Marketing prin e-mail ca marketing al viitorului

Marketingul prin e-mail reprezintă trimiterea de conținuturi comerciale unice prin e-mail utilizatorilor care și-au dat acordul să primească conținuturile date. Aceasta  este o strategie de afaceri pentru menținerea și creșterea bazei utilizatorilor prin execuția și livrarea conținuturilor importante utilizând e-mail-ul. Marketingul prin e-mail reprezintă una dintre cele mai importante părți ale marketingului online. Avantajul său de bază este că permite comunicarea directă cu utilizatorul produsului sau cu serviciile companiei.

E-mail-ul permite informarea despre noul produs sau serviciu, învățarea potențialilor utilizatori să utilizeze corect produsul sau serviciul, publicarea știrilor care se referă la tematica cu care se ocupă compania, purtarea discuțiilor pe tema care este în interesul companiei etc. Pentru a se obține un efect pozitiv al marketingului prin e-mail, mesajele trebuie să se trimită doar utilizatorilor care vor să primească informații de la compania respectivă. Este necesar să se evite trimiterea mesajelor spam. Spam–ul este un e-mail pe care l-a primit utilizatorul și care nu are legătură directă sau indirectă cu el. Marketingul prin e-mail, ca strategie de internet marketing, poate fi utilizat pentru gestionarea vânzărilor, asigurarea serviciului clienți și construirea unor relații mai apropiate cu utilizatorii.

E-mail-ul este mijlocul de comunicare cu cea mai mare creștere din lume din zilele noastre. Zilnic se trimit peste 30 de miliarde de e-mail-uri în lume. E-mail-ul a schimbat din temelii modul de comunicare dintre oameni, a eliminat diferite bariere în scriere și a permis milioanelor de oameni să participe la dialog, într-un mod simplu și rapid. E-mail-ul este un mijloc puternic în marketingul companiei, analiza afacerilor și crearea imaginii despre companie și produsele ei în public. Datorită creșterii sale explozive, companiile îl pot folosi pentru a obține un model de comportament pentru utilizatorii săi și astfel să înțeleagă mai bine nevoile lor. E-mail-ul este un mijloc foarte eficient pentru realizarea veniturilor, dezvoltarea relațiilor cu clienții și crearea unui brand de calitate diferit în comparație cu companiile concurente.

Avantajele marketingului prin e-mail

Ca mijloc al marketingului direct, marketingul prin e-mail oferă numeroase avantaje, cum ar fi:

Permite un răspuns rapid la solicitările utilizatorului. E-mail-ul reduce timpul de răspuns la cererile utilizatorului, de la 6 la 8 săptămâni în cazul poștei clasice, la 48 de ore în majoritatea cazurilor. Utilizatorii au posibilitatea să răspundă imediat prin retrimiterea e-mail-ului sau cu un clic pe linkul către site-ul web al companiei, pentru a ajunge la mai multe informații. Astfel se realizează o interacțiune dintre companie și utilizatorii ei.

E-mail-ul economisește timp. Datorită utilizării marketingului prin e-mail, companiile au redus semnificativ costurile de timp față de marketingul care utilizează poșta tradițională.

când se trimite un e-mail

E-mail-ul consolidează poziția brandului. E-mail-urile trimise cu regularitate care conțin teme corect denumite ale mesajului (Subject) consolidează poziția companiei și a produselor sale. E-mail-ul creează o legătură bidirecțională cu utilizatorii și stimulează relațiile de calitate pe termen lung. Având în vedere că utilizatorul și-a dat acordul pentru primirea informațiilor despre produsele și serviciile companiei, e-mail-urile companiei sunt așteptate ca mesaje de la un prieten.

E-mai-ul este un mod eficient pentru aducerea vizitatorilor pe site-ul web. Linkurile HTML pot fi introduse în e-mail, astfel încât direcționează rapid utilizatorii către site-ul web al companiei. Așa crește numărul utilizatorilor care se înregistrează pe site-ul web. După aceea, compania poate să trimită utilizatorilor înregistrați conținuturile vizate.

