Market Public Relations

Relațiile publice de piață presupun procesul de planificare, realizare și evaluare a programului relațiilor publice cu care se stimulează cererea crescută și satisfacerea clienților. Având în vedere că clienții sunt unul dintre grupurile țintă de bază ale relațiilor publice, obiectivul final a relațiilor publice poate coincide semnificativ cu obiectivele celorlaltor activități de marketing. 

Relațiile publice de piață fac parte din marketing și relații publice, respectiv aparțin și funcției de marketing și reprezintă instrumentul de promovare, respectiv de comunicare de marketing. În acest curs, participanții vor învăța cum se formează relațiile cu care se vor satisface nevoile cumpărătorilor și se vor forma consumatori loiali, pe viață. Vor învăța cum să comunice cu utilizatorii finali de servicii astfel încât să nu fie un marketing deschis, ci construirea relației de încredere și impresiei asupra consumatori că se ține cont de nevoile lor. 

Scopul cursului este să învețe cursanții să aplice, împreună cu celelalte instrumente ale comunicării de marketing integrate, cunoștințele despre relațiile publice de piață, dar pentru a informa consumatorii potențiali și actuali despre produsele, serviciile și condițiile de vânzare. Cursanții vor învăța cum să influențeze conștiința și comportamentul consumatorilor și utilizatorilor actuali și potențiali, dar în direcția motivării lor de a cumpăra și de a stabili relații pe termen lung cu organizația lor, bazate pe încredere și loialitate reciprocă. 

Concurența pe piață este mare, și tocmai comunicarea de calitate cu consumatorii finali poate înclina balanța, care îi va aduce exact la serviciul sau produsul vostru, dar mai important este faptul că îi veți menține acolo. Acesta este principalul obiectiv al relațiilor publice de piață de calitate.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management și Public Relations.

Descrierea și scopul cursului Relații publice de piață

Cursul are cinci lecții, unde se explică termenul de relații publice de piață, rolul și importanța sa pentru companie. Relațiile publice de piață se aplică prin câteva activități care sunt parte componentă a acestui domeniu. 

Se va discuta despre noțiunea de relații publice și relații publice de piață, se analizează de ce este important ca o companie, pe lângă produse de calitate, să se ocupe și de imaginea pozitivă în ochii publicului țintă, cum relațiile publice de piață reprezintă o activitate de marketing și care sunt principalele sarcini ale relațiilor publice de piață. În cadrul lecțiilor, se compar noțiunile de marketing relațional și relații publice de piață, activitatea în cadrul activităților de rețea, relațiile de afaceri și participanții lor… 

Cursanții vor avea șansa de a se informa despre diferite tipuri de loialitate cu care se conectează cumpărătorul cu compania și cu produsele ei. Sunt explicate în detaliu loialitatea comportamentală și emoțională cu propriile elemente. Este prezentată fidelizarea cumpărătorilor în funcție de brand și de calitatea produsului. La fel ca orice domeniu de afaceri, relațiile publice se confruntă cu o criză în aplicarea sa. 

O lecție se ocupă de relații publice de criză și de strategiile care pot fi aplicate în aceste situații. Compania trebuie să nege informații concrete false, dar nu ar trebui să facă asta în fiecare situație. 

Definirea noțiunii de relații publice de piață și diferențierea sa față de alte subdomenii ale relațiilor publice și ale marketingului sunt doar câteva dintre principalele obiective ale acestui curs. Cursanții se vor familiariza cu aceste noțiuni, vor învăța activitățile relațiilor publice de piață și cum le pot aplica.

Scopul acestui curs este, de asemenea, de a prezenta prin exemple practice aplicarea relațiilor publice de piață în practică, în companii de diferite dimensiuni. Cursanții se vor familiariza cu fidelizarea cumpărătorilor și cu modalitatea de dezvoltare a acestei loialități în relațiile cu ei. Pe lângă asta, după parcurgerea cursului, cursanții vor putea crea strategia de rezolvare a situațiilor de criză în relațiile publice de piață.

Cursul Relații publice de piață vă va răspunde la următoarele întrebări:

Care sunt elementele mixului de marketing?

Product (produs) se referă la tot ce poate oferi organizația pe piață pentru a satisface nevoile consumatorului. Acesta presupune calitatea, brandul, ambalajul designul, garanții etc. 

Price (preț) – se referă la suma de bani pe care o oferă consumatorii pentru produs. La stabilirea prețului, se analizează costurile și dacă organizația poate ajunge la un acord privind prețul, prețurile produselor competitive și dorința consumatorului de a plăti pentru produs o anumită sumă de bani. 

Place (distribuție) – se referă la modul de distribuire a produsului și a locației de unde poate fi cumpărat. Principala sarcină a distribuției este de a asigura disponibilitatea produsului pentru consumatori. 

Promotion (promoție) – se referă la modalitatea de prezentare a produsului la consumatori din punct de vedere al marketingului. Organizația ia decizii cu privire la modalitatea de promovare, bugetul pentru promovare etc. 

Care sunt sarcinile relațiilor publice de piață?

  • Asigurarea publicității pozitive pentru produs și formarea imaginii pentru noul produs. 
  • Formarea bazei de date care conține informații pe care ar putea să le solicite cumpărătorul și asigurarea locurilor de unde consumatorii ar putea obține astfel de informații. 
  • Planificarea și aplicarea diferitor forme de comunicare cu consumatorii pentru prezentarea argumentelor complexe despre avantajele unui produs concret și convingerea că consumatorii au văzut și au înțeles principalele sale atribute. 
  • Realizarea broșurilor de vânzare, a prospectelor, planificarea și realizarea diferitor forme de prezentare a produsului.
  •  Sponsorizarea evenimentelor strâns legate de grupul țintă de consumatori. 
  • Coordonarea, respectiv preocuparea ca consumatorii să primească o imagine clară despre produs pe baza mesajelor sincronizate a celorlaltor instrumente de promovare și evitarea priceperii conflictuala a mesajelor. 

Care sunt strategiile de răspuns la criză?

  • Strategia de aruncare a vinei – organizația folosește strategia de aruncare a vinei când vrea să-și nege legătura cu criza. 
  • Strategia minimizării – organizația nu își neagă responsabilitatea pentru criza apărută și încearcă să reducă efectele reale ale daunei.
  •  Strategia fără comentariu – uneori, organizația consideră că este mai bine să analizeze criza apărută.
  •  Strategia compensării – organizația încearcă să recompenseze financiar efectele negative ale crizei. 
  • Strategia corecției – presupune acțiuni de corecție care cuprind refacerea daunelor apărute în urma crizei și prevenția în cazul în care criza se repetă. 
  • Strategia de scuze – presupune acceptarea responsabilității totale de către organizație pentru criza apărută și apelarea consumatorului din partea ei pentru a-și cere scuze. 

Planul și programa cursului

Modulul 1 – Relații publice de piață 

  • Noțiunea de relații publice de piață
  • Rolul și importanța relațiilor publice de piață
  • Marketingul de relație ca și complement al relațiilor publice de piață 
  • Loialitatea cumpărătorilor
  • Comunicarea de criză în relațiile cu cumpărătorii 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te