Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Project Management Quality
Managementul calității proiectelor este una dintre cele mai importante funcții ale conceptului global de management de proiect. La curs, participanții se vor familiariza cu conceptul de calitate și funcțiile de management al calității proiectului. Cursul abordează și procesul de management al calității proiectului și sistemul de asigurare a calității proiectului.
Scopul principal al gestionării unui anumit proiect este, pe lângă reducerea la minimum a timpului, resurselor si costurilor cheltuite, finalizarea proiectului la calitatea cerută. Vă veți familiariza cu funcțiile de bază ale modelului de management de proiect și procesul de management al calității. De asemenea, participanții se vor familiariza și cu sistemul de asigurare a calității.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Project Management. |
Descrierea și scopul cursului
Cursul „Managementul calității proiectelor” este format dintr-un modul și șase lecții. Prima dintre ele, intitulată Procesul și funcțiile de management al calității proiectului, prezintă ceva mai mult despre calitatea proiectului, sistemul de asigurare a calității proiectului, procesele de management al calității proiectelor. De asemenea, veți învăța și funcțiile de management al calității proiectului. În cea de-a doua lecție, intitulată Inițierea calității proiectului, veți afla mai multe despre inițierea proiectului, precum și etapele procesului de calitate a proiectului.
Totodată, va fi prezentată modalitatea de realizare a patru piloni ai calității în faza de inițiere a calității proiectului. Inițierea proiectului este un proces în care se desfășoară acțiuni pregătitoare pentru a determina justificarea și conformitatea proiectului în contextul organizației sau organizațiilor care sunt purtătoare ale proiectului. Următoarea lecție, numită Procedurile, planul și programul de calitate a proiectului vorbește mai mult despre procedurile, programul și planul de calitate a proiectului, precum și despre certificare.
În lecția precedentă, am văzut cum arată pilonii de calitate în faza de inițiere a proiectului, iar în această lecție vom vedea cum se reflectă cei patru piloni de calitate asupra celei de-a doua etape a procesului de calitate a proiectului, și anume, planificarea calității proiectelor. În a patra lecție, Sistemul de asigurare a calității proiectelor, veți afla mai multe despre asigurarea calității proiectului.
După ce ne-am familiarizat mai în detaliu cu fazele de inițiere a calității și planificare a calității proiectului, precum și cu modul de realizare a celor patru piloni ai calității în fazele date, urmează o prezentare detaliată a fazei de asigurare a calității proiectului. În următoarea lecție, Sistemul de control al calității proiectului, veți citi mai multe despre procesul de control al calității proiectelor. Întrucât ne-am familiarizat mai în detaliu cu modul în care cei patru piloni ai calității sunt realizați în fazele de inițiere, planificare și asigurare a calității proiectului, urmează o prezentare mai detaliată a realizării în faza de control a calității proiectului.
La final, în lecția numită Evaluarea și închiderea calității proiectului, veți afla mai multe despre evaluarea și închiderea calității proiectului, precum și diferența dintre scopul primar al evaluării, monitorizării și controlului. Pe lângă alte faze ale calității proiectelor cu care ne-am familiarizat în lecțiile anterioare, în această lecție veți afla cum se reflectă cei patru piloni ai calității în ultima fază numită evaluarea și închiderea calității proiectului.
Scopul principal al cursului este de a familiariza cursantul cu complexitatea și etapele procesului de management al calității și conceptul de organizare a tuturor participanților care lucrează la asigurarea calității, astfel încât obiectivele, sarcinile și standardele implementării proiectului să răspundă așteptărilor tuturor participanților la proiect. Cunoștințele pe care le vor dobândi vor permite cursanților să definească cu ușurință calitatea proiectului, să compare rezultatele obținute de proiect cu standardele planificate, să raporteze rezultatele obținute și să ia măsuri pentru a reduce sau elimina orice abateri de la standardele planificate, ceea ce va duce până la realizarea cu succes a proiectului la care sunt sau vor fi angajați.
Cursul Managementul calității proiectelor vă va răspunde la următoarele întrebări:
Ce include satisfacerea nevoilor clienților în faza de inițiere a calității proiectului?
În faza de inițiere a calității proiectului, satisfacerea nevoilor clienților cuprinde șase segmente:
- Angajamentul față de sponsorul proiectului – Sponsorul proiectului îl sfătuiește pe managerul de proiect și îl ajută în furnizarea de resurse și înlăturarea obstacolelor pentru progresul în continuare al proiectului. Deseori, sponsorul este persoana care își dorește cel mai mult ca proiectul să fie realizat și va fi instigatorul propunerii proiectului și adoptării acestuia.