Rezultatele campaniei de marketing prin e-mail se măsoară ușor. Succesul campaniei de marketing poate fi măsurat prin utilizarea programelor de software, care sunt în așa fel făcute încât să înregistreze răspunsurile din partea utilizatorului.

E-mail-ul este larg răspândit. El este aspectul cel mai mult utilizat al internetului și este parte a activității de zi cu zi a unui număr mare de persoane.

E-mail-ul se poate adapta utilizatorului. Atunci când listele de e-mail se utilizează împreună cu bazele da date despre utilizatori, campaniile se pot adapta după utilizatori, astfel încât fiecare e-mail să conțină date care se referă la utilizatorul dat. Integrarea cu bazele de date permite crearea grupurilor de utilizatori care vor primi e-mail-uri corespunzătoare pentru o anumită caracteristică comună a lor (de ex. educație, sex, vârstă etc.), astfel că e-mail-urile care se trimit pot fi selectate și direcționate simplu.

Procesul marketingului prin e-mail

Procesul marketingului prin e-mail se compune din șase faze:

1. Strângerea datelor despre utilizatori. Aici, în primul rând, se are în vedere ajungerea la adresele de e-mail ale potențialilor utilizatori ai produselor sau serviciilor. Pe baza modului în care compania a ajuns la lista adreselor de e-mail ale utilizatorului se diferențiază două tipuri de liste de discuții:

Propria listă a companiei este lista cu adresele de e-mail ale utilizatorilor pe care compania le-a colectat prin intermediul contactelor anterioare cu utilizatorii, prin conetarea pe site-ul web al companiei, prin intermediul modelului CPA sau în alte moduri cu confirmarea utilizatorului.

Listă împrumutată sau cumpărată este lista adreselor de e-mail ale utilizatorilor pe care compania a împrumutat-o sau a cumpărat-o de la vânzătorii listei. Vânzătorii sunt companii specializate pentru strângerea adreselor de e-mail ale utilizatorilor pe internet.

Pe baza acestor liste se face o bază privată de date ale utilizatorilor.

2. Definirea ofertei în campanie și a segmentului țintă. Acest pas al marketingului prin e-mail implică crearea ofertei, e-mail-uri care continuă interacțiunea cu utilizatorii care au răspuns la e-mail-ul inițial pe care l-a trimis compania, activitățile de telemarketing, crearea subgrupurilor în interiorul listei inițiale de utilizatori etc.

3. Crearea listei de utilizatori / Segmentarea. Când se creează o listă de e-mail-uri, trebuie incluse cât mai multe date posibile despre utilizatori, pentru ca și conținutul e-mail-ului să se apropie cât mai mult de sferele lor de interes (de ex. datele despre structura demografică a utilizatorului, compania în care lucrează utilizatorul, ocupația utilizatorului, adică tot ceea ce se referă la nevoile specifice care ar putea să satisfacă utilizatorul).

4. Crearea unui e-mail. Există mai multe forme de a crea un e-mail, care se trimite utilizatorilor. Unele companii de marketing oferă un video „curent" (streaming) și celelalte conținuturi de bandă largă (broadband), alte companii utilizează mesaje HTML de conținut. Conținuturile HTML sunt foarte eficiente pentru construirea brandului și a imaginii companiei. Este foarte utilă și populară utilizarea bannerelor de reclame în e-mail-uri.

crearea campaniei de marketing prin e-mail

5. Planificarea din timp a campaniei prin e-mail. Cel mai potrivit moment pentru a începe o campanie de marketing prin e-mail este mijlocul săptămânii de lucru, pe la sfârșitul programului de muncă.

