Cursul Managementul internațional

În anii optzeci ai secolului trecut, națiunile industrializate globale de top au început o eră a colaborării în care s-au folosit avantajele muncii comune pentru a-și îmbunătăți propriile economii. Aceste colaborări au deschis ușile companiilor de toate dimensiunile și din diferite sfere de afaceri ca să intre pe piața internațională. În prezent, managementul internațional este ceva care se desfășoară zilnic și targetează toate persoanele. 

Atât indivizii, cât și organizațiile pot avea un mediu de afaceri local și global unde se întâlnesc și lucrează cu diferite culturi, comercializează marfă și servicii peste granițele naționale. Barierele comerciale se micșorează din ce în ce mai mult, așadar companiile sunt stimulate în plus să caute oportunități pe piețele din străinătate. Când perspectiva pieței naționale nu este suficientă pentru atingerea și menținerea succesului sau compania dorește să cucerească piețe și consumatori noi, companiile aleg afacerile în afara țării. 

Diferite națiuni au diferite puncte forte și caracteristici competitive, ceea ce, pe lângă creșterea concurenței, conduc la o viață mai bogată cu bunuri și servicii noi. Asta înseamnă că o companie care își desfășoară activitatea în afara țării lor trebuie să fie familiarizată cu diferențele de cultură, legale, politice și sociale ale țărilor în care își vând marfa sau serviciul, dar și ale țărilor de unde își achiziționează input-urile necesare. 

Principalele responsabilități ale managerului - planificare, organizare, coordonare și control, rămân aceleași, însă, datorită faptului că activitatea se desfășoară în afara țării, acestea devin mai complicate și mai solicitante pe măsură ce compania pășește în mediul multicultural. În urma tendințelor de creștere a acestui tip de activitate, trebuie făcute planuri pentru un viitor tot mai competitiv și imprevizibil. 

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management și International Business.

Descrierea și scopul cursului Managementul internațional

Cursul Managementul internațional este format din șase lecții. Prima lecție face o prezentare introductivă a noțiunii de management internațional, precum și a celor mai importante motive pentru ieșirea companiei pe piața din afara țării unde își desfășoară activitatea. Vom discuta despre atitudinile managementului, tezultatele analizelor mediului internațional, a pieței, a cumpărătorilor, respectiv a consumatorilor, iar concurența internațională influențează decizia finală privind extinderea afacerii pe piața internațională. 

Vom discuta despre posibilele bariere care pot apărea când extindem afacerea. În lecția următoare vorbim despre strategiile cu care companiile pot participa și își pot desfășura activitatea pe piața internațională, precum și despre avantajele și dezavantajele fiecărei strategii. Vom discuta și despre caracteristicile managerului și despre cum se fac afaceri în diferite zone ale lumii. O parte semnificativă a lecției este dedicată găsirii și dezvoltării angajaților, precum și numeroaselor diferențe culturale care există în funcție de piața pe care activează. 

Scopul cursului este să prezentăm cursanților cum se desfășoară activitatea pe piața din afara țării. Datorită globalizării, activitatea în afara țării se dezvoltă tot mai mult. Cursanții se vor familiariza cu factorii și circumstanțele cărora este foarte important să le acorde atenție pentru ca participarea lor pe această piață să fie cât mai bine organizată. Scopul este să le explicăm cursanților termenii și semnificația lor, strategiile și abilitățile, gestionarea operațiilor de afaceri internaționale pentru a-i pregăti să activeze în condiții internaționale. 

De asemenea, cursanții se vor familiariza cu mediul de afaceri global și condițiile în care își desfășoară activitatea companiile internațional de acum. Scopul este să înțeleagă oportunitățile și provocările cu care confruntă companiile când își extind activitatea pe piața internațională, dar și atunci când au companii străine drept concurenți pe piața națională; să se familiarizeze cu procesul de internaționalizare a companiilor, cu forme de organizare și strategiile companiilor internaționale, precum și cu specificitățile diferitelor culturi care trebuie cunoscute și respectate în mediul de afaceri internațional. 

Dacă o companie dorește să-și desfășoare activitatea cu succes și în mod profitabil și ca munca și succesul ei să fie recunoscute la nivel global, trebuie să fie conectată cu partenerii internaționali în conformitate cu nevoile de capital financiar și internațional real. 

Cursul Managementul internațional vă răspunde la următoarele întrebări:

Ce este exportul?

Exportul permite corporației să-și extindă afacerea pe piața străină păstrându-și în același timp numărului existent de angajați și să realizeze venituri suplimentare din afacerea în afara pieței naționale. Acesta este cel mai rapid și simplu mod de a intra pe o piață străină, iar avantajele sale se referă și la un risc mai mic. 

De obicei, astfel mod de intrare pe o piață străină este aplicat de micile organizații atunci când le lipsesc resursele necesare, când a doua formă de angajare este necorespunzătoare sau din cauza condițiilor politice sau economice necorespunzătoare. Aplicarea exportului la nivel macroeconomic este importantă deoarece asigură țărilor valută străină, angajare, standard de viață mai înalt etc. La nivelul de companie, exportul contribuie la crearea unui avantaj competitiv, îmbunătățește poziția financiară etc. 

Ce sunt investițiile directe?

Investițiile străine directe reprezintă forma finală de participare la o afacere străină. Aceasta este o formă de investiție unde investitorul asigură dreptul de proprietate, control și gestionare a firmei, respectiv fiecare formă de mișcare a capitalului într-o anumită companie din străinătate cu care se obține controlul proprietății. 

Principalul motiv al investiției este dorința de extindere a piețelor existente, respectiv cucerirea celor noi, totul pentru creșterea profitului. Motivul principal al țării destinatarului este că investitorii dispun de cunoștințe, tehnologie și mijloace financiare, așadar de la ei se așteaptă să contribuie la creșterea eficienței companiilor naționale și să îmbunătățească gestionarea companiei. Pe lângă asta, investiția străină directă se consideră cel mai bun mod de recuperare a țărilor aflate în tranziție. 

Ce este investiție comună?

Investiția comună apare când două firme se unesc pentru a forma o a treia cu scopul de a-și îmbunătăți activitatea economică. Această formă de activitate reprezintă o formă mai largă de participare pe piețe internaționale decât exportul sau licențierea. Astfel se evită costurile de negociere și contractare, iar prin combinarea costurilor administrative și de transport se ajunge la reducerea lor. Cea mai mare importanță a investiției comune se reflectă în faptul că se combină forțele partenerilor implicați. 

De exemplu, dacă are loc fuzionarea unei companii mai mici cu alta mai mare, firma mai mică va veni cu forța și inițiativă, iar firma mai mare cu capitalul și marketingul dezvoltat. O astfel de participare pe piețele internaționale oferă partenerilor avantaje competitive importante. De asemenea, sunt eliminate numeroase bariere vamale și non-vamale. 

Planul și programa cursului Managementul internațional

  1. Noțiunea și semnificația managementului internațional
  2. Ieșirea pe piața internațională 
  3. Strategiile de afaceri pe piața internațională
  4. Licențe și francize internaționale
  5. Caracteristicile managementului în anumite țări
  6. Managementul internațional al resurselor umane 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te