Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Marketing pe Instagram
Instagram este în prezent una dintre cele mai populare rețele sociale, care deschide numeroase oportunități de afaceri pentru publicitate. Cifrele confirmă aceste afirmații: până la 1,7 miliarde de utilizatori (din care jumătate de miliard sunt conturi private) folosesc Stories ca modalitate de comunicare, în timp ce 90% dintre utilizatori urmăresc contul unui brand.
Acesta este motivul pentru care marketingul pe Instagram este o parte inevitabilă a oricărei afaceri de succes. Pentru a valorifica la maximum potențialul acestei rețele, trebuie să vă familiarizați cu metodele de promovare, dar și cu grupul-țintă căruia vă adresați.
Și anume, unul din patru mileniali ia o decizie de cumpărare pe baza informațiilor de pe internet. Drept urmare, devine clar că publicitatea pe Instagram ar trebui să fie o prioritate pentru fiecare afacere.
Cum să fie eficient marketingul pe Instagram?
Pentru a învăța cum să derulați o campanie eficientă pe Instagram, trebuie să aveți cunoștințe de bază. Din fericire, există numeroase traininguri și cursuri care vă vor ajuta să vă faceți o idee despre ceea ce trebuie să faceți, iar sfaturile pe care vi le-am pregătit vă vor fi cu siguranță utile.
Fiți un utilizator activ de Instagram
Mulți experți de marketing sunt de acord că a fi activ pe rețelele sociale este foarte important. Acest lucru înseamnă că nu este suficient doar să publicați conținut, este important și să comunicați cu utilizatorii.
Pentru a obține cel mai bun efect posibil, acordați atenție următoarelor elemente:
- Urmăriți activitățile altor persoane și companii – contul brandului vostru nu ar trebui să dea impresia că există doar pentru a face publicitate.
- Comentați conținutul altor utilizatori – fiți activi atunci când vine vorba de postările utilizatorilor „obișnuiți”, precum și ale altor companii. În acest fel, veți câștiga o reputație pozitivă, adică reputația cuiva care respectă eforturile altora. Asta vi se poate întoarce de nenumărate ori.
- Fiți parte din discuții – răspundeți întotdeauna la întrebările sau comentariile pe care utilizatorii le lasă la postările voastre. În acest fel, arătați că respectați fiecare utilizator.
Folosiți fotografii interesante pentru postări legate de afacerea voastră
Pentru a realiza marketingul pe Instagram în cel mai eficient mod posibil, este necesar ca postările relevante să fie interesante pentru utilizatori. Asigurați-vă că postările voastre trezesc anumite emoții în rândul utilizatorilor. Desigur, asigurați-vă că acele postări „distractive” sunt în concordanță cu estetica brandului, adică a afacerii pe care o reprezentați.
Asta nu înseamnă că unele postări pur corporative sunt excluse, dar rețineți că profilul vostru trebuie în primul rând să fie interesant pentru utilizatori pentru ca mesajul vostru să ajungă la ei. Asta înseamnă că, în calitate de antreprenor, de exemplu, ar trebui să vă gândiți să vă prezentați afacerea, dar și să explicați utilizatorilor într-un mod discret cum produsul sau serviciul vostru se încadrează în stilul lor de viață.
Străduiți-vă să vă găsească ușor
Bloggerii cu experiență știu că există anumite lucruri la care trebuie să acordați atenție pentru ca marketingul pe Instagram să obțină efectul dorit:
- Utilizați hashtagul (#) – urmăriți subiectele populare și încercați să folosiți termeni (cu hastag obligatoriu la început) pentru a atrage atenția asupra postării voastre.
- Conectați conturile de Instagram și Facebook – în acest fel, în primul rând, veți putea realiza mai ușor campanii de marketing.
- Străduiți-vă ca utilizatorii să vă găsească ușor – uniformizați-vă conturile încărcând aceleași fotografii de profil și folosind aceleași hashtaguri atunci când publicați postări. De asemenea, distribuiți adesea postări de pe Instagram pe Facebook, astfel încât utilizatorii să știe că sunteți prezenți și pe platforma respectivă.
Publicați conținuturi pe care utilizatorii le vor adora
Pentru ca marketingul pe Instagram să fie eficient, postările nu trebuie să fie perfecte. Asta înseamnă că nici fotografiile nu trebuie să aibă un buget mare, dar ar trebui să obțină efectul dorit și să aducă brandul vostru mai aproape de urmăritorii voștri.
Aceasta este o greșeală comună la multe profiluri de Instagram, care în acest fel obțin chiar și efectul opus, părând prea corporative. Uneori este mai bine să faceți o fotografie de amator decât să creați o perfecțiune pe care mulți o vor caracteriza ca parte a unei agenții de marketing.