6. Observarea și măsurarea reacției utilizatorului. În campania de marketing prin e-mail, urmărirea reacției utilizatorului se realizează prin măsurarea activității, precum numărul de clicuri pe linkurile hipertextuale, care se găsesc în e-mail-ul de marketing (click-through) și numărul e-mail-urilor de marketing pe care utilizatorii le-au deschis și citit (open-ups).

Modelele de marketing prin e-mail

Există opt modele de marketing prin e-mail:

1. E-mail-ul bazat pe utilizator. În modelul e-mail-ului bazat pe utilizator, compania cheamă vizitatorii propriului site web (consumatorii existenți și consumatorii potențiali) să depună o cerere pentru includerea adresei lor de e-mail în lista de e-mail-uri a companiei, pentru a primi periodic e-mail-uri cu noile oferte și mesaje promoționale de produse și servicii.

2. Ziarele companiei (newsletter). Ziarele prin e-mail ale companiei, spre deosebire de e-mail-ul bazat pe utilizator, implică un anumit tip de concepție editorială și au un program regulat de publicare. Se compune din sfaturi de tip „noutăți pe care le puteți utiliza", care se referă la produsele și serviciile oferite de către companie și la „știri despre companie", cum ar fi situația financiară a companiei pe piață, noile proiecte de afaceri, schimbări în echipa de conducere a companiei…

3. Serviciul de memento. Serviciul de memento este serviciul care se bazează pe calendar și amintește utilizatorilor despre anumite date. De exemplu, site-urile comerțului electronic oferă o listă de cadouri la datele care sunt legate de aniversări și zile de naștere ale persoanelor dragi ale utilizatorului dat.

4. Serviciul de intermediari. Aceste servicii joacă rolul de mediator între utilizator și compania de marketing. Utilizatorii sunt chemați să se înregistreze la aceste servicii și să aleagă din care domenii diferite ar dori să primească notificări prin e-mail. Aceste servicii vând apoi agențiilor de marketing accesul permis la cumpărători. Managerii acestor servicii deseori nu predau adresele de e-mail abonaților lor, companiilor de marketing, ci companiile de marketing dau mesajele lor managerilor de serviciu, care apoi în numele companiei de marketing le transmit către abonații serviciului.

5. Reviste de e-mail sponsorizate. Mii de scriitori independenți au descoperit că e-mail-ul este un mijloc simplu, dar eficient de auto-publicare. Milioane de utilizatori s-au abonat. De asemenea, mulți editori web și editori tradiționali oferă în mod independent colecții de e-mail-uri și reviste de e-mail. Majoritatea editorilor acceptă publicitatea.

6. Liste sponsorizate de discuții. E-mail-ul este un mijloc popular pentru conducerea discuțiilor și a dezbaterilor într-o comunitate virtuală. Aici este vorba de crearea listelor de discuții prin e-mail, care sunt dedicate aproape tuturor temelor care se pot imagina. Fiecare abonat din lista de discuții primește o copie a fiecărui e-mail care se trimite în listă.

7. Marketingul juridic. Marketingul juridic este un model unde se angajează utilizatorii existenți ai companiei ca să ofere voluntar printre cunoștințe lor informații despre companie, produsele și serviciile sale. Aceasta este o strategie „un prieten aduce un prieten". Utilizatorii își recrutează prietenii, care răspândesc în continuare știri despre companie.

8. Marketingul partener. Aceasta este o strategie în care compania trimite utilizatorilor săi e-mail-uri comerciale în contul companiei partenere.

trimiterea e-mail-urilor comerciale

Unele din regulile ale marketingului prin e-mail

1. Alegerea cu atenție a populației țintă a utilizatorilor. Succesul vânzărilor companiei este legat direct de succesul ei în evaluarea pieței țintă pentru produsele sale.

2. Crearea listelor interne de e-mail-uri ale companiei. Companiile trebuie să se bazeze pe listele proprii de e-mail-uri, deși crearea lor necesită mult mai mult timp și efort decât închirierea listelor de e-mail-uri de la organizații specializate care se ocupă de colectarea lor. Motivul este răspunsul utilizatorului în cazul listelor interne ale companiilor.

