Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
9 etape de pregătire pentru antreprenoriat şi pentru deschiderea unei firme
Dacă doriţi să vă ocupaţi singuri de antreprenoriat, este important să cunoaşteţi activităţile pe care trebuie să le întreprindeţi în avans, precum şi ordinea de desfăşurare a acestora.
1. Reconsideraţi priorităţile
În primul rând reconsideraţi ceea ce faceţi, ceea ce doriţi, precum şi capabilităţile şi resursele voastre.
În prima etapă trebuie să stabiliţi capacităţile, valorile şi priorităţile şi să determinaţi momentul în care vă veţi puteţi dedica activităţilor antreprenoriale, dar în acelaşi timp să nici nu sacrificaţi timpul dedicat familiei, prietenilor, hobby-urilor şi preocupărilor voastre.
2. Organizarea oamenilor
Cealaltă activitate pe care trebuie să o întreprindeţi este să organizaţi o echipă de oameni şi colaboratori care vor lua parte la aventura antreprenorială.
Trebuie să adunaţi şi să organizaţi oameni care vor fi parteneri, angajaţi sau consultanţi ai afacerii voastre. Angajaţii trebuie să aibă cunoştinţe şi competenţe complementare şi să fie motivaţi să lucreze în viitoarea echipă.
3. Stăpânirea cunoştinţelor şi a competenţelor
În a treia etapă, este recomandabil să stăpâniţi noi cunoştinţe şi competenţe necesare pentru realizarea activităţilor.
Pentru dobândirea competenţelor şi a cunoştinţelor necesare, trebuie să vă îmbunătăţiţi cunoştinţele, să vă instruiţi într-un nou domeniu, să urmaţi cursuri şi seminare.
Citiţi literatura necesară sau lucraţi la ceva care va ajuta toţi participanţii în viitoarele activităţi. Abonaţi-vă la reviste profesionale, citiţi ştiri şi informaţii de pe site-uri…
4. Capitalul iniţial pentru deschiderea firmei
Următoarea etapă este etapa de asigurare a capitalului iniţial.
O cerinţă necesară pentru a intra în lumea antreprenoriatului este să asiguraţi fonduri pentru viitoarea afacere.
Puteţi folosi economiile voastre sau puteţi împrumuta bani de la familie şi de la prieteni.
Pentru obţinerea creditelor de la bănci sau fonduri pentru deschiderea unei firme, este necesară crearea unui bun plan de afaceri.
Dacă nu aveţi suficiente resurse financiare, puteţi rămâne angajaţi în cadrul companiei existente sau în cadrul instituţiei eistente până când vă dezvoltaţi, împărţiţi şi consolidaţi afacerea privată, însă acest lucru va lua mult timp.
De asemenea, este important să cunoaşteţi reglementările legale, referitoare la creditare, import şi export, achiziţionarea de echipamente, asigurare, taxe, vamă etc.
5. Cercetarea pieţei
Cea de-a cincea etapă este etapa cercetării de piaţă. După formularea unei idei de afaceri, ar trebui să cercetaţi viitoarea piaţă de produse sau servicii. Aceasta implică revizuirea şi analizarea potenţialilor clienţi, a concurenţilor, a ofertei şi a cererii, precum şi a tuturor celorlalte condiţii pentru desfăşurarea unei anumite afaceri.
Deschiderea unei firme necesită pregătirea analizelor necesare, legate de echipamente şi de viitoarele servicii din exterior, de achiziţionarea computerelor, utilizarea mijloacelor de telecomunicare…
Asiguraţi informaţiile necesare despre transportatorii de mărfuri, furnizori, distribuitori, parteneri strategici, surse de numerar şi materii prime...
6. Planificarea afacerilor
În cazul în care intenţionaţi să împrumutaţi fonduri printr-un împrumut, planul vostru de afaceri trebuie realizat în detaliu, fiabil şi cu indicatori precişi.
Un plan de afaceri este un cadru care vă va îndruma spre luarea unor decizii de afaceri bune.
7. Angajarea ajutorului din exterior
Dacă voi sau oamenii pe care intenţionaţi să-i angajaţi sunt insuficient de instruiţi pentru a gestiona şi îndeplini sarcinile la locurile de muncă, trebuie să vă consultaţi sau să angajaţi experţi şi personal profesional, cum ar fi planificatori, contabili, bancheri, consultanţi, avocaţi, agenţi pentru relaţii publice, agenţi pentru cercetarea pieţei...
8. Asigurarea spaţiului şi a echipamentului
Spaţiul şi echipamentul reprezintă o condiţie importantă pentru realizarea cu succes a fiecărei activităţi. Trebuie să decoraţi şi să amenajaţi locul de muncă, indiferent că sunteţi în propria casă, într-un apartament sau într-un spaţiu de birou închiriat special. Spaţiul trebuie să fie bine echipat, amenajat şi spaţios.
9. Realizarea infrastructurii tehnice şi informaţionale
Pentru stabilirea relaţiilor cu clienţii, băncile, autorităţile fiscale etc. trebuie să faceţi rost de echipamentul necesar pentru efectuarea diverselor activităţi de afaceri. Echipamentul presupune, în mare parte, computere, imprimante, faxuri, sisteme telefonice, software de analiză a datelor, scanner şi multe altele.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te