Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Curs Bazele relațiilor publice și promoțiile

Relații publice sau, prescurtat, PR (eng. Public Relations) înseamnă activitate de comunicare.

Termenul de relații publice a fost folosit pentru prima dată de T. Jefferson, președintele SUA, în 1807 la Congresul SUA, iar A. Kendall a devenit primul secretar de presă al președintelui SUA în anii '30. Dezvoltarea PR-ului a avut loc în 1923. Dr. Edward L. Bernays a scris primul manual în acel an și a susținut primul curs la Universitatea din New York.

Relațiile publice reprezintă o activitate pe termen lung și sistematică de formare și menținere a unei atitudini pozitive a publicului față de o persoană sau organizație. Relațiile publice gestionează opinia – accentul se pune pe crearea și menținerea unei imagini pozitive sau îmbunătățirea unei imagini publice proaste. PR-ul poate fi descris cu mai multe cuvinte-cheie, și anume: ​​percepție, reputație, credibilitate, acord, încredere și înțelegere reciprocă bazată pe informații adevărate și cuprinzătoare.

Relațiile publice nu se referă doar la politica comercială și de afaceri, ele sunt la fel de importante pentru politică și guvernare. PR-ul este orientat spre obiective pe termen lung, în primul rând pentru a crea o atitudine pozitivă în public față de companie, serviciile și produsele acesteia. Prin urmare, PR-ul poate fi împărțit în:

  • PR corporativ – este axat pe crearea imaginii companiei;
  • PR promotional – este axat pe crearea unei atitudini pozitive față de servicii, produse și mărci de produse.

Activitățile de bază de PR includ: organizarea de manifestări comerciale, publicitate, organizarea de evenimente speciale, angajarea în activități publice.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Sales and Sales Management, Investment Management and Stock Exchange și Executive Business Program.

Cursul Bazele relațiilor publice și promoțiile – descriere și scop

Acest curs arată clar cum funcționează relațiile publice, precum și modalitățile de îmbunătățire a eficienței și progresului în afaceri.

Sunt explicate conceptele și activitățile cheie ale relațiilor publice și sunt descrise și modalitățile de dezvoltare a relațiilor cu mediul intern și extern. Prin exemple din practică, sunt prezentate toate activitățile managerului de PR, care sunt întreprinse pentru a stabili comunicarea cu publicul țintă și a influența atitudinile acestora față de organizație. Este explicat conceptul de public țintă și sunt descrise funcțiile managerului de PR și relațiile cu mass-media.

Curs Bazele relațiilor publice și promoțiile include informații despre modul în care funcționează mass-media, precum și despre cum și cui trebuie prezentată o idee sau o poveste. Participantul se va familiariza cu principiile și funcțiile de bază ale relațiilor publice moderne. Cursul este conceput pentru a defini clar diferența dintre marketing, publicitate și relații publice. Cursul va oferi o imagine mai amplă a procesului de relații publice și va evidenția importanța rolului strategiei și tacticii în acest proces.

Scopul cursului este de a dobândi cunoștințele și abilitățile necesare pentru a revizui definițiile existente, a implementa și a evalua tactici și strategii de relații publice, precum și pentru a stăpâni cunoștințele teoretice și practice pentru îndeplinirea funcției de relații publice într-o organizație. Accentul este pus pe exemple practice și este destinat mai ales celor care sunt la început de carieră când vine vorba de relații publice, dar și celor care au deja ceva cunoștințe în acest domeniu.

Cursul este conceput pentru a prezenta participanților capcanele jobului de manager de PR și pentru a-i pregăti să le facă față în cel mai bun mod posibil. Scopul acestui curs este ca participanții să înțeleagă fiecare componentă a acestei profesii și modul în care funcționează, dar și să dobândească abilități de îmbunătățire a imaginii corporative a unei anumite companii, precum și abilități de a face declarații formale. Prin acest curs veți învăța cum să creați conținut convingător, cum să realizați o comunicare eficientă și să stabiliți o rețea cu jurnaliști și oameni influenți.

Cursul Bazele relațiilor publice și promoțiile vă va răspunde la următoarele întrebări

Care este diferența dintre relații publice și marketing?

