Cursul Advertising

Ce se înțelege prin advertising? Care este diferența dintre marketing și advertising? Ce înseamnă promovare? Cine participă la advertising? Cum se face advertisingul? Puteți găsi răspunsul la aceste întrebări și multe altele similare în acest curs.

Advertisingul este publicitatea plătită a produselor sau serviciilor și, în general, a unei mărci, al cărei scop este atragerea, interesul, implicarea și încurajarea unui grup țintă să facă o achiziție sau un alt tip de conversie. Advertisingul folosește diferite tehnici și canale de comunicare, atât media analogice, cât și canale offline (televiziune, radio, ziare, panouri publicitare etc.) și canale online (rețele sociale, bloguri, rețele de publicitate etc.).

Advertisingul, în sensul cel mai larg, este considerat a fi tot ceea ce promovează o anumită afacere. Esența acestui concept este de a câștiga consumatorii într-un mod ușor și de a le câștiga loialitatea.

O campanie de advertising îi convinge pe consumatori să vă aleagă produsul sau serviciul, iar acest lucru poate fi realizat printr-o combinație ideală de idei, imaginație, creativitate și simplitate. Planificarea și organizarea unei campanii de advertising/publicitate este o muncă complexă – de aceea, cunoașterea conceptelor de bază ale advertisingului a devenit foarte importantă în toate sferele de afaceri. Indiferent de domeniul în care intenționați să vă construiți cariera, cunoștințele pe care le obțineți prin parcurgerea acestui curs vă vor ajuta să vă atingeți obiectivele de afaceri mai rapid.

Importanța advertisingului crește în fiecare zi, așa că acest curs este alegerea potrivită pentru voi, dacă vă gândiți la o carieră de succes în acel domeniu.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management, Sales and Sales Management și Public Relations.

Descrierea și scopul cursului Advertising

Cursul Advertising constă dintr-un modul și cinci lecții. La începutul cursului ne vom familiariza cu originea anunțurilor tipărite, istoricul advertisingului și schimbările care au avut loc în comunicarea cu grupul țintă. În continuare vom defini conceptul de advertising și vom enumera participanții acestuia. Deși toate agențiile de advertising/publicitate au un scop foarte asemănător, există câteva puncte cheie care le pot diferenția. În curs vom enumera acele elemente și vom explica mai detaliat împărțirea de bază a agențiilor în agenții BTL, ATL și TTL.

Vom menționa câteva divizii secundare ale agențiilor, precum agențiile digitale, agențiile in-house  și de advertising specializate într-o anumită industrie. Vor fi prezentate și rolurile advertisingului în marketing, finanțe, comunicare, precum și în societate în general. Vom spune ceva mai multe despre online advertising, principalele caracteristici care îl deosebesc de offline, adică advertising tradițional. De asemenea, vor fi prezentate comparativ avantajele și dezavantajele advertisingului offline și online. Cursul va analiza obiectivele advertisingului, precum atragerea atenției, creșterea vânzărilor, crearea conștiinței despre brand etc.

Scopul cursului este de a arăta participanților aplicarea practică a publicității și importanța acesteia în afacerile moderne, adică de a instrui participanții pentru implementarea activităților de advertising în organizație (identificarea nevoilor utilizatorilor finali și redactarea anunțurilor într-un astfel de mod pentru a satisface acele nevoi). Participanții care asimilează cu succes acest curs vor putea defini foarte ușor conceptul de advertising. Ei vor ști să numească membrii agențiilor de advertising, cum ar fi manageri, echipa de creație, echipa de producție, echipa de planificare media etc. și să-și prezinte rolurile.

Deoarece PR-ul și advertisingul sunt adesea amestecate, scopul acestui curs este ca participanții să învețe diferența cheie dintre aceste domenii. De asemenea, prin frecventarea acestui curs, participanții vor putea să facă diferența între publicitate ATL (Above the Line), BTL (Below the Line) și TTL (Through the Line) și vor putea determina, în conformitate cu afacerea și setul acesteia, obiective, ce tehnică este cea mai bună de utilizat și când.

Cursul abundă de exemple și afișări grafice, care vor ajuta participanții să stăpânească cât mai bine materialul didactic.

Cursul Advertising vă va răspunde la următoarele întrebări:

Care este sarcina agențiilor de publicitate și cine sunt membrii acestora?

