Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Curs Planificare de marketing
„A nu planifica înseamnă a planifica eșecul”. Benjamin Franklin
În condițiile moderne de afaceri ale tuturor companiilor, managementul activităților de marketing este unul dintre cele mai importante segmente ale întregului proces de management, care ajută compania să iasă în evidență față de concurență.
Planificarea marketingului înseamnă prima etapă a procesului de management, care influențează activitățile de marketing ale companiei pentru a se adapta la condițiile de piață în care își desfășoară activitatea compania dată. Planificarea de marketing este importantă pentru toate companiile pentru a putea detecta la timp amenințările actuale și potențiale și pentru a le răspunde într-un mod adecvat. Importanța planificării de marketing devine din ce în ce mai mare în fiecare zi – prin urmare, acest curs va acoperi acest subiect în detaliu și va ajuta participanții să implementeze acest proces în cel mai bun mod posibil.
În cadrul cursului Planificare de marketing, vom prezenta și planul de marketing ca un document scris în care sunt enumerate toate activitățile de marketing planificate și metodele de control al acestora. Planul de marketing este de fapt un indicator pentru implementarea strategiei de marketing și permite realizarea mai ușoară a obiectivelor de marketing. Ajută compania să facă față instabilității tot mai mari, presiunilor concurențiale crescânde și schimbărilor tehnologice din ce în ce mai rapide. Un plan de marketing de calitate face posibilă găsirea unui anumit produs sau serviciu la locul potrivit, la momentul potrivit. Dacă vreți ca compania voastră să aibă succes, un plan de marketing este un pas care nu trebuie omis.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: International Business, Sales and Sales Management și Marketing and Marketing Management. |
Descrierea și scopul cursului Planificare de marketing
Cursul Planificare de marketing are două module. Primul modul se numește „Planificarea de marketing ca parte a funcției de afaceri a companiei”, iar al doilea „Planul de marketing”. La începutul cursului, ne vom familiariza cu conceptul de planificare de marketing și importanța sa pentru afacerile companiilor. Vom defini ce tipuri de planificare de marketing pot fi implementate zilnic în funcție de obiectivele pe care compania dorește să le atingă. Vom delimita clar planificarea pe termen scurt, mediu și lung.
Vom afla în detaliu despre planul de marketing ca bază a fiecărei afaceri a companiei și o parte integrantă a fiecărui plan de afaceri al companiei. Vom descrie avantajele creării unui plan de marketing, cum ar fi direcționarea activităților de marketing și vânzări, ajutor în implementarea unei strategii de marketing, direcționarea către resurse alternative necesare implementării planului și asistarea în implementarea controlului de marketing. Vom enumera mai multe clasificări ale planurilor de marketing și vom descrie pe scurt fiecare dintre ele.
De asemenea, vom explica diferența dintre un plan de afaceri și un plan de marketing. Vom prezenta conținutul planului de marketing și vom oferi un exemplu din practică care va ajuta participanții să recunoască părțile planului cât mai ușor posibil. După implementarea planului, se efectuează controlul implementării. Pe baza acestuia, este posibil să se determine cât de bine a fost conceput și configurat planul de marketing. Se vor spune mai multe despre controlul și monitorizarea efectivă a implementării în ultima lecție a cursului.
Participanții care parcurg cu succes acest curs vor dezvolta capacitatea de a adopta o abordare sistemică a planificării de marketing, vor înțelege importanța planificării de marketing și vor ști cum să explice procesul de planificare a marketingului într-o organizație. În plus, ei vor afla care pot fi obiectivele planificării de marketing.
Un plan de marketing este baza oricărei afaceri, precum și pentru marketingul eficient al oricărui produs sau serviciu. Scopul cursului este de a permite participanților să scrie în mod independent planuri de marketing. Esența acestui curs este de a răspunde la întrebările de ce este necesar un plan de marketing și ce ar trebui să conțină un plan de marketing. Participanții vor învăța importanța matricei de analiză SWOT a oportunităților și amenințărilor în planificarea marketingului. De asemenea, vor învăța să facă distincția între un plan de afaceri și un plan de marketing și să definească clar ambele concepte.
Cursul Planificare de marketing abundă de exemple care vor ajuta participanții să înțeleagă mai bine și mai ușor materialul acoperit în acesta.
Cursul Planificare de marketing vă va răspunde la următoarele întrebări:
Care sunt cei patru pași de bază ai marketingului?
1. Analiza cererii existente și anticiparea cererii viitoare – compania trebuie să facă o evaluare atentă a volumului actual și viitor al pieței, precum și a segmentelor de piață. Pentru procedura de evaluare a pieței existente, compania trebuie să identifice produsele concurente, să efectueze o evaluare precisă a rezultatelor vânzărilor și să analizeze măsura în care piața existentă este pregătită să accepte un nou produs.