Una dintre diferențele fundamentale dintre relațiile publice și marketing este în scopurile finale. Sarcina echipei de marketing este de a crește interesul și de a promova un anumit serviciu sau produs, în timp ce scopul echipei de relații publice este de a menține o imagine bună a companiei și de a promova o reputație pozitivă a companiei.

Echipele de PR au un public mai larg – pe lângă conectarea cu consumatorii, trebuie să implice și investitori, furnizori și chiar angajați ai companiei. Marketingul se concentrează exclusiv pe oamenii care vor aduce profit companiei prin cumpărarea produselor sau serviciilor lor, în timp ce PR-ul are sarcina de a menține o bună reputație și o imagine pozitivă a companiei.

De asemenea, diferența dintre marketing și relațiile publice este tocmai timpul de care au nevoie pentru a-și atinge obiectivele – obiectivele de marketing sunt mai scurte decât obiectivele de PR. Echipa de marketing încearcă să crească interesul pentru un anumit serviciu sau produs în cel mai scurt timp posibil pentru a genera venituri suplimentare, în timp ce campaniile de PR durează mai mult, în primul rând pentru a crește reputația pozitivă a companiei pe viitor.

Ce educație și calități ar trebui să aibă un manager de PR?

Persoana ideală pentru un manager de PR ar trebui să fie din domeniul jurnalismului, comunicării sau științelor sociale conexe, care are o educație generală largă, în principal în domeniile științelor politice, sociologie, economie, psihologie, științe organizaționale, gândire strategică, leadership sau planificare. Un manager de PR ar trebui să cunoască cel puțin o limbă străină.

Este necesar ca managerul de PR să fie permanent disponibil pentru mass-media, întrucât cheia succesului în această profesie este tocmai menținerea contactelor personale cu mass-media.

Cunoștințele, abilitățile și capacitățile pe care un manager de PR ar trebui să le aibă sunt:

  • capacitatea de a stabili obiective;
  • capacitatea de a cerceta publicul;
  • capacitatea de conducere;
  • abilități de comunicare;
  • abilități de negociere;
  • capacitatea de a asculta activ;
  • cunoștințe de management general;
  • cunoștințe de marketing;
  • cunoștințe de management de proiect;
  • capacitatea de a gestiona timpul;
  • capacitatea de a gestiona munca în echipă;
  • cunoașterea tehnicilor de testare.

Care sunt strategiile de relații cu mass-media?

Strategiile de bază în relațiile cu mass-media sunt:

  • strategie reactivă sau defensivă;
  • strategie proactivă;
  • strategia relaţiilor de criză cu mass-media.

Strategie reactivă sau defensivă – răspunderea la solicitările și întrebările din mass-media sau reacționarea la textele publicate în acestea. Este, de fapt, utilizarea etichetei de bază în relațiile cu mass-media. O persoană este însărcinată să răspundă la întrebările reprezentantului mass-media.

Strategie proactivă – prin această strategie, managerul de PR lucrează pentru a se asigura că o anumită temă referitoare la activitatea organizației este reprezentată în mass-media și că mass-media acoperă în general activitatea organizației.

Strategia relațiilor de criză cu mass-media – prezentarea prin mass-media a ceea ce s-a întâmplat în mod concret, în ce mod și care au fost consecințele, precum și ce acțiuni a implementat organizația pentru a remedia consecințele.

Curs Bazele relațiilor publice

Planul și programa cursului

1. Definiția și domeniul de aplicare al relațiilor publice – un scurt istoric al relațiilor publice; ce este, ce nu este PR-ul; ce reprezintă PR-ul; definiții ale relațiilor publice, elemente ale relațiilor publice, sfera relațiilor publice, etapele acțiunii PR

2. Relația dintre marketing, publicitate și relații publice

3. Publicul țintă

4. Funcțiile unui manager de PR

5. Relațiile cu mass-media și tipurile de mass-media

6. Definirea strategiilor și tacticilor

7. Promovare

8. Evaluarea și măsurarea eficienței și eficacității relațiilor publice

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te