Cursul E-banking

Apariția și dezvoltarea tehnologiei informației și telecomunicațiilor au transformat complet conceptul de banking. A existat dorința de a conecta clienții și fluxurile de informații cât mai repede posibil, indiferent de distanțele geografice. Tocmai de aceea a apărut e-banking-ul, în ideea ca băncile să-și ofere serviciile într-un mod mult mai eficient și la costuri semnificativ mai mici. Din punctul de vedere al utilizatorilor serviciilor bancare, acest tip de banking a oferit posibilitatea unei modalități convenabile de a efectua tranzacții cu banca după modelul 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.

În acest fel, utilizatorii pot efectua operațiunile financiare necesare în orice moment și în orice loc, pot avea o perspectivă asupra stării contului lor și asupra modificărilor acestuia zilnic, monitorizează extrasele de arhivă etc. De asemenea, oferă numeroase alte avantaje, precum evitarea așteptării la cozi sau mersul inutil la bancă în timpul programului de lucru. Transferarea operațiunilor băncii pe internet a creat condiții pentru îmbunătățirea și creșterea volumului de muncă.

Astăzi, e-banking-ul este inclus în oferta fiecărei bănci moderne. Dacă băncile vor să fie competitive pe piață, trebuie să lucreze la dezvoltarea constantă a acestui aspect al afacerii. E-banking-ul se adresează tuturor clienților băncilor, fie ei persoane juridice sau fizice. Clienții de astăzi sunt nerăbdători, își doresc acces rapid, ieftin și ușor la fondurile lor. Doar e-banking-ul poate răspunde unor astfel de solicitări.

Dacă vreți să vă familiarizați cu funcționarea e-banking-ului, mijloacele și sistemele sale de plată, avantajele sale, dar și riscurile pe care le implică, atunci acest curs este alegerea potrivită pentru voi.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Financial Management, Entrepreneurship și Investment Management and Stock Exchange.

Descrierea și scopul cursului E-banking

E-banking-ul este un concept care permite utilizatorilor serviciilor bancare și băncilor în sine să-și desfășoare activitățile obișnuite pe cale electronică. O condiție prealabilă pentru funcționarea sistemului bancar electronic este un sistem informatic bun al băncii, o infrastructură de rețea bună și, cu siguranță, protecția informațiilor și tranzacțiilor. La dezvoltarea sistemului bancar electronic a contribuit dezvoltarea tehnologiei, care a determinat schimbări în modul în care băncile efectuează calcule și plăți între ele, precum și în modul în care își oferă serviciile utilizatorilor finali.

Cursul explică formele de e-banking și termeni precum bancă virtuală, PayPal, criptografie, monedă electronică, cecuri electronice etc. Sunt prezentate diferențele dintre conceptele de home banking, internet banking și online banking. Sunt acoperite și modelele de bază ale sistemelor de plată online, și anume, modelul orientat către numerar, modelul orientat pe cec, modelul de plată cu cardul de plată și modelul de plată prin comandă. În ultimii ani, pe internet au apărut noi forme de plată sub forma sistemelor de plată P2P (Person-to-Person) care combină funcțiile mai multor modele de plată diferite și profită la maximum de avantajele acestora, ceea ce a condus la o acceptare mare a acestor sisteme de către populația care folosește internetul.

În curs ne vom ocupa de acest sistem de plată în detaliu și vom arăta grafic cum funcționează. O atenție deosebită este acordată studiului mobile banking – o tendință care a apărut ca urmare a expansiunii telefoanelor mobile. Motivele pentru introducerea serviciilor bancare mobile, precum și avantajele pe care le aduce, sunt clar definite.

Scopul principal al cursului este de a familiariza participanții cu conceptul de e-banking. Fiecare dintre noi întâlnește servicii de e-banking în fiecare zi, așa că este de mare importanță să avem cunoștințe de bază despre cum funcționează întregul sistem. Scopul cursului este de a familiariza participanții cu sistemele contabile și de plată din domeniul bancar, cu modelele de sisteme de plată pe internet, dar și cu riscurile care sunt prezente în e-banking, precum riscurile operaționale, reputaționale, juridice, de afaceri internaționale etc. Participanții vor afla ce pași pot realiza pentru a minimiza apariția acestor riscuri și pentru a evita posibilitatea ca datele lor să fie utilizate în mod necorespunzător.

Cursul E-banking vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Ce sunt banii electronici și care sunt caracteristicile lor?

Moneda electronică este o informație monetară specifică care este transmisă prin intermediul impulsurilor electronice în timp real între operatorii care efectuează plăți. Există două forme de bază de monedă electronică: formularul bazat pe carduri de plată și moneda electronică de rețea. Banii electronici reprezintă punctul culminant al procesului de dematerializare a banilor și transformarea acestora în informații care există doar online. Prin ea se marchează dreptul unui subiect în raport cu bunurile și serviciile care există într-o societate. Caracteristicile monedei electronice pot fi prezentate după cum urmează.

  • Spre deosebire de bancnotele de hârtie, banii electronici sunt informații digitale care sunt protejate de mecanisme criptografice. Prin urmare, acest tip de bani este ușor de transferat prin rețeaua de calculatoare.
  • Banii electronici se caracterizează printr-un nivel ridicat de inteligență, deoarece se bazează pe aplicarea tehnologiilor informaționale.
  • Nu există restricții geografice, prin urmare, se poate folosi la scară globală.
  • Se poate programa, monitoriza și limita.
  • Dacă se pierde, se poate înlocui foarte ușor, iar emiterea duplicatelor se poate controla într-un mod foarte simplu.

