Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Începe-ți propria afacere dropshipping
În lumea afacerilor care cere o specializare foarte restrânsă, o persoană care vrea să-și înceapă propria afacere pe internet are nevoie de mult curaj și o mare dorință de a fi independent. Modelul dropshipping este o formă de afacere pe internet potrivită pentru persoanele care au caracteristicile sus-menționate.
Când vine vorba despre modalitățile de câștig pe internet, de cele mai multe ori oamenii se gândesc la magazine online. Având în vedere că această formă de afacere este foarte căutată, metoda cu care ne organizăm afacerea este foarte importantă. Pe lângă modelele diferite de vânzare pe internet, modelul de afaceri dropshipping cere un minim de investiție.
Ce este dropshipping?
Dropshipping este un model de afaceri online prin care vindeți anumite produse, fără să aveți un magazin de depozitare. De fapt, acest model presupune un acord între proprietarul afacerii și furnizor. Munca voastră este să asigurați accesul la site și să atingeți un nivel cât mai înalt de conversație. Practic, clientul care a accesat magazinul vostru trebuie să comande produsul care va fi livrat de către furnizor. Deci, voi nu aveți contact fizic cu marfa comandată.
Această formă de afaceri vă permite, ca intermediar, posibilitatea să câștigați din diferența de preț oferită de către producător/furnizor și prețul pus de voi pe internet.
Poate că informațiile sus-menționate vă fac să vă gândiți că este vorba de un job foarte ușor unde câștigul este garantat. Însă, ca să vă ocupați de această afacere aveți nevoie de cunoștințe dintr-un spectru larg de domenii: marketing, economie, psihologia consumatorului etc.
Avantajele și provocările afacerii dropshipping
Există câteva avantaje principale ale modelului dropshipping:
- Nu trebuie să închiriați spațiu de afaceri - biroul poate fi în orice loc de unde aveți acces la internet.
- Minim de investiție la început - singurele costuri pe care le veți avea sunt achiziția de domeniu, web hosting și înființarea magazinului online. Singura voastră grijă este să asigurați furnizori și producători de încredere ai produselor pe care le veți oferi în magazinul online.
- Ocupați-vă de marketing - cea mai mare parte a muncii voastre este legată de publicitatea online pe Google și Facebook - optimizarea site-ului pentru o clasificare înaltă în căutarea organică și folosirea anumitor instrumente care vă vor ajuta să înțelegeți mai bine utilizatorii care accesează magazinul vostru online.
- Nu aveți contact cu produsul - nu trebuie să vă faceți griji cu privire la stocuri, importul și exportul de marfă. De fapt, trebuie doar să aveți producători de încredere care garantează calitatea și livrarea produsului cumpărat. De voi depinde cât de bogată va fi oferta de produse pe care le veți oferi în magazinul online.
Ca în orice model de afaceri, și dropshippingul are anumite provocări:
- Reputația magazinului poate fi distrusă - odată cu extinderea afacerii, este posibil să nu mai aveți ocazia de a cunoaște personal furnizorul. Problemele pot să apară când utilizatorilor nu le va fi livrat produsul expus pe site. De aceea, trebuie să aveți grijă la oferta trimisă de furnizori.
- Furnizori și producători de produse de proastă calitate - dacă sunteți începător, trebuie să vă feriți de ofertele care par imposibil de bune. Țineți cont de istoria furnizorului și relația dintre prețul și produsul oferite.
- Produs livrat greșit - schimbul de mărfuri la împachetare este inevitabil. Deși aceasta este greșeala producătorului, voi veți suferi consecințele în calitate de vânzător. Cumpărătorii vi se vor adresa vouă pentru orice problemă, deoarece au cumpărat de la magazinul vostru online. În astfel de situații ar trebui să recompensați dauna cumpărătorilor.
- Probleme cu site-ul - magazinele online cu multe pagini pot avea diferite probleme, probleme cu software-ul, cu site-ul, cu indexarea paginilor la motoarele de căutare, atacuri din partea hackerilor etc.
- Marja și profitul - cumpărătorii vă vor ține întotdeauna minte dacă aveți un preț mai mic decât concurența. Dacă reduceți prețul veți fi observați de cumpărători, dar pe de altă parte veți obține un câștig mai mic. Fiți atenți, înainte să reduceți prețul trebuie să vă gândiți dacă asta o să vă pună afacerea în pericol.
Etapele către înființarea cu succes a unei afaceri dropshipping
Înainte de a începe să concurați cu giganți în vânzarea cu amănuntul precum Amazon sau Alibaba, ar trebui să vă familiarizați cu principalele etape care vă dau posibilitatea să porniți de la o bază stabilă.
Alegeți-vă o nișă
Nișa aleasă trebuie să fie concentrată pe un domeniu pe care îl cunoașteți și care vă interesează. Dacă nu cunoașteți nișa și o faceți doar pentru câștig, vă veți descuraja mai ușor, deoarece este nevoie de mult efort ca să vă dezvoltați afacerea cu succes. Iată câteva sfaturi de care trebuie să țineți cont când vă alegeți nișa.
- Cereți un profit decent. Când practicați modelul de afaceri dropshipping, focusul vostru este pe marketing și pe a câștiga încrederea cumpărătorilor, așadar volumul de muncă necesar pentru a vinde un obiect de 4 euro este, în esență, același pentru a vinde un obiect de 400 euro. Alegeți o nișă cu produse cu prețuri mai mari, deoarece astfel și câștigul vostru va fi mai mare.
