Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Curs Bazele marketingului
Marketingul ca ştiinţă şi disciplină a fost folosit pentru prima dată la începutul secolului XX, când a început să fie studiat ca disciplină universitară. Bazele marketingului pot fi definite ca un set de activităţi pe care le realizează producătorul pentru a direcţiona fluxul de produse şi servicii către consumator (adică utilizator sau client). Marketingul implică dezvoltarea şi managementul produsului pentru a satisface nevoile consumatorilor. Cu ajutorul marketingului, produsul devine disponibil la locul potrivit, la momentul potrivit şi la un preţ acceptabil.
În urmă cu aproximativ patruzeci de ani, companiile nu aveau un departament de marketing, ci în schimb aveau departamente de vânzări cu manageri care se ocupau de publicitate şi o parte din personalul care se ocupa de cercetarea pieţei, în timp ce pentru promovare şi publicitate uneori era angajată o agenţie. Odată cu creşterea companiilor şi cu dezvoltarea produselor, s-au produs schimbări şi anume a apărut un număr tot mai mare de produse, apoi a apărut nevoia de un brand manager sau de un manager pentru un anumit segment de piaţă, precum şi de alte poziţii de specialitate care să se ocupe cu revizuirea nevoilor pieţelor lor.
Departamentul de marketing din companie devine de o importanţă vitală şi, prin urmare, este mai vinovat dacă o parte a afacerii sau un produs eşuează. Sectorul de marketing ar trebui să fie un ghid şi să conducă alte sectoare prin dezvoltarea, producţia şi service-ul de produse sau servicii pentru clienţii lor. În acest sens, comunicarea este de o importanţă vitală, deoarece acest sector, cu siguranţă, înţelege mai bine elementele de bază ale marketingului şi mai ales nevoile clienţilor şi ale pieţei.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Financial Management, HR Management și Marketing and Marketing Management. |
Descrierea şi obiectivul cursului Bazele marketingului
Cursul Bazele marketingului abordează definiţia conceptuală a marketingului, precum şi tendinţele din acest domeniu. Apoi se acordă atenţie dezvoltării marketingului şi a conceptelor care au fost, de fapt, actuale în timpul dezvoltării sale. Mediul de marketing, care este, de asemenea, foarte important pentru înţelegerea conceptului şi a subiectului marketingului, este, abordat în detaliu. Se acordă atenţie atât micro-mediului şi entităţilor acestuia, cât şi macro-mediului şi legăturilor de marketing cu participanţii din acel mediu.
De asemenea, procesul de management al marketingului ocupă un loc important în acest curs, deoarece arată cât este de important marketingul şi care sunt instrumentele folosite pentru a atrage clienţi şi a cuceri piaţa. Mixul de marketing, ca element esenţial al bazei marketingului, este prezentat în detaliu în cele trei forme ale sale - 4P, ca formă de bază, apoi 7P, care se aplică în activităţile de prestare servicii şi mixul de marketing 4C - o formă modernă de mix de marketing.
Scopul cursului Bazele marketingului este de a înţelege marketingul ca un segment foarte important în economia de piaţă, datorită căruia se obţin rezultate bune pe piaţă, o mai bună poziţionare a companiilor şi înţelegerea consumatorilor. Acest curs va familiariza cursanţii cu termenul de marketing şi conceptele acestuia, adică cu abordări atunci când se desfăşoară activităţi de marketing. De asemenea, în cadrul acestui curs, cursanţilor li se va explica cum să gestioneze activităţile de marketing, adică procesul de marketing, precum şi cum să folosească mixul de marketing pentru a îmbunătăţi vânzările companiei de dragul unei mai bune plasări şi poziţionări pe piaţă. După finalizarea cursului, cursantul va putea să explice elementele de bază ale marketingului, să facă distincţia între macro-mediu şi micro-mediu. El va putea să specifice segmentarea de bază a pieţei, tipurile de cerere pentru un anumit produs şi, de asemenea, va putea să explice modelele de bază ale mixului de marketing.
Desigur, scopul acestui curs este familiarizarea cursanţilor cu toate posibilităţile şi tipurile de marketing, pe baza cărora vor dobândi cunoştinţele de bază pe care le-ar folosi pentru a înţelege tendinţele şi pentru a folosi diferite forme de marketing, precum şi pentru a putea face o alegere între marketingul tradiţional şi marketingul digital, apoi să ştie ce este o bună aplicare a marketingului video şi, de asemenea, aplicarea inteligenţei artificiale, care este cu siguranţă viitorul marketingului.
Cursul Bazele marketingului vă va răspunde la următoarele întrebări:
Care sunt tendinţele în marketing?