2. Care sunt avantajele serviciilor bancare mobile?

  • Mobilitate – utilizatorii serviciilor de mobile banking au posibilitatea, dacă sunt îndeplinite cerințele minime privind infrastructura tehnică, să efectueze tranzacții prin intermediul dispozitivelor mobile din orice locație din lume.
  • Disponibilitate – serviciile bancare mobile sunt disponibile 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.
  • Economii – caracteristica de bază a sistemului bancar electronic în general sunt costurile semnificativ mai mici ale tranzacțiilor.
  • Securitate – este un fapt că tranzacțiile efectuate în mediul online sunt vulnerabile la diferite tipuri de atacuri și încercări de abuz, dar este și un fapt că întreaga industrie bancară este conștientă că este necesar să investești o sumă uriașă de bani și efortul de a oferi clienților cel mai înalt nivel de protecție în plățile online, iar serviciile din domeniul mobile banking nu rămân în urmă în ceea ce privește aplicarea celor mai bune mecanisme de protecție disponibile.
  • Control – clienții au în orice moment control absolut asupra tranzacțiilor pe care le efectuează în ceea ce privește emiterea ordinelor de plată, au capacitatea de a urmări istoricul tranzacțiilor și de a rezolva foarte ușor orice dispute cu comercianții și banca.
  • Simplitate – interfața cu utilizatorul este concepută pentru a le permite clienților să navigheze cu ușurință în diferitele opțiuni de servicii bancare mobile și să efectueze plăți în doar câțiva pași.
  • Suport – pentru a crea o imagine bună și clienți fideli, este foarte important să le oferim clienților diferite tipuri de asistență pentru clienți, cum ar fi un manual de utilizare a serviciilor bancare mobile, opțiuni de ajutor pe ecranul unui dispozitiv mobil, un număr de telefon gratuit și consilieri în sucursalele băncilor.

3. Cum sunt grupate riscurile bancare electronice?

  • Risc operațional – apare din cauza lipsei de fiabilitate și integritate în sistem. De asemenea, riscul operațional poate apărea din cauza utilizării greșite de către clienți sau a unui sistem bancar și a monedei electronice proiectate și implementate inadecvat.
  • Riscul reputațional – riscul de opinie publică negativă, care are ca rezultat o pierdere semnificativă de fonduri sau plecarea clienților de la bancă. Efectul său negativ asupra imaginii băncii poate fi permanent. Daune semnificative ale imaginii băncii pot apărea și din cauza rețelelor de comunicare slabe, prin care clienții nu pot afla informații despre soldul conturilor lor etc.
  • Riscul juridic – apare din cauza nerespectării legilor, regulilor, reglementărilor sau practicii prescrise sau în cazul în care drepturile și obligațiile legale ale participanților la tranzacții nu sunt reglementate legal.
  • Riscurile afacerilor internaționale – în afacerile internaționale, riscul de credit a crescut și din cauza evaluării dificile a bonității solicitantului de credit. Dacă instituțiile financiare, băncile, decid să facă afaceri în afara granițelor țării lor de origine, în primul rând este necesar să se familiarizeze cu reglementările legale, să cunoască cerințele naționale, să înțeleagă așteptările și cunoașterea produselor clienților de acolo.
  • Riscuri de atacuri cibernetice – în ultimii câțiva ani, putem observa că riscul atacurilor cibernetice în toate sferele online a crescut semnificativ. Un atac IT este un atac asupra unui sistem informatic prin găsirea și abuzul de vulnerabilități ale acelui sistem. Atacatorii sunt foarte inovatori atunci când aleg metodele pentru atacurile cibernetice. Cele mai comune modalități sunt furtul identității clienților sau numerele cardurilor de plată și utilizarea keylogger-urilor, prin inserarea de programe rău intenționate în sistemul utilizatorului, cum ar fi cai troieni, viermi, viruși și altele.
Aplicația de e-banking pe telefon

Planul și programa cursului E-banking

Modulul 1 – E-banking

1. Conceptul de e-banking

  • Conceptul și definiția e- banking-ului
  • Home banking
  • Servicii bancare telefonice
  • Online banking
  • Internet banking
  • Bănci virtuale

2. Mijloace de plată în e-banking

  • Bani electronici
  • Caracteristicile monedei electronice
  • Elemente ale sistemului monetar electronic
  • Modele de plată
  • Verificări electronice
  • Carduri de plată

3. Modele și sisteme de plată online

  • Sisteme de plată P2P
  • Sisteme de plată bazate pe bani electronici
  • Microplăți
  • Conceperea și organizarea rețelei SWIFT
  • Categorii de mesaje SWIFT
  • SWIFT Net

4. Servicii bancare pe mobil

  • Conceptul de mobile banking
  • Avantajele mobile banking
  • Modele de plată în mobile banking
  • Probleme ale afacerilor mobile

5. Riscuri și protecție în e-banking

  • Risc operational
  • Risc reputațional
  • Risc juridic
  • Riscurile afacerilor internaționale
  • Riscuri de atacuri cibernetice
  • Tipuri de programe rău intenționate
  • Sisteme de identificare în e-banking
  • Metode de protecție criptografică
  • Alte mecanisme de protecție aplicate în e-banking

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te