Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
De multe ori auzim de la părinții sau bunicii noștri că în trecut era suficient să înveți bine şi să fii dedicat pentru a putea să obții tot ceea ce vrei datorită cunoștințelor dobândite şi muncii depuse. Dar amintirile timpurilor trecute nu ne vor duce nicăieri. Este adevărat că astăzi nu este suficient să fii bun în ceea ce faci şi să fii sârguincios la școală. Simplul motiv pentru asta este faptul că există mult mai mulți oameni buni şi harnici. Dacă nu îi faceţi pe oameni conștienți de existența voastră, nimeni nu va încerca să vă găsească şi să vă dea „o șansă”.
De ce să fiți atât de modeşti? Adevărul este că nimeni nu are un cititor electronic al aptitudinilor voastre şi nici un dispozitiv pentru găsirea talentelor. Dacă nu le spunem oamenilor ce aptitudini şi talente avem, iar apoi să dovedim că suntem buni în ceea ce facem, nimeni nu va înțelege singur aceste lucruri. Prin evidențierea lucrurilor pe care le faceţi bine, nu vă ajutați doar pe voi înșivă, ci şi pe toți cei care ar putea beneficia de competențele voastre. Considerați autopromovarea un bun general şi astfel vă va fi mai uşor să utilizați, uneori, superlativul vorbind despre voi înșivă.
Să observăm lucrurile în felul următor:
1. Prima impresie formată despre voi este, probabil, impresia pe care o va avea cineva tot timpul.
2. Pentru formarea primei impresii este nevoie de mai puțin de o secundă.
3. Deci, formarea primei impresii despre voi va determina şi relația voastră viitoare cu persoana respectivă.
Fie crud sau nu, studiile au arătat că evaluarea performanțelor unui vorbitor, a subiectului despre care vorbește este, fără îndoială, mai puțin important decât aspectul vorbitorului. Conținutul discursului ocupă doar 10% din impresia totală, încrederea pe care o aveți în timp ce țineți discursul ocupă 40%, iar 50% din impresia formată despre voi depinde de aspectul fizic, gesturi, mesajele nonverbale pe care le transmiteți.
Putem numi acest lucru superficial, naiv şi nedrept, dar acestea sunt fapte pe care trebuie să le acceptăm în cel mai bun mod. Armați-vă cu un zâmbet, îmbrăcăminte elegantă, frumoasă şi adecvată, aveți întotdeauna părul aranjat. Încercați, cum ştiţi, să lăsați impresia unei persoane de încredere, chiar dacă nu sunteți, chiar dacă ştiţi cu siguranță că toate aceste lucruri nu vor fi importante pentru postul pentru care concurați. Veţi fi de acord că este nevoie de mult timp pentru a observa competențele şi calitățile omului, iar voi nu aveți la dispoziție tot timpul din lume.
În afară de modestia care ne împiedică să spunem lucruri bune despre noi înșine şi să evidențiem ceea ce știm să facem bine, mulți oameni au teama de a atrage atenția asupra lor. În anonimatul lor, se simt mai siguri decât în situațiile în care s-ar afla în centrul atenției. Când oamenii încep să vă observe, aceștia vor dori să vă pună întrebări, să vă evalueze, să vă critice. Cu toții știm că oamenii se tem de întrebări şi critici.
Încercați să vă transformați frica în aliat. Frica de noile oportunități este normală pentru ființa umană, dar această frică nu trebuie să fie paralizantă. Frica paralizantă apare în situațiile în care trebuie să vă orientați atenția şi competențele pe un singur scop, atunci când instinctele voastre vă spun că se va întâmpla ceva important, în care trebuie să depuneți toate eforturile voastre.
În orice moment şi în orice situație, indiferent de cât de mulți nu sunt conștienți de acest lucru, oamenii își creează un brand personal. De acesta depinde statutul nostru social, relațiile cu rudele, succesul în dragoste şi la școală şi, desigur, succesul nostru în lumea afacerilor. În acest sens, brandul este un ansamblu al tuturor asocierilor care apar la oameni atunci când aud numele nostru şi când se gândesc la noi.
