Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

9 sfaturi pentru viitorii lideri de succes

Experții de top din lumea afacerilor sunt de acord că liderii de succes trebuie să deţină abilităţi care să asigure succesul tuturor angajaților.

Experiența și profesionalismul reprezintă cu siguranță o necesitate, dar asta nu este totul. Înainte să deveniţi un lider, cel mai important este să lucrați la dezvoltarea personală, căci în momentul în care deveniți lider, responsabilitățile dvs. cresc, iar obiectivul devine progresul întregii echipe.

Comportament de lider în echipă

Există diferite stiluri de conducere, dar ceea ce distinge un lider bun de ceilalți este credința că întotdeauna se poate mai bine. Cei mai buni nu se opresc niciodată din perfecționare și din dezvoltarea echipei lor. Citiți aceste sfaturi de afaceri pentru a deveni cât mai buni în propria afacere, pentru a avea relații armonioase cu ceilalți angajați și pentru a îmbunătăţi afacerea întregii companii.

1. Urmaţi exemplul celor mai buni 

Chiar şi cei mai de succes lideri ai celor mai de succes companii din lume au învăţat treptat și au căutat soluții eficiente la problemele cu care s-au confruntat. Faceți o listă cu preferaţii dumneavoastră și învățați de la ei. Mulți experți au bloguri pe care își împărtășesc experiențele. Aceste bloguri vă pot fi de folos, deoarece veți învăța trucuri utile și veți fi și în tendințe.

De asemenea, îi puteți contacta pe experții care la un moment dat v-au fost mentori, profesori sau superiori. Pe lângă faptul că vă pot da sfaturi utile, îi puteți adăuga la contactele dumneavoastră ca potențiali parteneri.

2. Câştigaţi respectul echipei 

Este foarte important să creaţi relaţii bune cu colegii și să le obțineți respectul. Nu vă lăudaţi, ci dovediţi-le prin propriile fapte că v-aţi câștigat poziția. Dacă sunteți cu adevărat profesionist în domeniul dumneavoastră de activitate, atunci respectul va veni de la sine.

Un bun lider poate crea un echilibru între laude și autoritate pe baza propriului succes și a contactelor sale. Fiți conștienți de faptul că autoritatea aduce cu sine și responsabilitate, așa că fiți pregătiți pentru provocările care vor apărea.

Respectarea colegilor

3. Fiţi un exemplu pentru angajaţi 

Chiar dacă ați obținut un mare succes în afaceri, nu este suficient pentru a vă păstra autoritatea și a întreține o relaţie armonioasă cu echipa. În fiecare zi, trebuie să puneți accent pe profesionalism și să fiţi un bun exemplu pentru toți.

Modul în care vă comportaţi va deveni un model pentru oamenii pe care îi conduceţi. Comportaţi-vă așa cum doriţi să se comporte angajaţii dvs. și veţi vedea cum treptat atmosfera se va schimba în favoarea dvs.

4. Urmaţi-vă viziunea 

Pentru ca și ceilalți angajați să se identifice cu viziunea companiei, liderul este cel care trebuie să dea un exemplu prin ceea ce face. Prin urmare, este important să rămâneți consecvent și prin acţiunile dvs., precum și prin stilul de viaţă, să vă urmați viziunea.

Stabiliți-vă obiective generale și specifice și prin intermediul lor transferaţi-vă ideea către toți angajații. Fiecare conducător trebuie să știe spre ce se îndreaptă și ce îl așteaptă. Doar atunci ceilalți îl vor urma.

Viziunea companiei

5. Dezvoltaţi-vă abilităţile de comunicare 

Pentru un lider de succes abilitatea de a comunica are o importanță majoră. Angajații dvs. nu vor ști ce trebuie să facă dacă nu le explicaţi cât mai clar și mai simplu.

Concentrați-vă asupra obiectivelor și definiți-le cât mai bine ca să nu se creeze confuzii. Clarificați prioritățile și termenele limită.

Un element important al comunicării este ascultarea. În timp ce cineva vă vorbeşte, încercați să îl înțelegeți și să nu vă pregătiţi propriul discurs în același timp. Respectați-vă interlocutorul și nu-l întrerupeți.