Agențiile de advertising reprezintă organizații care lucrează pentru clienții lor. Ei pot închiria spațiu și timp publicitar pentru ei, deși practica actuală este de așa natură încât există agenții strict specializate care se ocupă exclusiv de asta. Într-o agenție există:

  • echipă creativă – un grup de oameni care, după cum sugerează și numele, sunt creativi și inovatori, au talent și experiență în combinarea textului, imaginilor, animațiilor, videoclipurilor etc. sau combinarea acestora;
  • manageri – sunt responsabili în principal de cooperarea strânsă cu clienții, participă la întâlniri importante, iau decizii etc.;
  • persoane responsabile cu sarcini precum transport, comunicare cu serviciul de curierat, coordonare colet etc.;
  • echipa de producție – echipa care va fi responsabilă de realizarea promoțiilor unui anumit produs, serviciu etc.;
  • echipa de planificare media (media planning team) – este responsabilă de implementarea unui plan de publicitate media, cum ar fi, de exemplu, un plan pentru o campanie media.

Care sunt obiectivele advertisingului?

Obiectivele pe termen scurt ale advertisingului sunt de a atrage atenția oamenilor. Acest lucru se poate realiza prin intermediul inscripțiilor lizibile în reclame, prin utilizarea de diagrame, culori și imagini interesante. Una dintre cele mai bune modalități de a atrage atenția în publicitatea tipărită este un titlu captivant, care va putea câștiga grupul țintă potrivit în modul corect. De asemenea, toate tipurile de publicitate ar trebui să conducă consumatorii către o anumită acțiune dorită (de exemplu, inserând o limită de timp pe un cupon, arătați că o ofertă bună are o anumită dată de expirare).

Advertisingul este conceput pentru a crește treptat vânzările și profitul. Cheia vânzărilor este o creștere treptată a publicității. Odată ce o companie a construit un brand, trebuie să lucreze la crearea conștientizării brandului. Promovarea mărcii prin advertising poate ajuta grupul țintă să vă recunoască afacerea. Este important să fiți consecvenți în modul în care vă prezentați brandul publicului, astfel încât să poată fi recunoscut în orice moment.

Care sunt caracteristicile pentru ATL, BTL și TTL advertising?

ATL (Above the Line) reprezintă o astfel de tehnică de publicitate, ale cărei activități sunt îndreptate către un grup țintă care nu este definit în mod restrâns și are o acoperire largă. Unele dintre mediile utilizate în tehnica de publicitate ATL sunt televiziunea, radioul, presa scrisă etc.

Publicitatea BTL (Below the Line) presupune tehnici de promovare „one-to-one”, adică se poate referi la campanii promoționale directe. Acestea includ telemarketing, standuri, vânzări din ușă în ușă etc.

TTL (Through the Line) este o combinație de tehnici ATL și BTL. Aceasta este una dintre cele mai folosite tehnici astăzi și este recomandată tocmai pentru că îmbină cele mai bune dintre cele două precedente. Astfel de activități combinate se numesc adesea publicitate 360, în care se creează o campanie cu scopul de a crește gradul de cunoaștere a mărcii, dar și de a realiza o anumită conversie, fie că este vorba despre vânzare, completarea unui sondaj, lăsarea unei adrese de e-mail sau altceva.

Persoana stă în fața calculatorului și frecventează Cursul Advertising

Planul și programa

1. Istoria și conceptul de publicitate

  • Istoria advertisingului
  • Ce este advertisingul?
  • Participanții la advertising

2. Roluri, modele și modalități de comunicare în publicitate

  • Rolurile advertisingului
  • Modele de comunicare
  • Comunicarea brandului prin advertising – model 6 aspecte

3. Segmentarea pieței, grupuri țintă și strategii în advertising

  • Grupuri țintă
  • Target Advertising (publicitate țintă)
  • Consumatorii și clienții
  • Advertisingul și impactul acestuia asupra comportamentului consumatorilor
  • Strategii de advertising

4. Comparație între advertising offline și online și diferite moduri de publicitate offline

  • Online advertising
  • Reach
  • Compararea prețului
  • Vânzări online vs. offline
  • Modalități și tipuri de publicitate tradițională
  • Obiective publicitare și planificare

5. ATL, BTL și TTL advertising

  • ATL – Above The Line
  • BTL – Below The Line
  • TTL – Through The Line 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te