Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

5 moduri în care vă puteţi promova gratuit afacerea pe internet!

Aţi pornit propria afacere şi acum vreţi să audă de ea cât mai mulţi oameni şi să vadă ce aveți de oferit. Desigur, sunteţi conştienţi de faptul că nu veţi reuşi fără un marketing bun, deoarece nimeni nu va fi interesat de un produs sau serviciu de care nu a auzit niciodată.

Promovarea eficientă este o condiţie esenţială pentru dezvoltarea unei afaceri profitabile şi de succes. Promovarea eficientă este aproape la fel de importantă ca şi calitatea produsului/serviciului pe care îl oferiţi.

promocija posla besplatno online

Totuşi, campaniile agresive de promovare deseori necesită şi o mulţime de bani. Ce să faceţi în situaţia în care nu vă puteţi permite fonduri suplimentare pentru reclamele publicitare? Tocmai într-o astfel de situaţie trebuie să vă puneţi creativitatea la încercare. În continuarea textului aflaţi în ce moduri vă puteţi face reclamă pe internet, fără să cheltuiţi vreun ban!

1. Promovaţi-vă serviciile pe site-uri care oferă anunţuri gratuite

Există într-adevăr foarte multe site-uri de anunţuri gratuite, pe care puteţi posta oferta firmei voastre sau serviciile pe care le prestaţi (olx.ro, okazii.ro, publi24.ro...). Astfel de site-uri își au propriul interes, şi anume să câştige prin listele premium, aşadar, serviciul va fi taxat, însă anunţul vostru va fi postat fără să cheltuiţi vreun ban. De asemenea,  una dintre modalități, deși nu complet gratuită, poate fi promovarea produsului/serviciului prin intermediul site-urilor din affiliate programUn lucru bun este că un cumpărător potenţial va găsi pe un astfel de site linkul care îl va direcţiona direct către site-ul vostru, către pozele produselor voastre sau către informaţiile generale cu privire la serviciile pe care le prestaţi.

2. Redactaţi un comunicat de presă pentru noile produse/servicii pe care le oferiţi

Dacă vreţi să comunicaţi ceva clienţilor potenţiali, redactaţi un comunicat de presă simplu, iar apoi postaţi-l pe unul dintre site-urile care publică gratuit astfel de conţinuturi. Deveniți PR pe rețelele sociale ale noii voastre afaceri. Străduiţi-vă ca conţinutul pe care îl publicaţi să fie clar şi să atragă interesul cititorilor. Dacă aveţi competenţele necesare unui PR, comunicatul vostru poate fi publicat şi de presa scrisă şi mass-media, citită şi vizionată de milioane de oameni, prin care obţineţi, din nou, publicitate gratuită.

3. Conturile pe reţelele sociale au devenit un „must-have”

Aţi pornit afacerea şi nu aveţi o pagină pe Facebook, un cont pe Twitter sau un profil pe LinkedIn? Ce greşeală de începător! În primul rând, trebuie să ştiţi că acestea sunt pagini cu un Rank Google foarte înalt. Deschiderea conturilor pe reţelele sociale a devenit un „must-have” pentru o bună pornire şi promovare a afacerii pe piaţă. Facebook şi Twitter, de exemplu, oferă posibilitatea comunicării directe cu clienţii prin intermediul chatului sau al timeline-ului, acesta fiind un avantaj enorm de care trebuie să beneficiaţi.
Reţelele sociale sunt o mină de aur care oferă posibilităţi multiple, iar cu unele investiţii minime în publicitate, puteţi atrage un număr mare de clienţi. Da, aceasta este deja o metodă de promovare plătită, însă cu investiţii minime, iar rezultatele pot fi, într-adevăr, fantastice.

drustvene mreze besplatno reklamiranje

4. Postaţi comentarii pe cele mai populare bloguri şi forumuri

Nu ezitaţi să citiţi şi să postaţi comentarii pe bloguri care au orice legătură, chiar şi una indirectă, cu afacerea voastră. Rupeţi 30 de minute din timpul vostru, în fiecare zi, pentru scrierea comentariilor pe bloguri sau forumuri, pentru că într-unul din comentariile pe care le postaţi veţi avea posibilitatea să introduceţi şi linkul site-ului vostru sau linkul care direcţionează către una dintre reţelele sociale pe care aveţi deschis un cont. Acest lucru este excelent şi pentru promovarea SEO a site-ului.

Fiţi prezenţi pe forumurile de specialitate, care sunt strâns legate de afacerea voastră. Înregistraţi-vă şi participaţi activ la discuţii. Oferiţi soluţii pentru problemele expuse. Reţineţi, nu v-aţi înregistrat pe forum pentru a posta din când în când vreun comentariu în care veţi introduce linkul site-ului vostru – acest lucru îi poate irita pe ceilalţi membri şi poate fi contraproductiv. În ce privește linkul site-ului, acesta poate fi introdus imediat sub numele vostru, fiind astfel afişat imediat după ce postaţi un comentariu.

blog forum komentari

5. Dacă vreţi să vă recunoască lumea, folosiţi YouTube şi Flickr

Conţinuturile multimedia reprezintă prezentul şi viitorul publicităţii. Conţinuturile video devin tot mai populare. Este suficient să analizaţi puţin News Feed-ul vostru de pe Facebook şi veţi vedea că toată lumea foloseşte OSL video.

De aceea, încercaţi să creaţi un videoclip în care veţi prezenta compania, produsul sau serviciul vostru, pe care apoi îl veţi posta şi pe celelalte reţele sociale. Există şi multe instrumente gratuite care vă oferă ajutor în ceea ce priveşte crearea materialelor video. Contul Flickr vă asigură, prin fotografii interesante, să prezentaţi domeniul vostru de activitate, avantajul acestuia fiind că toate informaţiile se pot găsi într-un singur loc. Puteţi crea albume foto, care vor ilustra cu ce vă ocupaţi, dar puteţi introduce şi linkul site-ului sau al conturilor de pe reţelele sociale.

Deci, dacă sunteţi creativi, puteţi avansa în domeniul publicităţii şi al marketingului (gherilă în marketing) fără niciun ban în buzunar. Cele care fac diferenţa între un manager bun şi unul mediocru sunt ideile bune. Ideile sunt deseori factorul decisiv care contribuie ca afacerea voastră, fie mică sau mare, să aibă succes.

Învățați cum să vă promovați munca online cu ajutorul cursurilor (Cursul Advertising, Cursul Comunicare și relații publice) pe care le puteți parcurge la BusinessAcademy.

 

  • 26.04.2017 12:21

Comentariu