Tot ceea ce suntem, tot ceea ce știm, toate valorile şi succesele noastre trebuie transformate într-un brand unic şi recunoscut. Cei care sunt capabili să facă acest lucru, prin puterea brandului personal compensează cu ușurință deficiențele lor. În final, este mult mai important dacă oamenii cred că aveți anumite calități, decât să le dețineți într-adevăr. Aceasta ar putea suna din nou nedrept, dar realitatea este aşa cum este, iar cu cât învățăm mai repede regulile pe baza cărora funcţionează, cu atât ne vom adapta mai bine la ea.
Aceleași reguli sunt valabile şi atunci când realizăm brandingul pentru compania (Converși) noastră, pentru proiectul nostru şi pentru noi înșine.
Era în care trăim ne oferă tot mai puține oportunități pentru contactul personal, familial şi de afaceri în lumea fizică. Prima etapă a cunoașterii unei persoane se face prin cercetarea pe internet, folosind, în general, rețelele sociale. Aceeași situație va fi şi cu noii prieteni, noua iubire, dar şi cu angajatorui.
În lumea online, toate acţiunile voastre vor rămâne înregistrate permanent. Dacă aţi subliniat că statusurile şi tweet-urile scrise reprezintă atitudinile voastre personale, acest lucru încă nu schimbă nimic. Astfel de limite nu există în era noastră. Dar, de aceea, există unele reguli noi de etică pe care trebuie să le respectați şi care sunt o oportunitate imensă de a vă prezenta în mod corect în mediul online. Faceţi acest lucru artându-vă ideile şi atitudinile care vă prezintă într-un mod profesional, nu postați fotografiile de la petrecerea nebună de sâmbătă noapte.
Începeți de la fotografiile de profil, luând în considerare mesajele pe care le transmiteți prin postarea lor. Ștergeți comentariile şi statusurile nepotrivite. Prezentați-vă ca expert în ceea ce faceţi, folosiţi blogul personal, fiți parte a grupurilor relevante în care veţi fi activi, discutând subiecte legate de profesia voastră. Străduiți-vă ca numele vostru să apară oriunde puteţi fi observat, iar la un moment dat, oamenii vor începe să vă observe ca pe cineva care aparține domeniului în care lucrați.
Cu toate că mulți nu știu ce se află în spatele acestui termen, adevărul este că în ziua de astăzi, mai ales în lumea afacerilor, „abilitățile moi” (soft skills) sunt mai apreciate decât celelalte abilități. Soft skill-urile, sau abilitățile moi, presupun abilități interpersonale care nu se pot dobândi deloc, sau doar într-o mică măsură, prin școlarizarea tradițională. Este necesară deținerea acestor abilități pentru exploatarea deplină a potențialului altor abilități, precum şi pentru o funcţionare eficientă în echipă. Deși soft skill-urile sunt în mare parte înnăscute, în lumea modernă trebuie găsită modalitatea de dobândire a acestor abilități.
Când vă prezentați altor persoane, nu este suficient doar să subliniați lucrurile pe care ştiţi să le faceţi, ci este necesar să scoateți în evidență şi toate trăsăturile voastre, care sunt recunoscute ca „soft skill-uri”. Aceasta poate fi o demonstrare a talentului vostru pentru organizație, munca în echipă, abilitățile de comunicare şi inițiativă, motivație şi profesionalism. Angajatorii şi partenerii preferă să colaboreze cu oameni care sunt pe placul lor şi în prezența cărora se simt bine. De asemenea, ei vor să știe că se pot baza pe voi şi în acele lucruri care nu sunt strâns legate de specialitatea voastră. Cu toate acestea, dacă doriți să vă verificați cunoștințele în domeniile profesionale, următoarele teste online vă pot ajuta.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu