Curs Lobbying

Se poate spune că lobbying-ul își are rădăcinile în secolul al XVII-lea – a apărut în Parlamentul englez. În acel moment, în parlament exista o cameră specifică, un antreu (lobby), unde parlamentarii puteau primi cetățeni. Însă, adevăratul loc de origine al lobbying-ului sunt, de fapt, Statele Unite ale Americii, iar primul caz înregistrat de lobbying datează din 1792.

La acea vreme, hotelul „Willard” era centrul de adunare a unor oameni importanți ai Washingtonului, printre care se numărau mulți congresmeni, precum și președintele de atunci, Ulysses Simpson Grant, care venea să consume ceva în fiecare după-amiază. Acest fapt a fost folosit de mulți pentru a ajunge mai ușor la președinte, iar el i-a numit lobbyiști pe toți cei care îl așteptau în coridor. Încă de la mijlocul secolului al XIX-lea, regulile de lobbying au fost stabilite în Congresul american, iar lobbying-ul a cunoscut apogeul în acel moment. Astăzi, lobbying-ul este la fiecare pas, la fel ca noi toți, lobbyiștii.

Lobbying-ul face parte din viața noastră de zi cu zi, pentru că fiecare dintre noi spune cel puțin o dată câteva cuvinte frumoase despre cineva sau argumente pentru a lua o decizie sau împotriva luării acesteia. Un lobbyist este reprezentat de orice individ care se poate găsi în centrul luării deciziilor și, în conformitate cu scopurile sale (care pot fi legate de bunăstarea comunității generale sau pot fi în conflict cu aceasta), influențează procesul de luare a acestei decizii.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Sales and Sales Management, Public Relations și Marketing and Marketing Management.

Descrierea și scopul cursului Lobbying

În cursul Lobbying sunt prezentate numeroase definiții ale termenului de lobbying și aspecte cheie ale acestui proces sunt interpretate pentru explicația sa amănunțită și cuprinzătoare. Scopul cursului este de a prezenta participanților conceptul și activitățile procesului de lobbying, precum și de a înțelege importanța acestuia pe piața turbulentă din prezent. Se va discuta despre diferite forme de lobbying – există numeroase criterii pe baza cărora poate fi împărțit acest proces complex de comunicare. Se va discuta despre diferiții participanți la acest proces, despre activitățile pe care le întreprind, precum și despre importanța pe care o au.

Se vor evidenția pașii cheie ai lobbying-ului, cu un accent deosebit pe activitățile de planificare, care reprezintă cel mai important pas în asigurarea succesului rezultatului final. Pe lângă aceasta, o lecție specială abordează tema aspectului etic al lobbying-ului, deoarece acest concept este adesea comparat pe nedrept cu procesele de corupție. În acest fel, acești doi termeni sunt separați, în primul rând prin sublinierea importanței adoptării și aplicării legii privind lobbying-ul, care definește cu precizie aria și modul de funcționare a lobbyiștilor și limitează și asigură funcționarea acestora în afara activităților ilegale.

Scopul cursului Lobbying este familiarizarea participanților cu conceptul de lobbying și cu importanța și rolul acestuia în mediul modern. Sunt evidențiate numeroase aplicații ale lobbying-ului, precum și scopurile care pot fi atinse cu acesta, în primul rând influența asupra anumitor persoane care joacă un rol-cheie în luarea deciziilor. Scopul este ca participanții să înțeleagă cine sunt participanții la procesul de lobbying, rolul lor în acest proces, precum și scopurile pe care fiecare dintre ei dorește să le atingă, adică motivele participării lor. Scopul cursului este de a înțelege diferitele metode de lobbying pe care le folosesc lobbyiștii pentru a ajunge la rezultatul dorit.

De asemenea, se străduiește să explice activitatea de lobbying în sectorul nonprofit, precum și importanța planificării și implementării procesului de lobbying prin menționarea pașilor cheie. O parte specială a cursului se referă la aspectul etic al procesului de lobbying, al cărui scop este separarea precisă a conceptului de lobbying de conceptul de corupție, precum și explicarea suplimentară a acestora prin citarea de exemple specifice.

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:

Ce este lobbying-ul?

Sub termenul de lobbying, putem include toate acele activități care influențează autoritățile unui anumit stat în scopul adoptării de legi sau reglementări care sunt de competența acelor autorități pentru a atinge anumite interese ale utilizatorilor de lobbying. Lobbying-ul este important, deoarece, datorită cunoștințelor pe care lobbyștii le au despre o anumită temă și care se bazează pe numeroase analize, cercetări și concluzii, poate contribui foarte mult la calitatea deciziilor luate.

O serie de definiții ale lobbying-ului indică anumite aspecte cheie ale acestuia. În primul rând, se referă la activitățile planificate și organizate ale indivizilor și/sau acțiunile anumitor grupuri de interese care, prin acțiunile lor, pot influența reprezentanții guvernamentali care au autoritatea de a lua decizii.

Cine sunt participanții la lobbying?

În procesul de lobbying, putem distinge mai multe entități – lobbyiști, persoane cu lobbying, clienți de lobbying etc. Cabinetele de avocatură, firmele de consultanță, organizațiile neguvernamentale, organizațiile economice, așa-numitele think tank-uri (organizații care acumulează cunoștințe în anumite domenii) pot fi găsite în rolul de lobbyiști. Beneficiarul lobbying-ului este o persoană sau o entitate juridică în al cărei interes se desfășoară activități de lobbying.

O persoană cu lobbying este o persoană selectată și numită care face parte dintr-un organism guvernamental și care influențează pregătirea și adoptarea reglementărilor. Autoritatea își dă acordul pentru alegerea și numirea sa.

Lobbyiștii îi ajută pe clienții care fac lobbying să își prezinte interesele în cel mai bun mod posibil, iar factorii de decizie să fie mai bine informați cu privire la diversele subiecte de care sunt responsabili.

Care este relația dintre lobbying și etică?

Lipsa unor reguli precise, precum și relațiile insuficient de reglementate în procesele de lobbying, afectează transparența insuficientă și, prin urmare, pun sub semnul întrebării posibilitatea unei activități corupte. Chiar și cel mai mic cadou sau beneficiu destinat unei persoane aflate într-o poziție de decizie în procesul de lobbying poate ridica suspiciuni cu privire la influențarea deciziei.

Lipsa reglementării duce la îndoieli justificate cu privire la etica acestui proces și pune la îndoială participanții înșiși. Tocmai din acest motiv, este necesar să se aplice standarde și norme clare care să evite acordurile dubioase și să protejeze societatea care va fi afectată de deciziile luate.

Pentru a evita echivalarea conceptului de lobbying cu conceptul de corupție, a fost stabilită o listă publică de lobbyiști, care oferă publicului larg o perspectivă asupra identității și intereselor lobbyiștilor înșiși.

Curs Lobbying

Planul și programa cursului:

1. Conceptul de lobbying – participanți la procesul de lobbying, modelul de lobbying, transparența și vizibilitatea lobbying-ului

2. Tipuri și participanți de lobbying – lobbying-ul în sectorul nonprofit, aspectul juridic al lobbying-ului, regulile de lobbying

3. Planificarea lobbying-ului – strategie de lobbying

4. Lobbying și etică – probleme etice în contextul relațiilor publice, lobbying în contextul eticii, principii de bază ale lobbying-ului

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te