Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Etica în afaceri a individului și organizației
Cuvântul etică provine din cuvintele grecești ethos (obicei) și ethikos (moral). Etica este o disciplină filozofică care studiază moralitatea, originea ei, scopurile și sensul acțiunii morale. Definirea eticii în lumea afacerilor nu este simplă și poate fi explicată ca un comportament care ar trebui să fie în conformitate cu regulile de conduită în afaceri. Etica în afaceri este o modalitate de evaluare a moralității anumitor comportamente ale indivizilor care desfășoară activități de afaceri, apoi a obiceiurilor managerilor organizațiilor, dar și a modului în care aceștia își fac alegerile în procesul decizional. Când vine vorba de activități economice, ca și în viața de zi cu zi, există anumite reguli, legi care trebuie respectate în cadrul unui mediu economic.
Etica în afaceri diferă de etica obișnuită, deoarece în etica în afaceri este reprezentată importanța profitului, pe lângă principii precum fair play sau onestitatea. Pentru etica în afaceri, este important ca ambele părți să-și îndeplinească obligațiile și obiectivele stabilite. Faptul care nu trebuie ignorat este că în lumea afacerilor nu facem nimic pentru binele comun, ci că există și propriul beneficiu, deși chiar și în astfel de condiții corectitudinea este necesară și apreciată. Această disciplină se referă, de asemenea, la domeniile de bază ale procesului decizional în afaceri, care pot fi în cadrul: reglementărilor legale, aspectelor economice și sociale mai largi în afara reglementărilor legale.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management, Business Administration și Project Management. |
Descrierea și scopul cursului Etica în afaceri a individului și organizației
Afacerile moderne sunt din ce în ce mai influențate de aspecte etice, din cauza schimbărilor majore de pe piață. Domeniile cheie care vor fi acoperite în acest curs sunt: conceptul de etică și moralitate, conceptul de etică în afaceri, influența eticii asupra culturii corporative, responsabilitatea corporativă și problemele actuale ale eticii în afaceri. Problemele etice și aplicarea eticii în afaceri afectează indivizii și organizațiile de afaceri. Problemele etice legate de individ sunt deosebirea comportamentului moral de cel imoral și luarea deciziilor etice la locul de muncă. Crearea atitudinilor etice ale unui individ a fost influențată în cea mai mare parte de copilărie, de creștere și de modelele de urmat la care indivizii se uită.
Aplicarea eticii în afaceri la un individ implică un comportament într-un colectiv de muncă, în timp ce aplicarea eticii în afaceri la organizații implică aspecte etice legate de cultura corporativă și responsabilitatea corporativă. Importanța eticii în afacerile moderne se reflectă în aplicarea normelor, standardelor și regulilor etice, cu respectarea tuturor stakeholderilor din afaceri. Interesele organizațiilor de afaceri și interesele societății în general intră adesea în conflict. Scopul cursului este de a înțelege importanța eticii și moralității, precum și impactul acestora asupra tuturor elementelor pieței. Problema întrebărilor etice, bazată pe exemple din practică, va încerca să simplifice pentru participanți modalitatea de rezolvare potențială a problemelor actuale de etică în afaceri.
Problemele actuale ale eticii afacerilor sunt: globalizarea, informatizarea și criza de mediu. Sursa acestor probleme a apărut la sfârșitul secolului XX, când au avut loc schimbări majore pe piața globală. Organizațiile de afaceri s-au unit și au creat companii multinaționale, apoi au folosit resursele naturale până la epuizare și au dus astfel la o criză de mediu. Există tot mai multe activități de marketing și de companie pentru a crește gradul de conștientizare a acestor probleme. Etica în afaceri și-a găsit aplicarea prin inițiativele de afaceri responsabile social, marketing etic și introducerea relației dintre profitabilitate și etică. Se consideră că comportamentul care este de dragul celei mai înalte profitabilități a corporației trebuie să fie și în conformitate cu normele etice. Proprietarii și directorii marilor corporații, în ultimii ani, au început să acorde o atenție deosebită aplicării în practică a eticii în afaceri.
Cursul Etica în afaceri a individului și organizației și vă va răspunde la următoarele întrebări:
Care este importanța eticii în afaceri în afacerile moderne?
Principalele principii ale eticii în afaceri afectează afacerile moderne ale companiilor. Aplicarea standardelor morale și etice în modul de a face afaceri presupune aplicarea codului de etică în cadrul companiei și în afara acesteia. Etica în afaceri se bazează pe ideea că profitabilitatea companiei și comportamentul etic față de mediu, consumatori și angajați trebuie să fie la fel de importante pentru managerii companiei. Conceptul de etică în afaceri implică faptul că afacerile sunt conduse într-o manieră responsabilă din punct de vedere social și că toate condițiile mediului de lucru sunt transparente și nu depind de alți factori. Efectele eticii în afaceri pot fi observate nu numai în lumea afacerilor, ci și în mediul sociocultural, precum și în sectorul tehnologiei informației, unde se acordă din ce în ce mai multă atenție eșecurilor etice.
Cum afectează etica cultura corporativă?
O cultură corporativă bine structurată poate influența un angajat sau întreaga echipă care conduce o anumită companie. Cultura corporativă a unei companii trebuie să aibă reguli de conduită clar definite pentru toți angajații, pentru a preveni deciziile greșite de afaceri. Este o mare provocare pentru manageri să se ocupe de probleme etice, deoarece deciziile lor au întotdeauna un impact asupra carierei și productivității unui individ la locul de muncă. Dezvoltarea eticii în afaceri a contribuit la investirea în programele angajaților pentru a crea cele mai bune condiții posibile în mediul de lucru. Sugestiile pentru îmbunătățirea culturii corporative sunt: creați un mediu sănătos și distractiv, încurajați angajații să atingă obiectivele personale, sărbătoriți victoriile echipei, lucrați pentru a vă asigura că toți angajații fac parte din echipă și astfel să creați o comunitate care se respectă reciproc.
Care este responsabilitatea etică a unei companii?
Responsabilitatea etică a unei companii reprezintă aplicarea principiilor, regulilor și codurilor etice în afacerile moderne. Multe dileme etice apar în fiecare zi în managementul unei companii. Responsabilitatea etică a unei companii depinde și de responsabilitatea etică a managementului. Regulile etice definite de companie creează valoare adăugată pentru consumatori, deoarece consumatorii consideră că fac parte dintr-o acțiune bună, desfășurată de companie, bazată pe încredere și inițiative bine implementate. Responsabilitatea etică este variată, în funcție de regiune, țară și continent, iar multe organizații internaționale majore au propus coduri globale de etică pentru a rezolva problema dilemelor etice, a deciziilor și a practicilor de afaceri. Cele mai mari provocări ale responsabilității etice sunt interesele companiilor și interesele societății.
Planul și programa cursului
Modulul 1 - Etica în afaceri a individului
1. Conceptul de etică și moralitate
- originea și conceptul de moralitate
- descrierea caracteristicilor de bază ale moralității
- etica
2. Moralul de muncă al unui individ
- surse ale valorilor morale și ale valorilor etice
Modulul 2 - Etica în afaceri a organizației
3. Conceptul și subiectul eticii în afaceri
- etica în afaceri, conceptul și definiția
- cercetarea eticii în afaceri pe sectoare și domenii
4. Importanța eticii în cultura corporativă
- dileme etice în decizii
- implicații ale acțiunilor manageriale
5. Responsabilitatea și etica în afaceri a organizațiilor
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te