Pe lângă calitatea fotografiilor și înregistrărilor, conținutul acestora este mult mai important. Încercați să oferiți utilizatorilor o anumită valoare, astfel încât aceștia să devină adepți fideli de profil (și fani ai brandului în sine). Instagram este interesant pentru multe companii, în primul rând, pentru că permite comunicarea directă cu fanii, oferindu-le beneficii suplimentare pe care nu le-ar putea obține niciunde altundeva (adrese personale de la oameni celebri, distribuirea de cadouri, reduceri speciale, sfaturi de primă mână etc.).
Atunci când conectați toate aceste elemente în mod corect, veți obține o prezentare a brandului pe Instagram care va afecta pozitiv dezvoltarea afacerii voastre, adesea fără investiții financiare mari. Cu alte cuvinte, abordarea corectă a grupului-țintă vă va diferenția de concurență și vă va ajuta să câștigați bani frumoși de pe Instagram.
Câștigați încrederea urmăritorilor
Pentru ca urmăritorii voștri să vă aprecieze, trebuie să le oferiți oportunitatea de a vă cunoaște mai bine pe voi (și afacerea voastră) într-un mod informal. Aceasta înseamnă că trebuie să recunoașteți ce valori sunt apreciate de grupul-țintă pe care îl abordați și ce trebuie să faceți pentru a intra în legătură cu acestea.
Există multe povești de succes despre influenceri care au reușit să-și transforme hobby-ul într-o afacere serioasă. Au reușit acest lucru lucrând la propria persoană și atrăgând atenția utilizatorilor cu postări de calitate. Într-adevăr, dacă aveți o abordare originală a unui subiect, într-un timp foarte scurt puteți atrage atenția asupra voastră și astfel să realizați o cariera de invidiat.
Cum să obțineți acest succes? În primul rând, este vorba despre câștigarea încrederii utilizatorilor. Deși este important să fiți interesanți, pentru a recomanda sau a vinde ceva cuiva, aveți nevoie ca acea persoană să aibă încredere în voi. Este foarte important ca urmăritorii voștri să vă vadă ca pe o persoană (sau un brand) cu viziuni clare, cunoștințele necesare și experiența care demonstrează că știți despre ce vorbiți.
Dacă vă pricepeți la vânzările online, trebuie să le prezentați urmăritorilor voștri în mod corect și să le demonstrați că le puteți oferi cu adevărat sfaturi utile. Câștigând încrederea utilizatorilor, veți obține mult mai mult pentru brandul vostru decât orice reclamă scumpă. Când aveți urmăritori fideli, aceștia vă vor promova postările pe profilurile lor, vor vorbi despre voi (și despre afacerea voastră) cu prietenii lor și, în general, vor încerca să vă susțină cât mai mult posibil.
De asemenea, este întotdeauna mai eficient să vă laud altcineva decât să o faceți singur. De aceea este foarte util să aveți cât mai multe laude de la clienți mulțumiți, pe baza cărora să crească reputația brandului vostru.
Utilizați întregul potențial al videoclipurilor
Instagram s-a concentrat inițial pe fotografii, dar în timp, videoclipurile au căpătat un rol mai mare. De aceea a fost introdusă opțiunea Instagram Reels, care vă permite să înregistrați videoclipuri cu o durată de până la 15 secunde, cu posibilitatea de a partaja cu urmăritorii sau de a pune videoclipuri la dispoziția utilizatorilor care caută conținut prin opțiunea „explore” (postări disponibile tuturor care pot fi găsite prin opțiunea „search”).
Foarte repede s-a dovedit că publicul a răspuns mult mai bine la Reels decât la fotografii, ceea ce a dus la o creștere de mai multe ori a imaginilor create atunci când vine vorba de branduri.
Analiza Instagram-ului oferă informații precise despre eficiența fiecărei postări, astfel încât veți ști întotdeauna dacă ați abordat crearea de conținut în mod corect. Dacă utilizatorii renunță la vizionare după câteva secunde, înseamnă că ați ratat ideea și ar trebui să vă gândiți la o altă abordare.
Pe de altă parte, atunci când faceți un videoclip de calitate, beneficiile sunt multiple. Utilizatorii vor împărtăși apoi conținutul prietenilor lor, ceea ce reprezintă publicitate gratuită pentru tine și o modalitate excelentă de a fi remarcați de și mai mulți oameni. De aceea trebuie să învățați cum să faceți un videoclip de calitate.
Cum să faceți un videoclip foarte bun pentru Instagram?
