Curs E-business

E-business reprezintă desfășurarea de afaceri online, ceea ce presupune cumpărarea, vânzarea și organizarea afacerii companiei într-un mediu de rețea, precum și organizarea comunicării de afaceri cu clienții și asistența clienților. E-business reprezintă un anumit proces comercial bazat pe un sistem informatic automatizat, care este implementat folosind tehnologii web avansate și servicii de rețea care facilitează toate procesele ce servesc direct și indirect e-businessul. Prima companie care a folosit termenul de „e-business” a fost compania americană IBM.

Atunci, acest termen se referea exclusiv la afaceri din sectorul electronicii, iar în prezent, acest termen este folosit atunci când se realizează procese de afaceri cu utilizarea tehnologiilor electronice, care se bazează pe tehnologiile de telecomunicații și informații. În ultimii ani, afacerile electronice au cunoscut o expansiune deosebită în domeniul publicării, retailului și serviciilor financiare. Față de afacerile tradiționale, avantajul comerțului electronic este legat de reducerea prețurilor de vânzare, creșterea calității și reducerea timpului necesar pentru intrarea pe piață, dar și pentru realizarea tranzacțiilor.

Astăzi, dezvoltarea parteneriatelor electronice, care se bazează pe performanța comună a anumitor companii pe piața electronică, este deosebit de populară. Acest tip de tehnologie a făcut posibilă trimiterea unei cantități mari de informații la distanță, într-o perioadă scurtă de timp. Folosirea acestei posibilități permite companiei să economisească semnificativ costurile de afaceri prin utilizarea tehnologiei electronice, să își îndeplinească sarcinile mai eficient și, astfel, să fie mai competitivă pe piață.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management, Project Management și Entrepreneurship.

Curs E-business – descriere și scop

Putem spune că timpul liber nu poate fi imaginat fără internet. Internetul este folosit pentru a conecta o rețea de stat mare, o rețea locală de calculatoare, rețele internaționale și naționale, iar globalitatea este determinantul său de bază.

Conceptele de bază ale internetului care sunt abordate în curs sunt:

  • Poșta electronică – un sistem care permite primirea și trimiterea de mesaje text (scrisori electronice) prin internet;
  • URL – cele două părți de bază sunt protocolul utilizat (HTTP, FTP) și adresa IP sau numele domeniului;
  • Hypertext – WWW / World Wide Web sau, abreviat, web sau pagină web – reprezintă o modalitate flexibilă și universală de prezentare a unei organizații, dar și accesul la resursele de internet folosind protocolul HTTP;
  • Transfer de fișiere – FTP, File Transfer Protocol - transfer de fișiere prin internet;
  • Știri de rețea – o rețea de calculatoare prin care sunt transmise mesaje text în cadrul unui grup de utilizatori;
  • Server – reprezintă un calculator sau o aplicație software, al cărei scop este să permită accesul la conținut prin internet;
  • Acces la calculatoare la distanță (telnet) – conectarea unui calculator la distanță online cu calculatorul utilizatorului.

E-businessul este o afacere care își construiește bazele pe tehnologia informației și a comunicațiilor, mai ales online, unde se utilizează informații înregistrate digital.

Dezvoltarea e-businessului poate fi împărțită în mai multe etape:

  • e-business inteligent;
  • site web (prezentare);
  • e-business I;
  • e-business II;

E-businessul este un întreg format din segmente:

  • ERP – Enterprise Resource Planning (planificarea resurselor întreprinderii);
  • EC – Electronic Commerce (comerț electronic);
  • SCM – Supply Chain Management (managementul lanțului de aprovizionare);
  • CRM – Customer Relationship Management (managementul relațiilor cu clienții);
  • BI – Business Intelligence (inteligența de afaceri).

E-businessul a fost inițial destinat schimbului de bani și informații între companii (între două persoane juridice), iar ulterior s-a dezvoltat și a început să fie folosit pentru comunicare și schimb cu utilizatorii finali (clienți și cumpărători).

În raport cu participanții, putem distinge mai multe forme de e-business:

  • B2B – Business to Business;
  • B2C – Business to Consumer;
  • B2E – Business to Employee;
  • B2G – Business to Government;
  • C2C – Consumer to Consumer;
  • C2B – Consumer to Business;
  • G2B – Government to Business;
  • G2C – Government to Citizens;
  • C2G – Citizens to Government;
  • G2G – Government to Government;
  • G2E – Government to Employee;
  • B2B2C – Business to Business to Consumer;
  • C2B2C – Consumer to Business to Consumer;
  • P2P – Peer to Peer.

