Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

5 cele mai mari eşecuri din istorie (şi ce puteţi învăţa din ele)

Chiar și 50% dintre companii dau faliment în primii 5 ani, iar eşecurile în afaceri nu ocolesc pe nimeni. Unii au reuşit să treacă peste eșecuri, în timp ce alţii au rămas în istorie doar ca cei mai mari perdanți. Aflaţi despre 5 cele mai mari eşecuri în afaceri şi ce i-a costat bani, imaginea, iar pe unii chiar şi viaţa.

FordEdsel

1. Tucker - potenţialul companiei auto niciodată dezvoltat

Compania auto înfiinţată de Preston Trusker a funcţionat un an de zile, în perioada 1947 -1948. Această companie a deţinut un mare potenţial, dovadă fiind faptul că din 51 de automobile produse, în zilele noastre continuă să existe 47. Însă, greşeala care a costat ambiţioasa compania auto a fost că le oferea clienţilor posibilitatea de a cumpăra echipamentul pentru automobilele comandate, chiar şi înainte de a le fi construit automobilul. Drept consecinţă, această mişcare a avut numeroase plângeri pentru fraudă şi probleme cu inspecţia, fapt care a dus în final la închiderea companiei. Totuşi, amintirea automobilelor Trucker este vie în muzee, filme, fancluburi, precum şi în jocurile video în care toţi conduc această marcă de automobil.

 

2. Betamax - videorecordere pe care nu le-a plăcut nimeni

Celebra companie japoneză Sony a lansat în 1975 un videorecorder Betamax care încă din anul următor a început războiul cu recorderul VHS al companiei JVC. Betamax a pierdut această luptă deoarece, la câţiva ani după lansare, Sony a încetat să mai producă Betamax. Există numeroase teorii despre cauzele insuccesului acestui produs, iar unele dintre acestea sunt că aparatul a fost mare, urât, complicat, scump, slab promovat şi nu a putut să reproducă înregistrarea mai mult de o oră.

 

Swissair

 

3. SwissAir - criza pe care elveţienii nu au putut să o depăşească

Fosta companie aeriană naţională din Elveţia a fost atât de stabilă, încât a fost numită „bancă zburătoare”. Compania care a fost înfiinţată în 1931 a fost considerată unul dintre cele de mai de succes mijloace de transport aerian internaţional, dar după mai multe decenii a intrat în criză. După atacul terorist din 11 septembrie, nu a existat vreo companie aeriană care să nu fi intrat în criză. Însă, SwissAir nu a putut să se lupte cu datoriile apărute, iar un management slab şi deciziile precum cele de oferire a unor sume mari de bani pentru distribuirea carburanţilor pe aerodroamele străine, au dus la prăbuşirea finală în 2002.

 

4. Enron - soarta rușinoasă a liderului energetic american

Ca şi companie care din valoarea estimată de 90 miliarde de dolari a ajuns la faliment, Enron este sinonim pentru afacerea care a dat faliment din cauza lăcomiei. Această companie a fost lider în energia americană şi a 7-a cea mai mare companie din SUA. Investiţiile sale deplasate în e-commerce şi alte investiţii dubioase au dus compania în 2001 la faliment, iar mai târziu documentele găsite au descoperit şi proiecte de vânzare de risc şi parteneriate cu propriile firme fictive. Sfârşitul lui Enron a fost sfârşitul lucrului pentru un număr mare de angajaţi, iar pentru unii dintre aceștia chiar și moartea.

 

FordEdsel

 

5. The Edsel - cel mai mare eşec al lui Ford

Automobilul Edsel al companiei Ford a fost anunţat mult timp ca o versiune de automobil revoluţionară, futuristă, iar detaliile legate de el au fost strict secrete până la lansarea sa. Ziua în care a fost prezentat va rămâne întipărită ca una dintre cele mai mari înfrângeri ale companiei, având în vedere criticile negative din partea celor prezenţi. Ford a oprit producerea lui Edsel încă din anul următor, dar se estimează că crearea acestui model a costat în jur de 250 de milioane de dolari, respectiv 2 miliarde de acum.

Se fac multe greşeli în afaceri, iar exemplele prezentate arată că acestea sunt făcute chiar şi de cele mai mari companii. De asemenea, datorită acestor cazuri, se poate observa adevărata diferenţa dintre deciziile bune şi cele rele, aşadar tacticile managementului sunt ceea ce diferențiază companiile de succes de cele care au dat faliment. Ceea ce e important de învățat din greşelile altora este şi cum trebuie să vă impuneţi în situaţii nefavorabile pentru a depăşi criza, motiv pentru care o importanţă deosebită în afaceri o are studiul managementului de criză.

La BusinessAcademy puteți parcurge diferite cursuri (Cursul Marketing, Cursul Management, Cursul Management strategic, Cursul Antreprenoriat) ca să învățați cum se administrează cu succes o companie și cum se obțin rezultate bune de afaceri.

  • 25.01.2017 14:38

Comentariu