- Alegerea managerului de proiect – Managerul de proiect este în mare măsură responsabil pentru planificarea și implementarea proiectului. Pentru a reduce riscul pentru calitatea proiectului, se recomandă alegerea unui manager de proiect competent si experimentat, care lucrează simultan cu un sponsor de proiect competent și experimentat.
- Identificarea și prioritizarea așteptărilor clienților – Îndeplinirea cerințelor clienților este accentul strategic al proiectului în faza de inițiere a calității proiectului. Lucrul la acest obiectiv reprezintă recunoașterea și prioritizarea așteptărilor clienților.
- Conformarea proiectului cu obiectivele organizaționale – Proiectele care coincid cu prioritățile de afaceri legate de costuri reduse sau cu accent pe diferențiere, sau o combinație de concesii pentru costurile de concesiune – calitate, sunt aliniate cu sistemul de priorități ale obiectivelor organizaționale și au posibilitatea de a evita suboptimizarea.
- Selectarea principalilor membri ai echipei – Echipa de proiect este alcătuită dintr-un număr mic de persoane cu abilități complementare. Ei sunt, în egală măsură, dedicați scopului comun, obiectivelor și abordării de lucru de care sunt atașați și pentru care împărtășesc responsabilitatea.
- Determinarea principiului de activitate în echipă – Atingerea rezultatelor maxime ale proiectului, reducerea posibilității de conflict și, în general, implementarea proiectului într-o atmosferă neîmpovărătoare se va realiza prin principii funcționale care reprezintă linii directoare și pot sta la baza relațiilor reciproce de echipă. De asemenea, se folosește și regulamentul privind munca echipei, care conține declarații despre valorile și scopurile echipei, obiectivele pe termen scurt și lung pentru membrii echipei, precum și acordul privind funcționarea echipei.
Ce înseamnă asigurarea calității proiectului?
Asigurarea calității proiectului poate fi definită ca un set de activități planificate și sistematice desfășurate în cadrul unui sistem de calitate pentru a se asigura că proiectul va îndeplini standardele de calitate adecvate. Pentru a fi mai clar, se consideră că activitățile de asigurare a calității încep în momentul în care susținătorii de proiect aprobă planul proiectului și atunci când focalizarea activității trece de la planificare la implementare.
Sistemul de asigurare a calității ca mijloc de management presupune definirea mai întâi a organizației adecvate de asigurare a calității. Întrucât sistemul de asigurare a calității este de obicei introdus printr-o anumită definire și implementare a programelor de asigurare a calității, echipa care lucrează la introducerea sistemelor de asigurare a calității este responsabilă de definirea și implementarea programelor de asigurare a calității.
Această echipă, la fel ca toate celelalte echipe care lucrează la proiect, lucrează pe baza unor proceduri scrise care definesc ce cerințe de calitate sunt așteptate, cum cooperează echipa cu alte echipe, cum se rezolvă problemele reciproce, cui se trimit rapoarte și nu numai. Echipa are o anumită independență, având în vedere sarcina definită cu exactitate pe care o îndeplinește și de care se ocupă.
În fruntea acestei echipe se află managerul de asigurare a calității, care ar trebui să aibă o mare autoritate în îndeplinirea atribuțiilor sale și să fie în legătură directă cu managerul de proiect, astfel încât importanța introducerii unui sistem de asigurare a calității să se extindă la întregul proiect.
Care este scopul evaluării proiectului?
Scopul evaluării este de a face o evaluare cât mai sistematică și obiectivă posibil a unui proiect, program sau politică în curs sau finalizat, proiectarea, implementarea și rezultatele acestuia. Scopul evaluării este de a determina relevanța și îndeplinirea obiectivelor, eficiența dezvoltării, eficacitatea, impactul și sustenabilitatea. Evaluarea ar trebui să ofere informații fiabile și utile și să permită încorporarea lecțiilor învățate în procesul decizional al utilizatorilor și investitorilor.
Ea presupune o evaluare cuprinzătoare a proiectului în ceea ce privește obiectivele, rezultatele, efectele, sustenabilitatea etc. Evaluarea este un proces care este (aproape) întotdeauna realizat de evaluatori externi, care nu fac parte din proiect sau nu lucrează în organizație. Fiecare evaluare ar trebui să aibă ca rezultat un raport de evaluare, care este un document cu toate elementele esențiale ale evaluării unui proiect.
Planul și programa cursului Managementul calității proiectelor
Modulul 1 – Managementul calității proiectelor
- Procesul și funcțiile de management al calității proiectului
- Inițierea calității proiectului
- Procedurile, planul și programa de calitate a proiectului
- Sistemul de asigurare a calității proiectului
- Sistemul de control al calității proiectului
- Evaluarea și încheierea calității proiectului
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te