6. Aveţi încredere şi împărţiţi-vă sarcinile

Este greu să vă împărțiți sarcinile dacă le-ați efectuat doar dumneavoastră un timp îndelungat. Cu toate acestea, dacă doriți ca afacerea să crească, trebuie să învățați să delegaţi sarcini. O caracteristică obligatorie a unui lider este aceea de a-i susține pe alții și de a repartiza inteligent sarcinile.

Este important să le arătați angajaților dvs. încredere. Desigur, nu trebuie să riscați ca o sarcină importantă să fie efectuată prost, tocmai de aceea gândiți-vă bine înainte de a le atribui. Alocați-le pe cele mai importante persoanelor pe care le cunoașteți de mult, iar celor care tocmai s-au angajat dați-le sarcini mai puțin importante.

Puteți întotdeauna să vă testați angajații. Delegați-le o sarcină pe care o veţi efectua şi dumneavoastră, iar data viitoare veți ști pe cine vă puteți baza. În orice caz, subliniați în fața angajaților importanța sarcinii, pentru ca aceștia să fie conștienți de încrederea și responsabilitatea pe care le-o acordați.

Lideri - delegarea activităților

7. Cunoaşteţi-vă angajaţii 

Nu toți oamenii sunt la fel și nu toți au aceleași abilități. De aceea, liderii de top își cunosc bine echipa și știu exact care sunt avantajele şi dezavantajele. În concordanță, ei pot împărţi sarcinile în mod corespunzător și astfel, asigură succesul companiei lor.

Cu toate acestea, există și alți factori care influențează faptul dacă cineva va fi mai mult sau mai puțin productiv. Veți fi surprinși când vă veți da seama cât de productivi sunt acei angajați care fac ceea ce le place. Cunoașteți afinitățile fiecăruia. Și rețineți: o bună organizare și împărţire a sarcinilor aduce cele mai bune rezultate.

8. Nu vă panicaţi şi rămâneţi pozitivi 

Situațiile neplanificate și crizele sunt imposibil de evitat uneori. Trebuie să fiți conștienți de faptul că în acele situații dvs. sunteți persoana care trebuie să manifeste prudenţă şi fermitate.

În astfel de situații neplăcute, totul depinde de dvs. și de atitudinea dvs. Dacă angajații vă văd nesigur și panicat, se vor simți şi ei așa, ceea ce le va reduce productivitatea și va face problema și va fi mai dificil de rezolvat. Păstrați-vă optimismul și calmul.

Dacă un angajat comite o greșeală, amintiți-vă vechiul proverb: „Cine munceşte, greşeşte”. Scopul dvs. trebuie să fie acela de a corecta greşeala și, dacă este posibil, de a o face să nu se mai repete. Din acest motiv, nu veți obține nimic dacă vă înfuriaţi, deoarece un angajat speriat va greşi şi mai mult. În schimb, explicaţi-le tuturor cum a apărut greşeala și sprijiniți-l pe cel care a greşit pentru a-l corecta și a învăța din greşeala comisă.

Greșeli în lucru

9. Creaţi o atmosferă relaxantă 

Ultimul sfat, dar nu mai puțin important, se referă la atmosfera în care munciţi. Atmosfera are o mare influență asupra rezultatelor pe care le obțineți. Asigurați-vă că este relaxată, dar că focusul este pe lucru. Această sarcină nu este deloc ușoară, iar cei mai buni lideri sunt cei care au reușit să găsească un echilibru între respectarea termenelor limită și reducerea presiunii puse asupra angajaților.

Puneți accent pe team building și asigurați-vă că relațiile interumane din cadrul echipei dvs. sunt bune și profesionale. Liderul are sarcina de a conduce și inspira, așa că umorul este întotdeauna binevenit. Orice lucru care nu vă deranjează și îmbunătățește atmosfera, este de dorit în echipă și va face munca mult mai productivă.

Chiar dacă pozițiile de conducere vin cu o mare responsabilitate și necesită anumite abilități, rețineți că totul se învață. Gândiţi-vă care dintre aceste sfaturi vă este mai greu de abordat și concentrați-vă pe el până când devine ușor. Nu uitați, „liderii înnăscuți” sunt un mit. Puteți realiza tot ce vă propuneți dacă investiți efort și vă perfecționați. Așa cum spune Warren Bennis, autorul celebrei cărţi On Becoming a Leader: „Liderii nu se nasc, liderii se creează”.

  • 20.05.2019 15:49

Comentariu