Influencer marketing

Până de curând, imaginea companiilor și produselor era reprezentată de celebrități, precum actori, sportivi și muzicieni. Campaniile realizate cu aceste vedete s-au concentrat pe modalități tradiționale de promovare: spoturi TV și radio, panouri publicitare, reclame în ziare etc. Astăzi, influencer marketing are prioritate.

Omul promovează influencer marketing

Recent, au avut loc schimbări majore care sunt legate în primul rând de marketingul digital. Celebritățile au fost înlocuite în campaniile de marketing online de așa-numiții bloggeri, youtuberi, instagrameri și tiktokeri. Deși acești oameni sunt mai puțin cunoscuți de publicul larg, ei sunt urmăriți de un număr mare de utilizatori care sunt adesea grupul-țintă al unui anumit brand.

Vorbim despre anumiți influenceri, adică persoanele care își influențează urmăritorii. Valoarea lor este tocmai în publicul care îi urmărește pe rețelele sociale. Și anume, fiecare influencer are un grup clar definit de oameni cărora li se adresează și care au interese specifice, fiind exact ceea ce caută companiile.

Un alt motiv pentru popularitatea influencerilor este modul în care aceștia promovează produsele. Cei mai buni știu să promoveze un produs astfel încât să nu fie evident că este o reclamă. Așadar, rareori îi veți vedea ținând o carte de marketing și spunând: „Cumpărați-o acum!” Dimpotrivă, un influencer bun o va „vinde” făcând o postare care vorbește despre, de exemplu, „10 moduri de a vă schimba cariera”. Aceasta este una dintre cele mai mari valori pe care le oferă influencer marketing.

Influencer marketing este esențial pentru fiecare campanie publicitară

Odată cu creșterea popularității rețelelor sociale, tot mai mulți oameni au văzut acest lucru ca pe o oportunitate de expunere. Cei mai buni au reușit să iasă în evidență, așa că acum există un număr mare de creatori de conținut urmăriți de milioane de oameni din toată lumea. Focusul lor este în primul rând pe rețele precum Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat etc.

Cum funcționează influencer marketingul?

Mulți influenceri sunt adevărați idoli pentru milioanele lor de urmăritori. Adesea, sunt chiar mai populari decât vedetele „clasice”, deoarece, de exemplu, populația mai tânără petrece mai mult timp vizionând conținut pe YouTube decât la televizor. Fiind fani extrem de loiali, influencerii au o mare putere de convingere asupra lor.

Acest lucru este important deoarece, pentru multe companii, construirea unei imagini și obținerea de puncte pozitive cu grupul-țintă este mai importantă decât creșterea imediată a vânzărilor. Cu siguranță, una dintre cele mai bune modalități este angajarea unui influencer care să aducă produsul sau brandul mai aproape de public. Este o metodă foarte eficientă de promovare, așa că nu este surprinzător faptul că postările de pe conturile lor costă adesea mai mult decât unele metode clasice de publicitate.

Metode promoționale ale influencerilor

Pentru o campanie bună, nu este suficientă o poză a produsului și să scrieți „Cumpărați-l!”. Trebuie să abordați realizarea proiectului în mod corect și, în același timp, să păstrați credibilitatea, astfel încât publicul să nu fie dezamăgit.

Este foarte important ca mesajele trimise de autor să fie sincere (sau cel puțin să sune așa), deoarece publicului nu îi place publicitatea deschisă a produselor. Încrederea este esențială aici și, dacă influencerul o pierde (sub acuzații de „selling out”), publicul nu îl va mai urmări. Pentru a obține efectul dorit, autorii respectă anumite reguli.

Cum rentează respingerea unui client?

Influencer marketing se bazează pe autenticitatea personalității care promovează produsul. Aceasta înseamnă că succesul promoției depinde dacă influencerul își poate convinge publicul că promovează produsul în primul rând pentru că îi place și îl folosește personal, și nu din cauza banilor.

Pentru a nu strica reputația, uneori trebuie refuzate chiar și ofertele foarte bune. De multe ori, o singură mișcare greșită este suficientă și publicul va fi dezamăgit, după care clienții își vor întoarce spatele. Cei care aderă la aceste principii fac afaceri cu succes pentru că au branduri care îi susțin și un public care consideră că sunt autentici în exprimarea lor. Alegând companii care sunt în concordanță cu valorile lor, influencerii își întăresc influența, arătând publicului că nu se vor „vinde” niciodată.

Apel clar la acțiune

Unele cercetări arată că o secundă este suficientă pentru ca utilizatorii să evalueze dacă ceva este interesant pentru ei. De aceea este important de creat un conținut astfel încât să fie clar despre ce este vorba și ce vreți să obțineți în cât mai puțin timp posibil.

Mesajul nu trebuie să fie derutant – îndemnul trebuie să fie clar evidențiat (call to action). Acestea sunt, de obicei, linkuri pe care să dați clic, un număr la care să trimiteți un mesaj, un comentariu pentru a lăsa câteva informații etc.

Utilizarea corectă a hashtagurilor (#)

Folosirea unui hashtag este o modalitate extrem de eficientă de a atrage atenția asupra unei postări. Cercetările au arătat că influencerii care le folosesc au cu peste 12% mai mulți urmăritori care interacționează cu postările lor. Acest lucru înseamnă că etichetarea corectă a postărilor promoționale este foarte importantă pentru efectul campaniei.

