Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

7 etape pentru lansarea propriei afaceri (prima parte)

Oricine se gândeşte cum să-şi lanseze propria afacere și la lucruri care nu ar trebui ignorate. Există multe variabile, de la tipul de afacere până la locaţie, aşadar, nu există o listă universală. Totuşi, indiferent de domeniul de activitate, există câteva elemente pe care trebuie să le luaţi în considerare.


Cum se începe propria afacere

Evaluarea dorinţelor şi oportunităţilor personale

Dacă vă gândiţi să vă lansaţi propria afacere, trebuie să plecaţi de la voi înșivă. De fapt, de ce vreţi să lansaţi o afacere? Ce vă inspiră? Vă inspiră banii, libertatea, creativitatea sau ceva complet diferit? Ce competenţe deţineţi? Ce vă place să faceţi? Ce ştiţi să faceţi? Ce pieţe şi industrii cunoașteți cel mai bine? Care este suma capitalului de care dispuneţi? Cât sunteţi de pregătiţi să munciţi? Cât sunteţi de pregătiţi să riscaţi? Abia atunci când aveţi răspunsuri la toate aceste întrebări, veţi avea o imagine corectă şi o atenţie deosebită.

Scopul acestei autoexaminări nu este să vă descurajeze să lansaţi o afacere, dimpotrivă. Ideea este să anticipaţi problemele în acest fel şi să începeţi să planificaţi. Faceţi un plan, stabiliţi obiectivele. Gândiţi-vă la punctele tari şi punctele slabe şi la modul în care acestea vor afecta atingerea obiectivelor stabilite.

Este întotdeauna bine dacă intraţi pe o piaţă pe care o favorizaţi şi o cunoaşteţi în acelaşi timp. Trebuie să ştiţi că afacerea voastră va necesita mult timp, aşadar este mai bine să începeţi activitatea într-o ramură care nu este plictisitoare. Profitaţi de timpul liber pe care îl aveţi înainte de lansarea unei afaceri şi încercaţi să îmbinați pasiunea cu afacerea pe care o deschideți.

Evaluarea dorințelor

Analizaţi piaţa

Când decideţi ce afacere se potriveşte cu obiectivele voastre personale şi cu stilul de viaţă, trebuie să analizaţi bine piaţa. Cine va cumpăra produsul sau serviciul vostru? Cât este de mare concurenţa? Acesta este momentul ideal să vă gândiţi şi la buget. Câţi bani sunt necesari pentru un start sigur?

Există multe modalităţi de cercetare a pieţei. Căutarea generală, folosind Google, poate fi suficientă. Conversaţi cu persoanele care operează deja în afacerea pe care o lansaţi, citiţi cărţi de specialitate despre o nişă, urmăriţi surse relevante online. Puteţi angaja întotdeauna colaboratori externi sau studenţi care vă vor face anumite analize pentru o sumă relativ mică de bani.

Nu uitaţi niciodată că prezenţa concurenţei este un semn bun. Acest lucru sugerează că există o cerere pentru produsul sau serviciul vostru. Gândiți-vă bine ce lipseşte concurenţei pentru ca un client să fie complet mulţumit. Dacă reuşiţi să obţineţi răspunsul la această întrebare, veţi avea ingredientul câştigător.

Analiza pieței

Oficializaţi-vă afacerea

Înregistrarea afacerii este o etapă obligatorie. Totuşi, nu vă grăbiţi. Faceţi o evaluare bună a tipului de entitate juridică care are cel mai mult sens pentru afacerea voastră. Aici nu există improvizaţie. Estimarea incorectă poate duce la încheierea rapidă şi la eşuarea afacerii voastre. Impozitele variază în funcţie de statut. Acordaţi atenţie oraşului şi municipiului în care vă înregistraţi afacerea, deoarece costurile nu sunt la fel peste tot.

Acesta este momentul în care trebuie să luaţi şi decizia cu privire la numele companiei voastre. Asiguraţi-vă că numele este disponibil la Oficiul Registrului Comerţului.

Începeţi cu planificarea

Dacă nu intenţionaţi să vă finanţaţi propria afacere, faceţi un plan de afaceri aprofundat. Chiar şi în cazul în care veţi suporta singur toate costurile, planul de afaceri vă va ajuta foarte mult să vă organizaţi bugetul şi să ştiţi în ce direcţie vă îndreptaţi. Un plan de afaceri este o hartă potrivită pentru controlul dezvoltării unei afaceri.

Un bun plan de afaceri este foarte util. Poate atrage investitori, parteneri şi asociaţi, dar vă va ajuta zilnic pentru definirea strategiei şi urmărirea dezvoltării acesteia, pentru planificarea marketingului şi a activităţilor, pentru revizuirea datelor-cheie, termenelor limită, precum şi pentru bugetarea şi analiza fluxului de numerar.

Planificarea domeniilor de afaceri

Planul de afaceri nu trebuie să fie deloc un document formal, decât dacă intenţionaţi să atrageţi atenţia. Chiar şi în cazul în care consideraţi că nu aveţi nevoie de un plan, treceţi prin procesul de planificare. În acest fel veţi descoperi ceea ce aţi omis şi veţi putea preveni multe probleme. Dacă sunteţi familiarizaţi cu bazele managementului, va fi mai uşor să efectuaţi această parte a planificării.

Fiecare afacere are o mulţime de specificităţi. Niciun model al planului de afaceri nu va acoperi pe deplin toate aspectele unei afaceri. De aceea, trebuie să vă creaţi propriul plan de afaceri, aplicabil doar în cazul vostru şi pentru afacerea voastră. Acumulaţi toate cunoştinţele şi competenţele necesare. O decizie înţeleaptă poate fi şi înscrierea la o şcoală unde veţi avea posibilitatea să exersaţi şi să învăţaţi cum să faceți un plan de afaceri. Această abilitate va fi întotdeauna utilă pentru voi.

  • 24.04.2019 09:58

Comentariu