Conceptul de marketing s-a schimbat mult în ceea ce priveşte perioada în care a început să se utilizeze, asta datorită schimbărilor pe piaţa modernă cauzate de progresul tehnologiei. În conformitate cu aceasta, vedem că viitorul promiţător în marketing este aplicarea inteligenţei artificiale care, cu siguranţă, influenţează mult marketingul în sine, dar şi tendinţele acestuia.
Astfel, avem deja o mare prezenţă a marketingului digital, care este dominant, şi, prin urmare, aplicarea Chatbot-ului, care este, de fapt, un software care poate simula o conversaţie (sau chat) cu un utilizator în limbaj natural, prin aplicaţii de mesagerie, site-uri pe internet, aplicaţii mobile sau prin telefon şi care este din ce în ce mai folosit în marketing. De asemenea, unele dintre tendinţe presupun şi marketingul de influenţă, aplicarea video marketingului, publicitatea programatică şi altele.
Care sunt diferenţele dintre marketingul tradiţional şi cel digital?
În primul rând, trebuie să subliniem că marketingul tradiţional şi cel digital nu se exclud unul pe celălalt, ci se completează şi se combină reciproc. Marketingul tradiţional se referă la orice tip de promovare, publicitate sau campanie care foloseşte metode de publicitate mai vechi care au deja un anumit grad de succes şi pe care companiile le folosesc de ani de zile.
Totuşi, marketingul digital reprezintă un domeniu de marketing care se ocupă, în primul rând, cu crearea unei strategii online de dragul branding-ului şi sporirea vizibilităţii imaginii digitale a unei companii pe internet. De asemenea, doar marketingul tradiţional poate ajunge la anumite grupuri ţintă. Datorită modului în care este emis materialul publicitar, adică datorită tipăririi pe hârtie, marketingul tradiţional creează deşeuri, în timp ce la marketingul digital nu există risipă.
Marketingul tradiţional oferă un număr imens de prezentări, deoarece o reclamă la televizor sau pe un panou publicitar este văzută de un număr mare de oameni, dar la acest tip de publicitate nu există feedback, în timp ce la marketingul digital există feedback şi comunicare. De asemenea, marketingul tradiţional nu oferă rezultate sută la sută măsurabile. Când utilizaţi strategiile publicitare tradiţionale, nu există date despre câte persoane au văzut efectiv anunţul vostru sau au interacţionat cu anunţul, aşa că acest tip nu este întotdeauna investiţia potrivită. Marketingul digital presupune costuri mai mici, este măsurabil, nu poluează, lasă o urmă permanent accesibilă pe internet, toate acestea fiind, cu siguranţă, părţile sale bune, în timp ce, pe de altă parte, din cauza creşterii numărului de utilizatori de internet, atragerea grupului ţintă dorit este din ce în ce mai mică.
Care este diferenţa dintre mixul de marketing 4P, 4C şi 7P?
Modelul de bază al mixului de marketing este modelul 4P, care constă din următoarele elemente: produs - Product, preţ de vânzare - Price, distribuţie şi vânzări – Place şi promovare - Promotion. Totuşi, definiţiile moderne ale marketingului folosesc şi modelul 4C, care include soluţia pentru client – Customer solution, costul pentru client – Customer cost, convenienţa – Convenience şi comunicarea - Communication.
Pe lângă elementele modelului de mix de marketing de bază, respectiv produs, preţ, promovare şi distribuţie, modelul de mix de marketing 7P include şi elementul „oameni”, adică influenţa oamenilor asupra formării mixului de marketing şi aspectului final al produsului pe piaţă, care este uriaş. Apoi, ca al şaselea element, există „procesul”, adică procesul de producţie, care este extrem de important, mai ales pentru cei care prestează servicii producţiei industriale. Ca al şaptelea element care este luat în considerare de acest model de mix de marketing, există „mediul fizic în care se prestează serviciul”, adică ambianţa, starea de spirit sau manifestarea naturală a mediului. Prin urmare, diferenţa dintre modelele de mix de marketing menţionate este în numărul de factori care sunt luaţi în considerare.
Planul şi programa cursului
1. Noţiunea şi rolul marketingului - rolul marketingului în companii, tendinţe în marketing.
2. Concepte de marketing - conceptul de producţie, orientarea pe produs, vânzări şi conceptul comercial.
3. Mediul de marketing şi orientarea pe consumator - mediul demografic, mediul economic, mediul tehnico-tehnologic, mediul natural, mediul politico-juridic, mediul cultural, ierarhia nevoilor lui Maslow, procesul AIDA.
4. Managementul marketingului - procesul de management al marketingului, cercetarea pieţei, dezvoltarea strategiei de marketing.
5. Mixul de marketing şi elementele mixului de marketing
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te