Scopul cursului este de a înțelege conceptul și esența de a face afaceri prin internet, adică e-businessul și comerțul electronic ca segmente ale sale, care au apărut ca o consecință a dezvoltării internetului și a tehnologiei în general. De asemenea, scopul cursului este de a vedea avantajele și dezavantajele modului modern de a face afaceri cu utilizarea tehnologiei informației.

Cursul E-business vă va răspunde la următoarele întrebări

Ce este M-Commerce?

M-Commerce este achiziționarea de bunuri și servicii prin telefoane mobile și dispozitive și tehnologii wireless, cum ar fi cumpărăturile prin aplicații web, achiziționarea de cupoane, achitarea călătoriilor, adică m-commerce este orice tip de achiziție care se face prin intermediul unui telefon mobil. Reprezintă încă o mică parte din e-commerce, dar se dezvoltă foarte rapid. Există un număr tot mai mare de utilizatori de telefonie mobilă și wireless care doresc să facă achiziții folosind aceste dispozitive. Statistica arată că comenzile mai mari se fac folosind telefoanele mobile. Oamenii care fac cumpărături online și de pe dispozitivele lor mobile cheltuiesc de două ori mai mulți bani decât cei care nu fac cumpărături de pe dispozitivele lor mobile.

Ce este autentificarea?

Autentificarea este utilizată pentru a verifica identitatea utilizatorului.

Tehnicile folosite pentru autentificare sunt variate, de la tehnici mai simple de autentificare într-un sistem de operare sau de conectare la o aplicație sau serviciu, în care utilizatorii se identifică pe baza a ceea ce numai utilizatorul știe, cum ar fi parola, semnătura, vocea și amprenta digitală, până la multe alte mecanisme puternice, cum ar fi certificate de cheie publică, tokenuri, atribute biologice sau imagini.

Autentificarea trebuie să funcționeze pe platforme diferite, versiuni diferite de sisteme de operare.

De asemenea, există autentificare dublă - 2FA (two-factor authentication), ceea ce înseamnă că, pe lângă codul de intrare în software și aplicații, este necesar și un cod suplimentar. Acest cod este obținut prin aplicații speciale care servesc la dubla autentificare.

Cum se creează un site care vinde?

Există mai multe lucruri care trebuie făcute atunci când creați un site, cum ar fi:

  • Selectarea unui produs/serviciu bun de vândut – Este necesar să selectați produsul sau serviciul de vândut și să le prezentați pe scurt unde vor fi precizate caracteristicile și prețurile lor de bază.
  • Definiția TO – Most Wanted Response (MWR) – Un magazin electronic trebuie să atragă și apoi să conducă un potențial client să cumpere un produs/serviciu.
  • Definirea echipei responsabile de site – Este foarte important să se definească echipa de oameni care va fi responsabilă de dezvoltarea site-ului, o echipă din companie, o echipă din altă companie sau proprietarul însuși.
  • Asigurarea conexiunii la internet – Pentru ca site-ul care vinde să funcționeze constant și fără întrerupere, este necesar să existe o conexiune la internet rapidă și stabilă.
  • Furnizarea de hardware și software necesar
  • Închirierea unui domeniu și hosting – Odată finalizată crearea site-ului, următorul pas este lansarea site-ului online, iar pentru acest lucru aveți nevoie de un domeniu și hosting. Hosting-ul este partea serverului concepută pentru a permite site-ului web să funcționeze fără întrerupere 24 de ore pe zi și este închiriat.
  • Desemnarea administratorului – Este necesar să se desemneze o persoană care va fi responsabilă de gestionarea site-ului.
  • Definirea conținutului și planului site-ului – Conținutul site-ului ar trebui să includă ceea ce este cel mai important: despre companie, despre produsele și serviciile acesteia.
  • Conectarea paginilor
  • Asigurarea unei navigații adecvate pentru a vă deplasa pe site
  • Permiterea vânzării fiecărei pagini
  • Proces simplu de cumpărături online – Faceți căutarea de răspunsuri mai simplă pentru client. Un client online ar trebui să vadă o listă de articole achiziționate și prețul acestora.
  • Configurarea designului site-ului – Stilul site-ului trebuie să fie recunoscut, culoarea de fundal, logoul, stilul de navigare, încadrarea, tipul de literă.
  • Asigurarea vizibilității site-ului
  • Comunicarea între vizitatorii site-ului
  • Documentarea site-ului
  • Testare
Curs E-business

Planul și programa cursului

1. Concepte de bază de internet și ale e-business-ului

  • principii de bază ale afacerilor online și economiei online

2. E-business

  • conceptul și dezvoltarea e-businessului,
  • forme de e-business,
  • securitatea e-businessului

3. Forme de e-business și e-guvernare

4. Comerț electronic

  • comerț mobil (M-Commerce),
  • sistem de plată în e-commerce

5. Crearea unui site care vinde

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te