- Străduiți-vă să atrageți atenția celor care vă pot cumpăra produsul. Când vă concentrați pe atragerea clienților pe site-ul vostru, vreți să creați cea mai mare rată de conversie, deoarece majoritatea vizitatorilor voștri nu vor mai reveni niciodată. Produsele pe care le vindeți trebuie să stimuleze achiziția impulsivă și rapidă și să-i atragă pe cei care au putere financiară să cumpere imediat.
- Verificați dacă există cerere pentru produsele pe care le oferiți. Cu ajutorul planificatorului Google Keyword puteți să verificați dacă cuvintele cheie pentru produsul vostru sunt căutate de oameni. Dacă nimeni nu caută ceea ce planificați să vindeți, e mai bine nici să nu începeți.
- Creați-vă propriul brand. Magazinul vostru online va avea valoare mai mare în momentul în care este recunoscut.
- Vindeți produse ușor accesibile. Alegeți ceva ce cumpărătorul vostru nu găsește în magazinul din zonă. Astfel deveniți vizibil potențialilor cumpărători.
Analizați-vă concurenții
Nu uitați că sunteți în competiție cu mii de alte magazine online. Analizați structura site-ului lor, cum își prezintă produsul pe site. De asemenea, verificați de ce nu vând anumite produse pe care voi le oferiți. Poate că ați ales un produs care nu se vinde bine sau poate concurenții nu au putut să negocieze un preț cu furnizorul.
Există mai multe motive pentru care un produs nu are niciun fel de concurență, inclusiv costuri mari de livrare, probleme cu furnizorii și producția sau o cotă de profit slabă. Pentru început, cel mai bine este să vă concentrați pe produsele care au concurență, deoarece acesta este semnul că există și o cerere mare și că modelul de afaceri este durabil.
Alegeți furnizorul
După cum am menționat, parteneriatul cu un furnizor greșit vă poate strica afacerea. De aceea, este important să alegeți furnizorii cu atenție. Majoritatea furnizorilor se află în străinătate, așadar comunicarea va fi foarte îngreunată, atât în ceea ce privește viteza de răspuns cât și capacitatea de înțelegere reciprocă. Dacă nu sunteți siguri de abilitățile de afaceri ale furnizorului, mai căutați.
Încercați să învățați de la alți antreprenori. Este disponibil foarte mult conținut pe această temă, atât sub formă de cărți - autobiografie, literatură de specialitate, blog de afaceri și tehnologic, cât și sub alte forme. Aceasta este cea mai bună metodă prin care veți avea cele mai mici pierderi financiare.
Crearea site-ului
Cel mai rapid, dar nu și cel mai ieftin mod de a crea un site care susține modele de livrare de afaceri este platforma Shopify. Avantajul acestei abordări este că nu aveți nevoie de cunoștințe tehnice ca să creați site-ul. De asemenea, aveți multe aplicații care vă ajută să creșteți vânzările.
Dacă aveți cunoștințe tehnice de bază, puteți să creați un site cheltuind mijloace mult mai puține, dar va trebui să vă alocați timp pentru asta. Cel mai accesibil și mai reprezentativ CMS este Wordpress. Instalând opțiunile plug-in suplimentare, care sunt gratuite, veți putea să creați un site foarte eficient pentru comerțul online. Wordpress este întotdeauna cea mai bună opțiune pentru începători, chiar dacă nu aveți un buget mare.
Activități de marketing
Aveți un produs foarte bun și un site, ceea ce este minunat, dar fără oameni care să cumpere nu aveți niciun câștig. Există câteva moduri în care vă atrageți potențialii cumpărători și realizați unui grad cât mai înalt de conversie.
Publicitatea online este cel mai eficient mod prin care obțineți rezultate rapide. Dacă priviți lucrurile pe termen lung, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este întotdeauna o opțiune bună.
Adesea, aceste două metode merg împreună. Nu trebuie redusă importanța returnării investiției, dar nici a creării unei poziții bune în motorul de căutare.
Mulți proprietari de magazine online își asigură o cotă mare din vânzări prin intermediul marketingului prin e-mail. Prin e-mailurile trimise cumpărătorilor voștri, nu doar că puteți să oferiți reduceri speciale, dar mai important construiți o relație deosebită cu ei. Colectarea e-mailurilor și optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare sunt activități necesare dacă vreți să aveți costuri mai mici pe termen mai lung la publicitate și o clasificare organică bună.
Publicitatea pe Facebook și Instagram este importantă, dacă ați făcut așa cum trebuie pașii anteriori. Avantajul publicității pe Instagram și Facebook este că permite oricui să concureze în linie dreaptă cu cele mai importante branduri pe piață. Dacă știți să citiți datele de pe analitica Facebook, veți putea să găsiți cumpărători care caută exact produsele pe care le oferiți.
Mai întâi analizează, apoi optimizează
Pentru ca magazinul online să funcționeze cât mai bine, va trebui să folosiți instrumentele combinate oferite de analitica Google, Facebook Pixel și date despre conversie. Când activați fiecare conversie în parte - de unde vin cumpărătorii, cu ce scop și cu ce preferințe, atunci aveți posibilitatea să separați formele de publicitate de succes de cele fără succes și apelul la acțiune.
Niciodată nu va exista o soluție finală pentru strategia de marketing și publicitate. Va trebui să testați în permanență posibilități noi și să setați campaniile curente, ceea ce vă va oferi posibilitatea să învățați cum trebuie să vă optimizați sau să vă schimbați costurile.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te