Când trebuie să spui NU


A spune „NU” este simplu, însă acest lucru nu este valabil pentru toată lumea. Important este să înţelegeţi că trebuie să adoptați o poziţie sistematică şi principială atunci când trebuie să faceţi acest lucru.
 
Trebuie să ştiţi ce doriţi şi care vă sunt priorităţile
 
Dacă puteţi, planificaţi-vă activitățile fiecărei zile! Cel mai indicat este să spui „nu" activităţilor care apar pe nepusă masă și care nu corespund cu planurile dvs. În Occident, se spune adesea că „cei care nu au un plan și un obiectiv propriu se află în slujba celor care au”.  

Fiţi clari atunci când vă stabiliți priorităţile: ce vreţi să obţineţi şi când, dar și cum să vă canalizaţi energia spre ceea ce v-ați propus să faceţi. Uneori, trebuie să fiţi inflexibili. Noile oportunități de afaceri pot afecta echilibrul activităților curente, de aceea trebuie să le cântăriți cu maximă atenție.
cum să spui nu

Pentru a face tot ce v-ați propus, trebuie să vă stabiliţi priorităţile şi să vă ţineţi de ele. Doar așa veţi avea posibilitatea să aflaţi care sunt oportunitățile de afaceri bune, şi care sunt doar o pierdere de timp.

Fiecare activitate de succes începe de la obiective clar definite. Dacă nu aveţi scopuri clare, veți deveni foarte repede victima unui număr prea mare de obligaţii și nu veți putea decide care dintre ele merită atenția și energia dvs. Uneori, este mult mai bine să spuneţi „nu". Bineînţeles, trebuie să fiţi siguri şi să aveţi scopuri definite.

Trebuie să fiţi conştienţi de consecințele asumării unei sarcini suplimentare

Acest aspect vă privește atât pe dvs., cât și pe cei care lucrează cu dvs. Cea mai bună abordare este onestitatea. De exemplu, puteţi spune: „Dacă îmi asum această sarcină, alte obligaţii vor avea de suferit”. Deci, dvs. pur şi simplu nu veţi mai putea să vă faceți treaba așa cum ar trebui, iar munca dvs. va avea de suferit.

Când nu puteţi sau nu sunteţi siguri că trebuie să faceţi ceva, spuneţi pur şi simplu: "Îmi pare rău, dar nu pot să fac acest lucru." Veţi vedea că nimeni nu vă va întreba de ce, ci pur şi simplu vor accepta răspunsul dvs. ca atare.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
8 funcții de bază ale site-ului web Cum să controlaţi clienţii cheie?
Cum să sistematizaţi procesul de afaceri? Complaint about service

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te