Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cum să anticipați viitoarea cerere?
Anticiparea viitoarei cereri reprezintă modalitatea în care veți estima nivelul de vânzare în următoarea perioadă.
Cum să implementați procedeul de anticipare?
- Mai întâi, stabiliți obiectivele anticipării
- Apoi, clasificați produsele firmei în grupuri omogene
- Apoi, stabiliți factorii care influențează vânzarea fiecărui grup de produse și semnificația lor
- Apoi, stabiliți metodele de anticipare
- Apoi, adunați datele și analizați-le
- Apoi, trebuie să verificați concluziile care rezultă din analiză
- Următorul pas este clasificarea ipotezelor privind factorii care se pot măsura
- Faza finală este transformarea concluziilor și a presupunerilor în anticipări specifice
Există 2 modele de anticipare:
- anticiparea mediului
- anticiparea vânzării ramurii de activitate
1. Anticiparea mediului presupune să anticipați factorii macroeconomici ai societății care sunt în afara controlului vostru (inflația, angajarea, venitul național, dobânzile, economia, exportul, importul etc.)
Puteți folosi diferite metode:
a. Părerea experților
Înseamnă folosirea părerii expertului sau a experților dintr-un anumit domeniu, apoi informații din diferite instituții oficiale (de ex.: Institutul de cercetare a pieței, Institutul economic, diferite agenții de cercetare a pieței…)
b. Extrapolarea trendului
Presupune să alegeți și să adaptați anumite funcții matematice la serii temporale din trecut și să faceți extrapolarea lor în viitor.
c. Corelația trendului
Utilizarea rezultatelor analizei de corelare aduce în legătură diferite serii temporale și stabilirea dependenței lor reciproce. Prin proiecția uneia dintre ele anticipați dezvoltarea în viitor a alteia.
2. Ca să anticipați vânzarea companiei și a ramurii de activitate puteți folosi trei grupuri de metode:
a. analizarea intenției cumpărătorilor (opinia forței de vânzare și a experților în vânzări)
b. metoda testului de piață (testul de utilizare a produsului și a comportamentului cumpărătorilor în saloane de expoziție)
c. analiza seriilor temporale (analiza trendului, ciclului, oscilațiilor sezoniere, evenimentelor întâmplătoare).
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te