Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
Vă sunt cunoscute toate tehnicile de marketing pe care le utilizează companiile de succes pentru a crește vânzările și profiturile pe piețele locale și globale?
Dacă sunteți în căutarea inspirației care vă va asigura meseria de expert tradițional și strategiile de internet marketing în companii de top pe piață, vedeţi cum mărcile enumerate mai jos au obținut rezultate enorme datorită unei aplicări detaliate a tehnicilor de marketing de influență pe piață.
Red Bull, o companie din Australia, reușește să-și transpună strategia de marketing pe piața globală într-o măsură în care rezidenții americani o consideră un brand local. Vă întrebaţi cum?
Această companie internațională a reușit să realizeze un astfel de succes datorită angajamentului său de a sponsoriza și de a crea evenimente în sporturile extreme din întreaga lume. Datorită acestei metode de marketing, Red Bull a reușit să-și poziționeze produsul pe piața globală și să realizeze salturi enorme în profit.
Pe lângă aceste tactici de succes, Red Bull iese în evidență şi prin ambalajul său original. Această băutură energizantă arată într-adevăr ca un produs al economiei globale. Nu este nicidecum ca alte băuturi răcoritoare ce se vând în sticle sau în doze de 0,36 litri. Arată ca un produs european.
Sponsorizarea este o activitate specifică de marketing, care s-a dezvoltat rapid în ultimul timp și a devenit una dintre cele mai comune forme de comunicare a companiei cu un grup țintă. Organizarea sponsorizării este condusă, în general, de consultanți de marketing specializați sau de agenții de marketing care au personal de calitate.
Airbnb este o platformă, respectiv un serviciu online care reprezintă o legătură directă între persoanele care caută cazare și cei care doresc să ofere turiștilor același lucru contra cost.
În spatele numelui Airbnb stă o companie privată, fondată în 2008, care în ultimii ani a creat o adevărată revoluție în lume și a introdus un mod nou de organizare a concediilor. Are sediul în San Francisco. Această platformă are în prezent peste 1.500.000 de anunțuri în 34.000 de orașe din întreaga lume.
Ce a dus la acest succes exploziv al acestei companii? Rețelele sociale.
În luna ianuarie a acestui an, compania a lansat o campanie pe Twitter în jurul hashtag-ului #OneLessStranger. Ideea campaniei a fost ca membrii comunității să arate un fel de ospitalitate străinilor și să distribuie fotografii sau videoclipuri folosind marca menționată anterior.
La trei săptămâni de la lansarea campaniei de marketing, trei milioane de utilizatori ai mediilor sociale au creat un conținut și au arătat o anumită implicare pe Twitter.
Mediile sociale reprezintă cea mai recentă tendință în marketingul modern și schimbă dramatic modul în care companiile se prezintă singure pe piaţă.
Nike a reușit să-și dezvolte prezența globală printr-o selecție atentă a sponsorizărilor internaționale, cum a fost cazul cu clubul de fotbal Manchester United.
Deşi costurile de sponsorizare pot fi destul de imprevizibile și pot crește pe parcursul diferitelor campionate și turnee, acest tip de parteneriat poate ajuta în mod semnificativ anumite mărci să atragă atenția unui public global.
Platforma (NikeID), care este concepută cu scopul de a ajuta consumatorii să-și proiecteze singuri designul tenișilor, este o altă modalitate prin care această companie și-a plasat produsele pe piața internațională şi, în același timp, şi-a asigurat o mare vizibilitate online printre potențialii clienți. Utilizatorii acestei platforme inovatoare pot crea singuri un model de încălțăminte sport, în funcție de afinitățile lor personale, și pot insera elemente culturale și alte elemente după dorință.
Știm cu toții că McDonald's este un brand global, recunoscut peste tot în lume.
În timp ce această companie de succes respectă orbește strategiile sale de branding, își adaptează eforturile de marketing „globale” la cerințele pieței și nevoile consumatorilor. McDonald's se străduiește să prezinte gusturi locale în meniul său din întreaga lume.
Datorită localizării brandului, acum zece ani a introdus un sandviș în Orientul Mijlociu, numit McArabia. În Filipine, un loc de onoare în meniu l-a ocupat meniul McSpaghetti, în timp ce în Franța au fost oferite faimoasele „macaroons”.
Coca Cola este, practic, un exemplu al modului în care un brand ar trebui să creeze strategii de marketing internaționale. Deși vorbim despre o corporație mare, Coca Cola este cunoscută că se concentrează pe comunitățile locale și investeşte mult timp și bani în proiecte umanitare. Pe lângă impactul său economic, această companie contribuie și la dezvoltarea economică a comunității în care își desfășoară activitatea.
De exemplu, Coca Cola în Egipt, în satul Beni Suef, a furnizat apă potabilă și mese, în timpul Ramadanului, pentru copiii din Orientul Mijlociu. În India, Coca Cola susține inițiativa „Sprijiniţi școala mea”, care are ca scop construirea și repararea instituțiilor de învățământ locale. Nu trebuie să menționăm nici măcar că acest brand vinde emoție care nu se poate pierde în traducere - fericirea.
În medie, Coca Cola cheltuiește aproximativ 20% din bugetul său total de marketing pe diferite tipuri de sponsorizări, ceea ce reprezintă aproximativ 300 de milioane de dolari.
Piața globală reprezintă o oportunitate și o provocare pentru marketing și agenți de vânzări. Întreaga lume este o singură piață, în timp ce granițele sunt mai puțin relevante, astfel potențialul de dezvoltare a unei companii crește. În concluzie, industria are nevoie de experți, manageri de marketing care vor putea crește procentul de vânzări al oricărui produs.
Dacă vreţi să influenţaţi în mod direct profitul realizat de companie şi, în acelaşi timp, să obţineţi experienţă într-unul din cele mai dinamice domenii de afaceri, BusinessAcademy este școala perfectă pentru dumneavoastră.
Prin şcolarizarea în cadrul departamentului de Marketing și marketing managment, veți obţine instrumentele necesare pentru înţelegerea clienților, veți descoperi cum puteți face legătura între aceste cunoştinţe şi crearea produselor, serviciilor și ofertelor corespunzătoare și veți descoperi care sunt metodele de alegere a celui mai bun mod de a transmite mesajul, de a capta atenţia şi de a recomanda clienților valoarea reală.
Veţi fi capabili să asiguraţi companiei un venit mult mai mare şi o creştere a numărului de clienţi, în condițiile unui buget minim. De asemenea, veţi fi pregătiți să conduceţi chiar şi campanii de marketing al căror buget depășește un milion de euro.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu