigură locuri de muncă, contribuie la dezvoltarea sistemelor de cercetare și dezvoltare, creează bogăție pentru națiune și indivizi, dezvoltă noi cunoștințe și abilități, reprezintă o provocare pentru oameni și oferă satisfacție.

Care sunt premisele și strategiile antreprenoriatului de succes?

Premisele unei afaceri de succes sunt caracteristicile antreprenorului, mediul, ideile, mijloacele și planul de afaceri. Aceste caracteristici sunt: comunicare, ambiție, energie, cunoștințe, viziune, experiență. Principalele premise pentru crearea și menținerea unui climat de stimulare antreprenorială sunt: piață dezvoltată și deschisă, nivel adecvat de cerere solventă, concurență sănătoasă, libertatea inițiativei private și dreptul de înființare a unei companii, protejarea proprietății, drepturile dobândite, stimularea și îngrijirea inițiativei de afaceri, creativitate, pregătire pentru necunoscut și risc și asumarea responsabilității pentru efecte. Antreprenorul își începe călătoria în lumea de afaceri alegând idei corecte, acesta fiind și cel mai important pas. Gestionarea resurselor este importantă pentru ca acestea să se armonizeze, respectiv pentru ca antreprenorul să armonizeze resursele disponibile și timpul pe care le are la dispoziție ca să atingă obiectivele cu calitatea cerută. 

După Vesper, există șase tipuri de strategii de intrare în afaceri și piață: dezvoltarea unui produs/serviciu nou, dezvoltarea unui produs/serviciu similar, achiziționarea unei francize, folosirea unui produs/serviciu deja existent, sponsorizarea unei noi organizații de afaceri și achiziționarea unei companii existente.

Ce este o companie de afaceri și cum se dezvoltă?

Când vine vorba de marile economii, trebuie să menționăm că afacerea de familie este stâlpul economiei și al progresului economic. Azi, avem exemple de mici companii de familie care acum sunt giganți și care au fost dezvoltate de două, trei secole de la înființare până în prezent - de la magazine mici de familie la branduri recunoscute precum Ford, Fiat, Levi Strauss, Swarovski.

Că semnificația companiilor de afaceri este foarte mare, o arată faptul că 90% dintre companiile din SUA sunt proprietate de familie, anume în jur de 16 milioane de companii. De asemenea, în Europa, două din cinci companii au tradiție de familie. Coexistența familiei și a muncii în afacerea de familie contribuie la crearea unor modele specifice de comportament, credințe și la apariția unei culturi organizaționale specifice. În stadiul inițial al dezvoltării, familia este predominată de modelul cultural patriarhal, un model cultural de leadership caracterizat de dominarea legăturilor de familie asupra abilităților profesionale ale angajaților. Odată cu creșterea companiei, crește și nevoia de gestionare profesională a acesteia. Pe măsură ce fondatorul îmbătrânește și descendenții săi cresc, tendința de a înlocui modelul cultural patriarhal și familial cu un model cultural autoritar mai mic, precum cel colaborativ, crește cu siguranță.

Planul și programa cursului

1. Noțiunea și importanța antreprenoriatului

  • ce este antreprenoriatul
  • definiția sa și importanța pe care o are

2. Premisele unei afaceri de succes

  • persoana – caracter
  • mediu
  • idee
  • resurse și plan profesional

3. Strategiile domeniului antreprenorial

  • dezvoltarea unui produs sau serviciu nou
  • dezvoltarea unui produs sau serviciu similar
  • achiziționarea francizelor
  • folosirea produsului sau a serviciului existent
  • sponsorizarea unei companii noi
  • achiziționarea unei companii existente 

4. Abilități antreprenoriale

  • abilități de vânzare și de marketing
  • cunoștințe și abilități din domeniul finanțelor
  • abilități de automotivare
  • abilitatea de gestionare a timpului
  • abilități administrative

5. Caracteristici și motive antreprenoriale – caracteristici importante menționate ale antreprenorului și comportament antreprenorial 

6. Noțiunea și caracteristicile companiei de familie

  • noțiunea de companie de familie și caracteristicile companiei de familie
  • avantajele și dezavantajele companiei de familie și motivele pentru lucrul în compania de familie

7. Dezvoltarea companiei de familie și procesul de succesiune a proprietății

  • obiectivele companiilor de familie
  • rolurile și relațiile într-o astfel de companie
  • etapele dezvoltării companiei de familie și succesiunea proprietății

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te