Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
În 2023, inteligența artificială a cunoscut un adevărat boom. Nu numai că a devenit disponibilă pe scară largă, dar cele mai importante companii din diferite industrii au găsit o modalitate de a implementa AI în procesele lor de afaceri și de a-și face afacerea mai eficientă și mai profitabilă. În 2024 se așteaptă o utilizare și mai mare a acestei tehnologii, motiv pentru care companiile caută deja modalități de a o folosi cât mai bine pentru a câștiga un avantaj față de concurența lor.
De aceea am decis să întrebăm direct cel mai faimos model de inteligență artificială, ChatGPT, cum vă poate ajuta în propria afacere.
Pe scurt, acest model de inteligență artificială extrem de capabil nu este aici pentru a vă înlocui angajații, dar poate fi foarte util în preluarea unor sarcini de rutină, precum și în furnizarea de informații valoroase care vor face operațiunile companiei voastre mai eficiente.
Nu întâmplător oamenii spun: timpul înseamnă bani. De fapt, deseori este același lucru cu banii și timpul – simțim că nu ajung niciodată.
Cu toate acestea, este într-adevăr așa sau este totul rodul credinței noastre?
În timp ce mulți dintre noi rostim de mai multe ori pe parcursul lunii fraze cunoscute precum: ce zboară timpul sau nu știu unde se duc banii mei, în același timp, probabil că fiecare persoană cunoaște oameni despre care credem că ajung să facă tot și ajung peste tot chiar dacă ziua lor durează exact cât a noastră – 24 de ore. Sau poate lucrați cu un coleg care își petrece iarna în Maldive cu un salariu similar cu al vostru?
Este timpul să aflați secretul lor bine ascuns: totul stă într-o bună organizare și o planificare inteligentă.
Sau cum ar spune oamenii de succes: nu este atât o chestiune de resurse, ci de capacitatea de a le gestiona.
Un fenomen tăcut care se aude din ce în ce mai tare: quiet quitting este real și amenință să devină mai mult decât o tendință.
Este o idee virală care s-a răspândit pe rețelele sociale: milioane de oameni nemulțumiți au spus că nu vor să muncească mai mult la locul de muncă decât ceea ce presupune munca lor.
Demisia tăcută în practică pare că, în loc să demisioneze cu adevărat, angajații rămân la locul de muncă, dar refuză să investească prea mult în acesta. Cariera nu mai joacă un rol major în viața lor și refuză din ce în ce mai mult sarcini de lucru care nu sunt în fișa postului.
Conform cercetărilor Gallup, peste 50% dintre lucrătorii din SUA, poate și mai mulți, lucrează în regimul demisiei tăcute. Procentul de persoane angajate stagnează și se ridică la doar 32%, iar procentul de persoane complet neangajate, așa-numitele loud quiter, care protestează zgomotos, este în creștere și acum este în jurul valorii de 18%.
Așadar, majoritatea forței de muncă este formată din oameni care demisionează în liniște de la job, cu tendința de a se alătura minorității nu atât de liniștite.
Antreprenoriatul, leadershipul, gândirea strategică și abilitățile analitice sunt de obicei evidențiate ca abilități necesare pentru succesul în lumea afacerilor. Deși toate aceste caracteristici îi împodobesc într-adevăr pe unii dintre cei mai de succes oameni din lumea afacerilor, există un ingredient secret căruia toți îi datorează succesul și despre care se știe puțin: inteligența emoțională.
The most effective leaders are all alike in one crucial way: They all have a high degree of what has come to be known as emotional intelligence. It’s not that IQ and technical skills are irrelevant. They do matter, but...they are the entry-level requirements for executive positions. D. Goleman
Nu este același lucru să conduci o firmă cu 5 și 50 de angajați. Pe măsură ce o afacere crește, modelul său de afaceri trebuie să se adapteze. Multe afaceri, după o perioadă de creștere accelerată, experimentează un colaps neașteptat, cauzat de aceeași creștere. Pentru a evita acest scenariu nefavorabil, potențialele amenințări ar trebui recunoscute și reacţionate în mod corespunzător.
Pentru generațiile precedente a fost mai ușor? O persoană rămânea pe același drum în cariera aleasă timp de decenii și de multe ori se întâmpla ca o persoană să fie angajată în același loc de muncă de-a lungul vieții. A fost mai puțină nevoie de a dobândi noi competențe, dar și mai puține oportunități de dezvoltare și schimbare. Ritmul rapid de astăzi insistă să învățăm și să descoperim în mod constant lucruri noi, dar odată cu acestea vin și oportunități — de a schimba cariera în orice etapă a vieții.
LINKgroup a dobândit statutul de Approved ICM Teaching Centre pentru centrele din Belgrad, Sarajevo și București, devenind astfel prima instituție educațională din aceste țări înregistrată oficial de The Institute of Commercial Management. Approved ICM Teaching Centre confirmă că procesul de predare și planul și programa educaționale implementate în instituțiile educaționale LINKgroup sunt în conformitate cu cerințele, criteriile și standardele ICM.
The Institute of Commercial Management – ICM din Marea Britanie este o organizație internațională, renumită pentru certificarea de expertiză și profesională în domeniul afacerilor, administrării, finanțelor, dreptului și tehnologiilor informației și comunicațiilor. În prezent, ICM are 220 de approved teaching centre în 35 de țări din întreaga lume.
Citește mai mult »Pandemia, care a paralizat în mare parte relațiile de afaceri cu care eram obișnuiți, a împiedicat companiile să mai organizeze întruniri ale angajaților lor cu scopul de a se relaxa, relaționa și apropia și în alt context.
Dar pe de altă parte, situația actuală a creat un trend interesant - team building-urile online.
De câte ori vi s-a întâmplat să primiți un e-mail de afaceri fără titlu? Sau după ce îl citiți să nu știți despre ce este vorba și să trebuiască să o luați de la capăt?
De la începutul pandemiei, potrivit Organizației Mondiale a Muncii, 300 de milioane de oameni și-au pierdut locul de muncă. Doar în SUA au dispărut peste 100.000 de firme. Se pune întrebarea ce trebuie să facă un antreprenor în perioada acestei crize.
Dacă sunteți proprietarul unei afaceri mici și vreți să vă protejați firma în timpul coronei, urmăriți aceste 5 sfaturi ale revistei Forbes și încercați să le aplicați.
Citește mai mult »Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.