Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Ce face un copywriter?
Dacă vă descurcați cu scrisul și munca creativă, există un singur job care poate fi alegerea potrivită pentru dvs. Dacă sunteți de acord că jobul de copywriter este un loc de muncă în care vă puteți regăsi, citiți mai multe despre tot ceea ce trebuie să știți despre această profesie.
Copywriting-ul a suferit anumite modificări în ultimii ani. Având în vedere că acum atenția oamenilor este concentrată în principal pe media digitală, au existat câteva schimbări în stilul de scriere pentru acest tip de marketing.
Astăzi, internetul este folosit practic minut cu minut, iar oamenii, în general, nu stau mult pe paginile individuale. De aceea, sarcina copywriter-ului este de a stârni interesul în rândul vizitatorilor site-ului prin textele lor și să le păstreze cât mai mult timp. La început, vă vom explica ce face un copywriter, ce înseamnă copy și ce trebuie să știți când vine vorba de crearea de conținut.
Ce este copywriting-ul?
Având legătură cu scrisul, care se referă la un fel de artă și este un act creativ, copywriting-ul presupune scrierea care vizează promovarea în cel mai bun mod posibil a un serviciu, produs, companie, idee etc. Conținutul scris este o copie, care ar trebui să stârnească reacția necesară celor care o citesc.
Pentru a scrie o copie foarte bună, va trebui să petreceți mult timp cercetând subiectul despre care scrieți. Multe subiecte trebuie să fie abordate în conținut și toate trebuie să fie bine scrise și într-un mod unic. Marketingul în secolul 21 nu poate fi imaginat fără un copywriting excelent, deoarece succesul oricărei campanii publicitare va depinde de originalitatea ideii sale.
Copywriter-ul scrie texte pe blog, sloganuri de campanie, scenarii de reclame, precum și e-mailuri promoționale și multe altele. Cunoștințele specifice pentru care trebuie să scrieți vor depinde de media pentru care trebuie să creați conținutul. Având abilitățile comune acestei profesii, puteți deveni un copywriter bine plătit.
Caracteristicile unui copywriter bun
Pe lângă talentul și cunoștințele de gramatică și ortografie, acestea sunt trăsături de personalitate pe care trebuie să le aibă un redactor bun:
- Comunicare: Pentru a adapta conținutul la publicul țintă, creatorul de conținut ar trebui să fie o persoană comunicativă care să se poată exprima în mod original.
- Flexibilitate: Adaptarea stilului de scriere pentru a se potrivi publicului adresat pentru a obține conținutul de care aveți nevoie.
- Educație: O cultură generală este foarte importantă pentru meseria de copywriter, deoarece va fi mai ușor pentru persoanele care urmăresc știri din diferite domenii de viață să scrie text pe orice subiect.
- Abordare analitică: Un copywriter bun trebuie să știe cum să stabilească dacă o informație este mai importantă decât alta, precum și cum și unde să o verifice.
Cunoștințele pe care trebuie să le aibă un copywriter
Marketingul a suferit anumite modificări de când accentul de astăzi este pus pe internet. Prin urmare, este necesar să dețină anumite cunoștințe pentru a fi un bun copywriter. Creatorii de conținut sunt foarte căutați pe piața muncii astăzi, deoarece conținutul a devenit mai important ca niciodată.
O bună cunoaștere a limbii engleze vă va ajuta să intrați mai ușor pe piața externă. Cu cât nivelul de engleză este mai bun, cu atât veți fi mai competitivi, astfel veți putea lucra la diferite proiecte străine.
Pe lângă limba engleză, va fi bine să cunoașteți și următoarele domenii:
- Abilități de cercetare: Înainte de a începe să scrieți pe un subiect dat, trebuie să adunați informațiile necesare despre acesta. Pentru a vă asigura că ceea ce scrieți este adevărat, trebuie să verificați întotdeauna informațiile în mai multe locuri. De asemenea, modul în care vă adresați în text ar trebui să fie în conformitate cu publicului pentru care este destinat.
- Cunoașterea rețelelor sociale: Ceea ce deosebește rețelele sociale de alte canale este că mesajul este transmis direct aici. Cunoașterea specificului fiecăreia dintre rețelele sociale vă va ajuta să obțineți comunicarea de care aveți nevoie și să transmiteți mesajul pe care îl doriți.
- Search Engine Optimization: cercetarea cuvintelor-cheie este o activitate necesară pe care trebuie să o faceți pentru a scrie un text bine optimizat. În momentul scrierii, trebuie să urmați anumite directive SEO (utilizarea cuvintelor-cheie în anumite locuri, utilizarea linkurilor interne etc.) pentru a vă asigura că textul pe care îl scrieți este clasat bine.
- Scrierea pentru web: Indiferent de numărul mare de cuvinte-cheie pe care le-ați găsit și de regulile de optimizare SEO aplicate, ceea ce contează cel mai mult este că copia dvs. trebuie să fie perfect scrisă pentru a atinge obiectivul de care aveți nevoie. Pentru a putea urmări ritmul necesar de plasare a textelor necesare pe subiecte date și de a comunica cu urmăritorii dvs. pe web, trebuie să vă perfecționați în permanență și să urmați tendințele care sunt într-o continuă schimbare.
- Marketing prin e-mail: Astăzi, acest tip de marketing este unul dintre cele mai bune moduri de a lua legătura cu potențialii dvs. clienți. Dacă dețineți e-mailul cuiva, îl puteți contacta așa cum doriți și puteți transmite mesajul pe care îl doriți. Copywriter-ul care își cunoaște meseria este capabil să compună un e-mail care să atragă oamenii să-l citească și apoi să ia măsurile necesare.
