Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Caracteristicile unei echipe de succes și importanța muncii în echipă
Într-o organizație modernă de afaceri, un număr mare de probleme nu pot fi rezolvate fără munca în echipă. Pentru conducerea cu succes a organizației, este nevoie de o echipă.
Echipele reprezintă grupuri organizaționale specializate, formate cu un anumit obiectiv și o anumită sarcină. Reprezintă un grup restrâns de persoane cu cunoștințe și abilități complementare, care sunt devotați obiectivelor comune de afaceri și care dispun de un sentiment de responsabilitate reciprocă și comună.
Importanța muncii în echipă în cadrul organizației
Funcția de bază a echipei este de a atinge obiectivele organizației. Sensul creării sale este de a utiliza toate mințile care există într-o singură organizație, în ceea ce se reflectă cea mai mare importanță a muncii în echipă. O singură persoană nu poate face nimic de mare importanță. O persoană este prea mică pentru a realiza un succes. Pentru toate lucrurile mari și importante este necesară o echipă.
Echipele facilitează extinderea companiei și permit fluxul de informații mai rapid, ceea ce duce la o flexibilitate sporită. Acest lucru se realizează prin îmbunătățirea și majorarea comunicării și prin implicarea angajaților în luarea deciziilor. De asemenea, se ajunge la îmbunătățiri în ceea ce privește productivitatea, se micșorează absența de la serviciu, crește calitatea serviciilor, crește siguranța și satisfacția angajaților.
Măsura valorii unei echipe de succes este: abilitatea de a asculta și de a conversa constructiv, de a reacționa în mod civilizat și tolerant la atitudinile altora, de a oferi sprijin colaboratorilor, de a identifica interesele și realizările altora etc.
Echipa potrivită se caracterizează printr-un grad ridicat de comunicare în definirea obiectivelor și priorităților, o mentalitate câștigătoare, armonie și completarea reciprocă a membrilor, tendința spre consens, flexibilitatea gândirii, capacitatea de a învăța împreună, depășirea pașnică și liniștită a conflictelor într-un grup etc.
O echipă de succes este formată din membrii care se înțeleg și se sprijină reciproc, au comunicare deschisă, au încredere reciprocă, sunt devotați într-un scop comun, rezolvă cu succes conflictele atunci când apar.
12 caracteristici principale ale unei echipe de succes sunt:
- Membrii dau totul de la sine. Acest lucru implică faptul că membrii utilizează toate abilitățile și cunoștințele, sunt pregătiți pentru formare continuă, de a păstra acordul și să își îndeplinească cu succes toate obligațiile. Toți doresc să aibă un astfel de angajat în echipă, deoarece împreună vor profita și îndeplini sarcinile.
- Membrii trebuie să fie motivați. Un angajat trebuie să manifeste interes pentru proiectul pe care lucrează. Un membru al echipei nu poate acționa individual sau indiferent asupra activității altor colegi. Trebuie să fie pregătit să îi ajute pe colaboratorii săi, deoarece obiectivul este rezultatul întregii echipe, nu al individului.
- Echipa are de un coordonator de încredere. Liderul de echipă trebuie să evalueze persoana cu care colaborează, atât calitățile, cât și caracterul. Trebuie să știe suficient despre membrii echipei sale, pentru a determina îndatoririle angajaților. De asemenea, liderul echipei trebuie să fie un coordonator de încredere. Trebuie să dispună de capacitatea de a motiva colaboratorii, pentru ca aceștia să lucreze cu succes și pentru a atinge obiectivele stabilite.
- Echipa este formată din oameni de diferite ocupații. Echipa este mai productivă dacă este alcătuită din oameni de diferite ocupații. De exemplu, economist, expert IT, analist etc. în funcție de nevoile proiectului pe care se lucrează.
- Comunicare de succes. O echipă de succes nu cunoaște așa-numitele „telefoane stricate". În fiecare zi trebuie să existe o comunicare de succes între toți membrii echipei, astfel încât toți să fie familiarizați cu sarcinile, dar și cu rezultatele lor. Ideile și argumentele trebuie să fie publice și accesibile tuturor membrilor echipei.
- Înțelegere reciprocă și sprijin reciproc. Între membrii echipei trebuie să existe prietenie și înțelegere.
- Încredere. Experiența membrilor echipei, că toată lumea să lucreze în interesul echipei.
- Respectarea diversității umane. Diferențele între membrii echipei sunt inevitabile, astfel asortarea diferențelor este una din problemele de bază ale formării echipei.
- Capabilitățile adecvate ale membrilor echipei. Pentru a construi o echipă, este important ca fiecărei persoane să găsească un rol adecvat în echipă, în conformitate cu abilitățile și caracteristicile personalității.
- Utilizarea selectivă a echipei. Nu este necesar ca pentru toate activitățile să se angajeze întotdeauna întreaga echipă, dar toți trebuie să fie informați.
- Responsabilitate egală și angajament față de obiectivul comun.
- Gest comun, identitate, entuziasm, evenimente petrecute împreună și afecțiune reciprocă a membrilor.
Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » | Vezi textele în această categorie » |
Poate v-ar interesa aceste articole | |
Inquiry | Leadership-ul în organizaţii |
Fax | 9 metode de planificare a marketingului |
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: Management şi HR Management. |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te