Cursul Planificarea și segmentarea pieței

Când v-ați gândit să oferiți un anumit produs sau serviciu pe piață, pe lângă analiza necesară a pieței, segmentarea pieței este inevitabilă. Cea mai mare greșeală este încercarea de a vinde produsul tuturor. În prezent și în condițiile moderne, companiile nu vor supraviețui dacă strategia de marketing este concentrată pe piața globală, în masă. Importanța planificării și segmentării pieței este că permite companiei să ajungă cu exactitate la consumatori și la nevoile și dorințele lor specifice.

Pe termen lung, acest lucru este un beneficiu adus companiilor, pentru că sunt capabile să își folosească mai eficient resursele corporative și să ia decizii strategice de marketing mai bune. Înțelegerea publicului țintă este esențială pentru construirea unui produs sau serviciu durabil. Companiile folosesc segmentarea pieței pentru a-și concentra campania de producție și marketing pe o nișă de audiență specifică. Prin acest curs, în primul rând veți cunoaște caracteristicile cheie ale pieței și segmentarea.

În cadrul cursului Planificarea și segmentarea pieței veți avea ocazia să dobândiți abilități care vă vor ajuta să identificați cu succes piața și să segmentați publicul țintă pe baza unei serii de criterii, dar și să diferențiați criteriile care sunt luate în considerare la segmentarea la nivel național și care pentru piața internațională. Veți învăța cum să alegeți canalele de comunicare, momentul potrivit pentru promovarea și economisirea resurselor. Unele companii, precum Coca-Cola, Mercedes-Benz, Samsung, au folosit segmentarea pentru a crește vânzările, pentru a îmbunătăți produsele și a se conecta mai bine cu clienții existenți și potențiali.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management și Executive Business Program.

Descrierea și scopul cursului Planificarea și segmentarea pieței

În cadrul cursului Planificarea și segmentarea pieței veți avea ocazia să vă familiarizați cu conceptul de piață și segmentare, caracteristicile de bază și tipurile de piețe, precum și criteriile de bază pentru segmentarea pieței. În acest curs veți afla cum companiile creează valoare pentru clienți. Primele lecții vă vor ajuta să obțineți o imagine completă a conceptului general al pieței, apoi vi se va prezenta în detaliu segmentarea, nivelurile și caracteristicile acesteia.

Procesul prin care marketingul este legat de o înțelegere completă a comportamentului clienților, pentru a crea valoare, va fi prezentat în detaliu. Veți afla care sunt cele trei etape de bază în procesul de segmentare, precum și ce factori influențează decizia cu privire la modul de segmentare. Acest curs ilustrează clar modul în care împărțirea în părți mai mici reduce riscul unei campanii eșuate sau ineficiente.

Clasificarea pieței după cele mai importante caracteristici și personalizarea strategiei de afaceri și de marketing bazate pe aceste informații sunt, practic, segmente care sunt acoperite în lecțiile acestui curs. Pe lângă segmentarea consumatorilor, care va fi prezentată în detaliu, acest curs va aborda, de asemenea, în detaliu segmentarea pieței de afaceri, care se referă la bunuri de consum și de durată.

Concret, în ultima parte a cursului, accentul va fi pus pe două abordări de bază în segmentarea piețelor de afaceri și segmentarea pieței internaționale, deoarece este de o importanță deosebită tocmai pentru piețele de afaceri. Scopul cursului este familiarizarea cursanților cu segmentarea ca un proces de divizare a pieței. Scopul este, de asemenea, să abordeze segmentarea pieței ca bază pentru cercetări ulterioare de marketing, precum și plasarea produselor. Veți putea învăța cum să alegeți atributele și să găsiți piețe de nișă pentru produsul dvs.

De asemenea, veți putea identifica cu succes modul în care o companie dezvoltă o strategie eficientă de comunicare de marketing cu ajutorul unui marketing vizat. Cursul de planificare și segmentare a pieței va permite participanților să segmenteze profesional piața, să învețe să anticipeze comportamentul consumatorilor și să înțeleagă importanța definirii unui grup țintă.

Cursul Planificarea și segmentarea pieței

Ce este segmentarea pieței?

Segmentarea pieței este un termen de marketing care se referă la împărțirea clienților în grupuri sau segmente cu nevoi comune. Divizarea în părți mai mici permite companiilor să țintească diferite categorii de consumatori care percep diferit valoarea anumitor produse sau servicii. Segmentarea este, de fapt, un supliment la cercetările de piață care încearcă să identifice grupurile țintă, pentru a proiecta un produs și marca acestuia într-un mod cât mai atrăgător pentru grup.

Scopul segmentării pieței este de a minimiza riscul și de a permite companiilor să își crească eficiența generală, concentrând resurse limitate pe activități care oferă cele mai bune rezultate. Clasificarea contribuie la consolidarea poziției concurențiale, permițând organizațiilor să alinieze produse sau servicii la nevoile pieței țintă.

Ce presupune segmentarea pieței de consumatori?

Consumatorii sunt piatra de temelie a oricărui succes de afaceri. Unul dintre obiectivele principale ale oricărei afaceri și strategii de marketing ar trebui să fie identificarea și satisfacerea nevoilor consumatorilor. Segmentarea pieței consumatorilor implică procesul de împărțire a clienților în grupuri pe baza unor caracteristici comune, astfel încât companiile să poată opera într-un grup definit, în mod eficient și adecvat.

Împărțirea în unități mai mici permite companiilor să își adapteze mai bine eforturile de marketing pe diferite subseturi ale publicului. Aceste eforturi se pot referi la comunicare și la dezvoltarea produselor. Clasificarea consumatorilor impune ca compania să colecteze și să analizeze informațiile clienților pentru a identifica tipare care pot fi utilizate. Segmentarea geografică, demografică, psihografică și comportamentală reprezintă variabilele de segmentare de bază ale pieței utilizatorului final.

Ce este segmentarea piețelor de afaceri?

Piețele de afaceri pot fi segmentate în funcție de diverși factori, care pot fi clasificați pe scară largă în macrosegmentare și microsegmentare. Pentru a segmenta o piață de afaceri, o companie poate utiliza variabile de macrosegmentare, cum ar fi dimensiunea companiei, locația geografică, industria sau structura organizațională. Microsegmentarea implică un nivel mai mare de cunoștințe de piață, reprezintă procesul de divizare a pieței de afaceri în segmente și având în vedere cerințele produselor și livrărilor, criteriile de decizie de cumpărare, inovația organizațională, atitudinile față de potențialii furnizori. Deci, aceasta este o formă avansată de segmentare care grupează clienții în segmente specifice, în mai multe nișe.

Prin identificarea micro segmentelor, o companie poate dezvolta campanii de marketing mai directe și personalizate, axate pe interesele, dorințele și nevoile tuturor grupurilor sau persoanelor care alcătuiesc micro segmentele. În acest fel, scopul microsegmentării este de a determina care acțiuni de marketing vor avea cel mai semnificativ impact asupra fiecărui set de clienți, precum și asupra potențialilor clienți.

segmentarea pieței

Planul și programa

Modulul 1: Planificarea și segmentarea pieței 

  • Noțiunea de piață și segmentare 
  • Caracteristicile segmentării, alegerea pieței țintă și poziționarea produselor 
  • Niveluri de segmentare a pieței 
  • Segmentarea pieței de consumatori 
  • Segmentarea pieței de afaceri

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te