- Editarea imaginilor: Dacă nu știți să utilizați Photoshop-ul sau nu puteți conta pe ajutorul unui designer grafic, puteți să editați singuri imaginea în programe precum Photojoiner, Pixlr, Canva, Photo Editor și multe altele.
Când scrieți un text, ar trebui să știți întotdeauna cine este publicul dvs. pentru că nu le puteți scrie în același mod. Nu folosiți cuvinte care nu sunt folosite nici de alții doar pentru ca textul să sune bine. Așa puteți respinge cititorii. Vorbind în mod natural în texte, veți atrage cititorii pentru ceea ce scrieți și veți câștiga încrederea lor.
Acestea sunt doar câteva dintre abilitățile pe care le-ar putea dori un copywriter pentru a avea succes în afacerea lor. Content marketing este un domeniu care se schimbă, la fel și munca de copywriter și cunoștințele necesare pentru a crea conținut cu succes.
De ce trebuie să cunoașteți content marketing?
Content marketing este un domeniu foarte important atunci când vine vorba de copywriting. Content marketing se referă la conținutul care nu este destinat să facă publicitate directă unui serviciu sau produs, ci are mai mult caracter informativ pentru a stârni interesul în rândul oamenilor. Munca unui copywriter aici ar fi să scrie textele din care fac parte:
- postări pe blog;
- postări pentru rețele sociale;
- conținut pentru e-mail;
- știri;
- prezentarea vizuală informațiilor – grafic informativ
În acest fel veți trezi interesul printr-o varietate de canale de comunicare despre subiectul pe care doriți să-l aduceți în atenția publicului. S-a observat că firmele care au o secțiune dedicată blogurilor pe site-urile lor au mai multe vizite și, prin urmare, au vânzări mai mari de produse sau servicii. Oamenii au început să ignore în mare măsură reclamele, iar blogurile sunt o modalitate excelentă de a atrage atenția cititorilor. Deoarece o mulțime de oameni blochează reclamele, este mai puțin probabil să le atragă atenția printr-un anunț, dar puteți face acest lucru întotdeauna scriind un blog al companiei și abordând subiecte relevante pentru domeniul dvs. de activitate.
Aici se vede de fapt adevărata putere a marketingului de conținut, unde încearcă să atragă atenția într-un mod plăcut. Textele sunt scrise pentru a oferi cititorilor un răspuns la ceea ce îi interesează, dar li se oferă și ceva legat de subiectul pe care îl citesc pentru a crește probabilitatea ca ei să cumpere ceva de la voi.
Cu alte cuvinte, încercați să atrageți atenția cititorilor cu un conținut bun. Nu mai trebuie să vă prezentați sloganuri cu număr limitat de caractere când puteți pune ceea ce doriți să spuneți prin conținutul dvs. Când vine vorba de marketing digital, acest lucru este deja aplicat pe scară largă în acest domeniu, însă trebuie menționat că succesul unei campanii de marketing și apropierea unei anumite teme de cititori va depinde de activitatea comună a sectorului de marketing și de copywriter, adică talentul său pentru scris.
Unde se poate angaja un copywriter?
Un copywriter este o persoană care are cunoștințe care se aplică peste tot și le poate aplica în diverse domenii. Când vine vorba de angajarea unui copywriter, majoritatea oamenilor se gândesc mai întâi la o agenție de marketing. Dacă urmăriți anunțurile despre locuri de muncă, se poate remarca faptul că reclamele care caută copywriteri sunt destul de reprezentate. Dacă cunoștințele dvs. de engleză sunt excelente, adică dacă puteți intra în categoria near-native speaker, atunci veți avea o cerere mare.
Datorită creșterii tot mai mari a firmelor de outsourcing, persoanele cu cunoștințe de limbă engleză vor fi în avantaj. În general, acestea sunt firme americane, așa că, pe lângă faptul că cunosc foarte bine limba engleză, trebuie să vă adaptați și la orele de lucru (de obicei 12-20h).
Pe lângă firmele din străinătate, puteți găsi un job și în companiile noastre care au, de asemenea, o mare nevoie de copywriteri buni. Puteți obține un job în aproape orice companie, așadar locul dvs. de muncă poate fi în departamentul de marketing al unei firme IT mari, puteți obține un job și în televiziune sau radio. Pentru cei care au nevoie de un job part-time, vă puteți organiza și așa programul de lucru. Peste tot în lume, chiar și la noi, există o gamă uriașă de joburi pentru freelanceri pe care le puteți face pe platforme precum Freelancer, Upwork, Fiverr etc.
Jobul de asistent virtual poate fi unul dintre primele cu care puteți începe pe aceste platforme și, printre altele, presupune postarea de pe rețelele sociale și a formularelor de postare pe blog mai scurte. O cunoaștere foarte bună a limbii engleze este ceva care nu este pus sub semnul întrebării pentru a avea succes pe astfel de platforme, iar dacă sunteți în căutarea unui job suplimentar, cunoașterea unei alte limbi va fi un avantaj.
Cum puteți câștiga din scris?
Oricine se ocupă de marketing management și managementul vânzărilor știe cât este de important un conținut bun și că el vinde. Acesta este motivul pentru care abilitățile de scriere astăzi au un preț, iar copywriterii sunt căutați în fiecare companie.
Urmărind alți oameni de succes din această profesie, puteți învăța multe și puteți găsi cel mai potrivit stil de scriere pentru dvs. Tendințele în marketing se schimbă constant și este imperativ să continuați să învățați pentru a le urma. Acest lucru vă va oferi un preț mai bun pe piața muncii și va deschide ușa către noi oportunități de afaceri. Suntem aici pentru a vă dori mult succes în această afacere și în fiecare nou domeniu de afaceri.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te