3.Oferirea utilizatorilor de valori suplimentare în schimbul înscrierii lor în lista de e-mail-uri. Companiile prin internet marketing trebuie să ofere utilizatorilor lor în schimb și o anumită formă de servicii și informații, pentru a câștiga loialitatea lor. Utilizatorul care primește e-mail-ul trebuie să se simtă special, iar modul ideal pentru a face asta este ca și compania să împartă cu el o informație exclusivă.

4. Personalizarea e-mail-ului. Personalizarea antetului mesajului sub formă de adresare către utilizator, pe numele său personal, va face ca utilizatorul să aibă impresia că primește mesajul de la un prieten și prin aceasta să creeze încrederea utilizatorului față de companie. În adresarea către utilizatori, compania trebuie să respecte regula „4 la 1", adică pentru fiecare adresare comercială prin lista de discuții, „compania" trebuie să preceadă cel puțin 4 „utilizatori". Utilizatorilor le place să audă că ei sunt pe primul loc din punct de vedere al importanței pentru companie. Este bine ca e-mail-urile mai importante să fie semnate de către proprietarul companiei. Mesajul de la proprietarul companiei are un impact puternic asupra utilizatorilor.

5. Un mod simplu de contact al utilizatorilor cu compania. În marketingul prin e-mail trebuie menționate clar și vizibil modurile în care utilizatorul poate intra în contact cu compania (telefon, adresa de e-mail, fax etc.), atât pentru achiziționare de produse sau servicii, cât și pentru acordarea de sfaturi utile și obiecții referitoare la campania de marketing.

6. Compania trebuie să utilizeze faptele care vor face afirmația sa credibilă. Cu ocazia creării unui e-mail comercial, compania trebuie să dea răspunsuri la întrebarea „De ce utilizatorul trebuie să cumpere produsul sau serviciul dat?" Evaluând real situația pe piață și calitatea produsului sau serviciului său, compania trebuie să convingă utilizatorul despre necesitatea achiziționării tocmai a produsului sau serviciului său și nu de la o companie concurentă.

Marketing prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai eficiente mijloace de marketing cunoscute astăzi. Fiecare companie care dorește să obțină succes în afaceri nu poate ignora vânzările en-gros și potențialul marketingului prin e-mail. Este un mijloc eficient și foarte ieftin pentru dobândirea și păstrarea utilizatorilor. E-mail-ul este personificarea marketingului „unu-la-unu", complet corespunzător pentru o relație personalizată și orientată spre clienți.

Programe de software pentru marketingul prin e-mail

Pentru a vă ocupa cu succes de marketing prin e-mail, va trebui să utilizați programe de software corespunzătoare. Astăzi există un număr mare de programe de software diferite pentru marketingul prin e-mail, iar în funcție de asta, de cât este lista dumneavoastră de marketing prin e-mail, ce date vreți să urmăriți și care posibilități ale automatizării ale marketingului prin e-mail vă sunt necesare, precum și a altor factori, vă veți orienta pentru alegerea furnizorului de marketing prin e-mail. Ceea ce nimeni nu vrea este ca e-mail-ul pe care îl trimite abonaților săi să sfârșească în folderul spam și de aceea vă recomandăm să faceți alegerea corectă când începeți campania dumneavoastră de marketing prin e-mail. Printre cele mai cunoscute programe de software pentru marketing prin e-mail sunt MailChimp, AWeber, MailerLite, Get Response și altele. Faceți o bună campanie de e-mail, testați înainte de a trimite și obligatoriu urmăriți statistica. Adaptați-vă campania și testați șablonul de e-mail până când obțineți rezultate satisfăcătoare.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Congratulations Tehnica direct response ca o modalitate de a obţine noi clienți
Stiluri de conducere (leadership) Cum să faceţi faţă clienţilor neplăcuţi?

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te