2. Segmentarea pieței – consumatorii pot fi grupați în diferite moduri în funcție de propriile dorințe și nevoi. Acest lucru poate fi exprimat mai precis prin: factori geografici (țară, regiune, oraș), factori demografici (sex, vârstă, venit, educație, profesie), factori psihografici (clasa socială, stilul de viață al consumatorului) și factori comportamentali ai consumatorului (efectul cumpărăturilor frecvente/rare, beneficiile percepute ale produsului, frecvența de utilizare a produsului/serviciului).
3. Targetarea pieței – evaluarea fiecărui segment de piață din poziția atractivității profitabile a companiei și determinarea segmentelor de clienți cărora le va fi prezentat produsul/serviciul dat.
4. Poziționarea pe piața – atunci când compania decide ce segmente de piață dorește să ocupe, este necesar să-și poziționeze produsul/serviciul pe piață în raport cu aceleași sau similare deținute sau oferite de concurență. Este important să facă acest lucru pentru că, dacă consumatorul final apreciază că produsul companiei este ca unul care există deja pe piață, nu va avea un argument puternic să-l cumpere.
Cum este definit un plan de marketing și pentru ce este folosit?
Planul de marketing separă pașii de bază care trebuie parcurși pentru ca firma să se regăsească în poziția dorită pe piață. Planul de marketing prevede următoarele premise:
- direcționează activitățile de marketing și vânzări – acest plan explică fără echivoc modul de realizare a obiectivelor de marketing stabilite (descrie în detaliu mediul micro și macro, furnizorii, clienții, concurența, reglementările de stat și reglementările de afaceri, dar și întreaga piață prin factori PEST - factori politici, economici, sociologici și tehnici/tehnologici);
- ajută în implementarea strategiei de marketing – în timpul implementării strategiei, datorită activității companiei în condiții turbulente, redirecționează și redefinește activitățile de afaceri ale companiei;
- direcționează către resurse alternative necesare implementării planului – dacă există corecții în implementarea planului de marketing în ceea ce privește resursele insuficiente disponibile, informează și dă instrucțiuni detaliate unde pot fi găsite;
- ajută la aplicarea controlului de marketing – un control mai bun permite o activitate corectivă mai bună a procesului de afaceri.
Un plan de marketing este adesea un avantaj în procesul de afaceri, deoarece, din păcate, nu toate companiile au acest plan, astfel încât cei care îl întocmesc au o imagine de ansamblu mai bună a pieței asupra situației afacerii. Și anume, în acest fel, activitățile necesare pentru atingerea anumitor obiective sunt revizuite și coordonate în timp.
Care este conținutul prezentării oficiale a planului de marketing?
Prezentarea oficială a planului de marketing poate lua următoarea formă:
- Introducere – se oferă informații despre oportunitățile percepute pe care firma le poate realiza relativ ușor pe piață și despre banii necesari realizării proiectului dat.
- Succesul proiectului – această parte a planului de marketing rezumă rezultatele analizei situaționale și ale cercetării de mediu cu avantaje competitive percepute.
- Strategie și tactici – această parte descrie strategia și modalitatea de atingere a obiectivelor de marketing date.
- Anticiparea situației afacerii și a raportului financiar – în această parte a planului de marketing sunt definite ipotezele de bază, profitul așteptat și alți indicatori financiari.
- Concluzie – rezumatul planului/prezentării de marketing subliniază clar oportunitățile percepute, banii necesari pentru implementarea acestuia și rentabilitatea așteptată a fondurilor, ceea ce este deosebit de important pentru potențialii investitori.
Planul și programa cursului
Modulul 1 – Planificarea marketingului ca parte a funcției de afaceri a companiei
1. Conceptul de planificare a marketingului
- Anticiparea cererii
- Targetarea către consumatori
2. Procesul și tipurile de planificare de marketing
- Procesul de planificare a marketingului
- Tipuri de planificare de marketing
3. Implementarea planificării de marketing
- Strategia de planificare de marketing
- Aspectul metodologic al planificării de marketing
4. Niveluri de planificare a marketingului
- Procesul de planificare a marketingului
- Criterii de luare a deciziilor pentru planificarea marketingului
5. Concepte și modele de planificare de marketing
- Matricea de analiză a șanselor și pericolelor
- Analiza SWOT
- Modele de analiză a portofoliului
Modulul 2 – Plan de marketing
1. Plan de marketing – concept și comparație cu planul de afaceri
- Clasificarea planurilor de marketing
- Conținutul prezentării formale a planului de marketing
- Plan de marketing vs. plan de afaceri
2. Conținutul planului de marketing
- Situația actuală de marketing
- Situație competitivă
- Situația distribuției și a altor elemente ale macromediului
3. Analiza afacerii și controlul planului de marketing
- Verificarea planului de marketing
- Implementarea planului de marketing
- Activitățile de control ale procesului de planificare a marketingului
- Elemente ale controlului general al companiei de marketing
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te