Este vorba despre un proces continuu în care trebuie să se cerceteze ce termeni sunt populari pentru a atrage noi utilizatori și a-i păstra pe cei vechi. Acest lucru se aplică nu numai postărilor sponsorizate, ci și tuturor celorlalte, deoarece este foarte important ca un creator de conținut să lucreze constant la creșterea numărului de urmăritori.

Băiatul și fata se fotografiază în concediu

Comunicarea directă cu publicul

Câștigurile din postările sponsorizate sunt direct legate de efectul pe care îl obțin pentru o companie. De aceea este important pentru influenceri ca brandurile să-și recunoască interesul de a coopera cu ei. Acest lucru se realizează în primul rând lucrând la propria reputație în cadrul grupului-țintă care este interesant de o companie.

Mulți vizează publicul care este interesant de marile companii. În acest scop, este creat conținut în conformitate cu politica acestor companii. Focusarea pe o anumită nișă este o modalitate eficientă de a atrage atenția sponsorilor. Deci, avem bloguri și canale pe rețele sociale care se focusează pe: sport, cosmetică, călătorii, tehnologie, educație etc.

Cum să alegeți influencerul pentru propriul brand?

Influencer marketing este extrem de benefic pentru companii, cu condiția să fie aleasă persoana potrivită pentru brandul dorit. Cea mai populară persoană cu cei mai mulți urmăritori nu este o garanție că promovarea va reuși; în plus, poate merge foarte prost. De aceea este important să abordați alegerea unui potențial colaborator în mod corect.

Analizați parametrii analitici ai candidaților

La alegerea celui mai bun candidat, cifrele din spatele conturilor lor de internet și blogurilor joacă un rol foarte important. O perspectivă asupra analizei vă va dezvălui cine este publicul care îi urmărește, cât de des accesează site-ul, câți oameni le văd postările, dacă videoclipurile sunt vizionate și cât de mult etc.

Mulți youtuberi recurg la falsificarea numărului de vizionări ale videoclipurilor și sunt frecvente și cazurile de cumpărare de urmăritori pe Instagram (de la „ferme” de conturi false) etc. Pentru a evita aceste abuzuri, trebuie să aveți încredere în informațiile furnizate de analize. Adesea, este mai important cât de activi sunt fanii decât numărul lor (apreciază pozele, urmăresc videoclipuri, dau clic pe linkuri etc.). Din acest motiv, micro-influencerii, care au un număr mai mic de urmăritori, dar sunt mai activi și mai utili pentru brand, sunt foarte populari.

Alegeți influencerul ale cărui valori coincid cu ale voastre

La fel ca în cazul campaniilor publicitare clasice, este important ca persoana să fie cineva care să vă personifice valorile. Există mai multe lucruri la care trebuie să fiți atenți:

  • grupul-țintă: publicul reprezintă potențiali utilizatori ai produselor/serviciilor voastre, se află într-o locație care vă interesează (un milion de urmăritori din Bangladesh sau China nu este de nici un folos unui brand care nu este prezent în acele țări);
  • modul de prezentare: dacă comportamentul și modul de comunicare al influencerului sunt în concordanță cu principiile companiei;
  • atitudini generale: atitudinile socio-politice și chiar sportive se potrivesc cu valorile brandului (de exemplu, este conservator sau liberal).

Aceștia sunt doar câțiva dintre parametrii luați în considerare la alegerea unei persoane care va fi chipul brandului pe internet. Este important ca linkul să fie natural pentru ca campania să aibă efect asupra urmăritorilor.

Fata filmează un tutorial de make up

Gândiți-vă la angajarea influencerilor din străinătate

Piața internă este adesea limitată de numărul de personalități online care vă pot ajuta brandul. Din acest motiv, este o idee bună să priviți în afara granițelor țării.

Există numeroase exemple în care youtuberii români sunt extrem de populari în Republica Moldova, la fel cum există numeroase personalități din lumea showbizului sunt populare în întreaga regiune. Este o oportunitate grozavă să angajați un influencer din străinătate dacă constatați că îl urmăresc un număr mare de oameni de pe teritoriul în care faceți afaceri.

Analizați colaborările anterioare realizate de potențialii candidați

Atunci când decideți asupra cooperării cu cineva, informați-vă despre campaniile anterioare la care a participat candidatul. Astfel, veți afla de la sursă cum a fost cooperarea cu acea persoană și cât de mult succes a avut. Dacă este posibil, este întotdeauna de dorit să întrebați clienții anteriori cum a decurs cooperarea și dacă acordul a fost respectat.

Cum se stabilește o colaborare de afaceri de succes cu influencerii?

Pentru a utiliza influencer marketing în mod corect, trebuie să aveți anumite cunoștințe în domenii precum online PR management sau affiliate marketing. Anumite abilități sunt importante pentru a interpreta corect cifrele pe care le obțineți de la influenceri.

Nu trebuie uitat că este important să monitorizăm procesul de creare a conținutului pentru a reacționa la timp dacă ceva nu este în concordanță cu valorile brandului. Un loc foarte bun pentru a obține cunoștințele necesare este programul Relații publice, care vă va ajuta să învățați cum să îmbunătățiți prezența online a companiei voastre.

Un lucru foarte bun este că acest program poate fi frecventat online, dar și în mod tradițional. Studiul la distanță permite flexibilitate, deoarece toate cursurile și informațiile necesare pot fi accesate 24 de ore pe zi. Depinde de voi să alegeți metoda care vi se potrivește cel mai bine.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te