Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
6 mituri despre comunicare
Chiar dacă comunicarea reprezintă un fenomen constant, există o serie de stereotipuri care împiedică adoptarea adevărului despre comunicare.
1. Toţi ştiu să comunice bine
Comunicarea este prezentă în cazul tuturor, însă oamenii diferă în ceea ce priveşte succesul comunicării, ascultării şi vorbirii. Din acest motiv, abilităţile de comunicare trebuie adoptate şi avansate constant.
2. Comunicarea se bazează pe cuvinte
Vorbirea, la majoritatea oamenilor reprezintă un sinonim pentru comunicare. Însă, trebuie să ştim că o parte semnificativă a comunicării se efectuează nonverbal, astfel încât mesajele se transmit prin mişcări, priviri, expresii faciale...
3. Totul poate fi atins prin comunicare sau chiar nimic
Există două opinii privind importanța comunicării. Prima este că totul se poate rezolva printr-o comunicare bună. Cea de-a doua este că nimic nu se poate atinge prin comunicare. Niciuna dintre aceste două opinii nu este în întregime adevărată. Având în vedere complexitatea comunicării, succesul acesteia depinde de mulți factori și de situația dată.
4. Comunicarea poate fi evitată
Mulți oameni sunt de părerea că pot evita comunicarea dacă evită să vorbească, adică părăsesc locul unde are loc comunicarea. Totuşi, întregul comportament uman reprezintă comunicare, astfel şi părăsirea conversației reprezintă un mesaj.
5. Comunicarea poate fi controlată
Comunicarea nu este determinată doar de vorbire, ci și de gesturile noastre nonverbale pe care adesea nu le putem controla.
6. O comunicare într-o măsură mai mare duce la rezolvarea problemei.
Această afirmație este incorectă, deoarece adesea o comunicare, într-o mai mare măsură, dacă nu este adecvată, poate duce la aprofundarea problemei. Uneori, întreruperea sau micşorarea intensității comunicării poate fi eficientă pentru a calma unele tensiuni și de a deschide un spațiu pentru a reflecta asupra problemei.
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: Management, HR Management şi Sales and Sales Management. |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te