Prima și regula de bază este că un videoclip pentru Instagram ar trebui să fie interesant și scurt. Utilizatorii vă vor acorda câteva secunde de atenție, ceea ce înseamnă că trebuie să fiți clari și distractivi. Termenul „divertisment” nu înseamnă că videoclipul trebuie să fie amuzant, dar ar trebui să ofere ceva emoții și informații care să-l intereseze pe utilizator.
În ceea ce privește detaliile tehnice, am menționat deja că este de preferat ca videoclipul să nu arate ca opera unor videografi profesioniști. Va fi suficient să aveți o idee bună și o cameră solidă pe telefon. În acest fel, vă veți apropia și mai mult de utilizatori, care în marea majoritate urmăresc conținutul prin intermediul dispozitivelor mobile. Pentru a profita din plin de oportunitățile oferite de această modalitate de promovare, ar fi bine să vă familiarizați cu strategiile de marketing mobil.
Un bun exemplu de promovare este înregistrarea unui videoclip în care utilizatorii mulțumiți vă laudă brandul. Oamenii vor lua o decizie de cumpărare mai ușor atunci când aud părerea unei persoane pe care o cunosc sau pe care o apreciază. Din acest motiv, este important să încurajăm partenerii de afaceri și clienții mulțumiți să-și înregistreze mărturiile. Propuneți modalități prin care pot face acest lucru, astfel încât înregistrările să fie de înaltă calitate și autentice.
Momentul postărilor este esențial
O postare de calitate și interesantă nu este o garanție că veți obține efectul dorit. Este foarte important nu doar ce postați, ci și la ce oră. Grupul vostru țintă dictează ritmul postărilor, deoarece pentru un efect maxim trebuie să le urmați obiceiurile de viață. Acest lucru înseamnă că postările și campaniile de marketing ar trebui să „iasă” pe Instagram atunci când sunt cele mai active online.
Pentru a vă cunoaște cât mai bine publicul, încercați mai multe foi de pontaj și urmăriți activitățile. Numărul de comentarii la postări și de vizionări ale videoclipurilor va servi ca un parametru suplimentar pentru a determina care oră este cea mai bună pentru activitățile promoționale. Deși unele cercetări sugerează că cel mai bun moment pentru a posta este între trei și patru după-amiaza, acest lucru nu este întotdeauna aplicabil.
Dacă atingeți sensibilitatea grupului-țintă, promovarea va fi de multe ori mai eficientă. De aceea este important să experimentați atât cu momentul postării, cât și cu conținutul, pentru a găsi combinația ideală.
Definiți obiective realiste pentru campania de marketing
Marketingul pe Instagram este similar cu alte forme de promovare în multe privințe. În primul rând, este important să aveți un plan de marketing bun. Aceasta înseamnă că atunci când creați o campanie, ar trebui să știți care este scopul pe care doriți să-l atingeți (promovarea unui produs nou, lucrul la popularitatea brandului, creșterea vânzărilor etc.).
Desigur, marketingul nu este o știință exactă, așa că sunt multe lucruri care nu sunt controlate. Cu toate acestea, puteți defini campania foarte precis cu instrumente și numeroși parametri care vor defini grupul-țintă (sex, vârstă, locație, interese etc.).
După aceea, rămâne să stabiliți bugetul de publicitate și să monitorizați progresul campaniei. Dacă considerați că este necesar, puteți oricând să vă măriți bugetul de publicitate. De asemenea, în cazul în care rezultatele lipsesc, puteți oricând opri campania și modifica parametrii. Până la urmă, rămâne să analizați rezultatele și să evaluați dacă v-ați atins obiectivul.
Marketingul online este cheia unei afaceri de succes
Indiferent dacă este o corporație internațională sau o afacere locală, marketingul digital este unul dintre cele mai de încredere instrumente de promovare. Este o modalitate relativ ieftină și accesibilă de publicitate care oferă rezultate clare. De aceea nu este de mirare că fiecare companie încearcă să fie prezentată în cel mai bun mod posibil pe rețelele sociale.
În acest sens, marketingul pe Instagram este deosebit de atractiv datorită concentrării pe fotografii și videoclipuri, ceea ce facilitează prezentarea mărcii și a produselor sale. Cu toate acestea, pentru utilizarea la maximum a întregului potențial al activităților online, este necesar să dețină anumite cunoștințe.
Unul dintre cele mai căutate joburi este community manager, care se ocupă de obicei cu rețelele sociale în cadrul unei echipe de manageri PR. Din acest motiv, programul Relații publice de la BusinessAcademy este un bun punct de plecare. Dacă sunteți o persoană comunicativă și vă interesează rețelele sociale sau, pur și simplu, vreți să vă îmbunătățiți afacerea, a ști să faceți marketing pe Instagram este crucial pentru cariera voastră.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te