Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
7 strategii de formare a preţului unui produs
Vânzarea cu succes a unui produs pe piaţă depinde foarte mult de prețul acestuia. Prin urmare, atunci când se formează preţul, trebuie să luaţi în considerare cu mare atenţie toţi factorii relevanţi (caracteristicile produsului, starea concurenţei, puterea de cumpărare a populaţiei...). Există un număr mare de strategii de formare a preţului produsului. Iată-le pe cele mai frecvente 7:
Exploatarea pieţei
Această strategie de formare a prețului se mai numeşte și „intrare rapidă, ieșire rapidă”, deoarece multe companii care au cele mai mari rate de profit și utilizează această strategie, părăsesc piața deoarece marjele scad prea mult. Strategia de exploatare a pieţei se poate aplica dacă operați pe piețe mici, unde nu există concurenţă, și dacă aveți un produs nou sau unic. Datorită profiturilor ridicate, adesea concurența poate să pătrundă rapid pe piață cu prețuri mai mici și astfel să vă forțeze să acceptați rate de profit mai mici sau să abandonați piața complet.
Formarea preţului pe baza calității
Spre deosebire de strategia anterioară, aceasta vă ajută să realizați profit pe termen lung prin dezvoltarea sistematică a pieței. Această strategie se poate aplica dacă aveți produse de înaltă calitate, deoarece accentul se pune tocmai pe aceasta, pe calitate. Trebuie să duceți o campanie de publicitate puternică, pentru a evidenția valoarea înaltă a produselor dvs. și beneficiile pe care le oferă potențialilor cumpărători. O astfel de strategie implică costuri mari de promovare care influenţează formarea unor prețuri mari la început, dar și a unor rate de profit mai mari. Dacă aplicați această strategie, este deosebit de important să fiţi persistenţi, deoarece este nevoie de mult timp până când produsul va obține o reputație și va începe să aducă profit.
Formarea preţului pe baza ciclului de viaţă al produsului
Esenţa acestei strategii este următoarea: pe baza ciclului de viaţă anticipat al produsului veți întreprinde coordonarea sistematică a preţului şi ratei de profit. Concurenții vor reacționa la reducerea prețurilor dumneavoastră, dar vă veți menține ratele de profit favorabile datorită economiei pe parcursul ciclului de viață al produsului. Un element cheie este alegerea momentului potrivit pentru reducerea prețurilor în raport cu terminarea ciclului de viață al produsului. Dacă reduceţi prețurile într-un ritm lent, în anumite perioade de timp, prețul dumneavoastră va fi prea mare și veți pierde venitul și profitul.
Strategia de divizare a pieţei
Această strategie este cunoscută şi sub denumirea de „câte ceva pentru fiecare”. Funcționează în condiții de echilibru concurenţial, mai precis atunci când prețurile nu se modifică indiferent dacă pe piață există concurență. În acest caz, la început ratele de profit vor fi favorabile. Ratele bune de profit vor influenţa în mod direct stabilitatea afacerilor dvs. Dezavantajele acestei strategii constau în preluarea riscului financiar prin faptul că va trebui să recurgeţi la resurse financiare şi umane mai semnificative pentru a menține o cotă stabilă de piață. De asemenea, concurenții noi pot intra pe piață cu aceleași produse sau cu produse similare la un preţ semnificativ scăzut și să deregleze echilibrul concurențial între participanții existenți pe piață.
Adaptarea la preţurile concurenţei
Esența acestei strategii constă în ajustarea marjelor pentru a se potrivi cu prețurile concurenţei. Profitul este pe termen lung, având în vedere că volumul vânzărilor reduce costurile de producție și de marketing pe unitatea de produs. În acest mod vă dezvoltaţi o poziție stabilă pe piață. Totuşi, trebuie să fiți pregătiți să reacționați la mișcările concurenței, mai ales atunci când este vorba de reducerea bruscă a preţului - ceea ce poate duce la vânzări cu rate foarte scăzute și la pierderi.
Strategia de dezvoltare a pieţei
Aceasta implică abordarea pe termen lung a pieței prin menținerea unor preţuri mai scăzute decât concurenţa pentru o anumită perioadă. Ratele de început ale profitului vor fi foarte scăzute sau nu vor fi deloc. Concurența va trebui să se adapteze la prețurile dumneavoastră sau să părăsească piața. Odată ce concurenții încep să părăsească piața, puteți majora prețurile, ratele de profit și cota pe piață. Esența acestei strategiei este să aveți răbdare ca legile pieței să elimine rivalii.
Strategia de cumpărare a pieţei
O veți utiliza atunci când vă străduiţi să găsiți o piață străină de încredere pe care puteți plasa surplusul de produse sau produsele învechite la prețuri foarte scăzute. Acestea sunt piețele pe care prețurile scăzute sunt mai importante decât cele mai recente realizări, adică în țările puțin dezvoltate sau subdezvoltate. Obiectivul pe termen lung este să obțineți o cotă semnificativă din piață, astfel încât să puteți vinde mai multe produse în viitor.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2025/26 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te