Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cele mai grave 5 decizii de afaceri

Greşelile sunt o parte componentă a fiecărei afaceri. Oamenii de afaceri de succes iau în fiecare zi un număr mare de decizii, astfel că este complet absurd să ne așteptăm ca aceste decizii de afaceri să fie întotdeauna corecte.

Totuşi, atunci când vine vorba despre cei mai de succes dintre aceştia, şi cea mai mică greşeală poate avea consecințe incredibile și poate deveni parte din istoria afacerii. Exact acest lucru s-a întâmplat oamenilor de afaceri din următoarele cinci poveşti. Ei vor fi întotdeauna amintiți ca cei care au luat cele mai grave (sau cel puțin cele mai scumpe) decizii de afaceri cândva.

Și credeați că doar serviciul dumneavoastră este stresant.

 Decizie de afaceri

Persoana care a inventat sonda de ţiţei – şi a uitat să o breveteze 

La începutul secolului XIX, exploatarea ţiţeiului s-a realizat lent şi destul de dificil decât în prezent. Atunci pe scenă a apărut Edwin Drake. În timp ce a muncit la un zăcământ din Pennsylvania, a fost într-un fel obligat să aducă o invenție genială – sonda de ţiţei. Cei care se ocupau de ţiţei, la scurt timp au pornit pe urmele lui şi au urmărit cum se îmbogățeau rapid.

Deși a fost un inventatorul strălucit, Drake nu și-a găsit drumul în lumea afacerilor și la scurt timp a pierdut toți banii în tranzacțiile cu petrol. Până în prezent, nu este cunoscut un răspuns precis la întrebarea „de ce nu a terminat lucrul până la capăt", de ce nu şi-a brevetat invenţia și să câştige o sumă mare de bani.

Entuziasmul actualului succes, lipsa de ambiție sau alt motiv, indiferent ce se află în spatele acestei decizii ciudate, suntem siguri că descendenții săi nu au prea multă înțelegere pentru estimările de afaceri ale stră-stră-străbunicului lor.

Eliminarea oportunităților de afaceri

Compania care a putut cumpăra Google pentru 750.000 de dolari 

În lumea afacerilor nu există prea mult spațiu pentru a se privi în trecut. Totuşi, atunci când cineva ratează ocazia ca pe suma de 750.000 de dolari să cumpere o companie ca Google, este greu să nu priviţi în urmă din când în când.

În anul 1998, fondatorii gigantului de internet de astăzi, Larry Page și Sergey Brin au oferit companiei Excite, proprietarilor de atunci un motor de căutare foarte popular în acea perioadă, posibilitatea de a răscumpăra partea lor în Google. Deși prețul inițial de un milion de dolari a fost redus cu un sfert, răspunsul a fost: „Nu, mulțumesc".

Google este în prezent estimat la 527 miliarde de dolari. Este de aproximativ 702.000 de ori mai mult decât a trebuit să plătească Excite pentru o proprietate de 100%. Desigur, nimeni nu poate știa dacă, sub aripa lor, Google ar fi obținut un succes similar, dar suntem siguri că uneori cei care conduceau compania Excite la acea vreme, privesc în trecut şi se întreabă: „Ce ar fi fost dacă spuneam da?”

Leagă calul unde spune gazda: încăpăţânarea lui Ford 

Tuturor inventatorilor mari li s-a întâmplat să greşească. Dar cea mai mare problemă a lui Henry Ford nu a fost că a făcut ceva greșit, ci faptul că nu a făcut nimic. La câțiva ani după ce faimosul Ford Model T a văzut lumina zilei, membrii echipei l-au convins că modelul are nevoie de un nou design pentru a continua să concureze cu succes cu concurenţa. În plus, în timp ce Henry era în vacanță, unul dintre membrii echipei a proiectat singur prototipul noului model.

Care şef nu-și doreşte ca angajații lui să preia o astfel de inițiativă? Henry Ford. După ce s-a terminat vacanţa, a fost atât de înfuriat încât a distrus cu propriile mâini prototipul.

Spre deosebire de el, concurenţa nu a stat cu mâinile în sân și, în doar câțiva ani, Ford și-a pierdut poziția de lider printre producătorii americani de automobile. Încăpățânarea fondatorului a costat mult compania şi a avut nevoie de câteva decenii pentru a-și recupera poziția pierdută.

Decizia de afaceri greșită nu ar putea face nimic

Cum s-a întors aparatul foto digital şi a „ucis” Kodak

De fiecare dată când tehnologia schimbă de la rădăcină situația într-o industrie, există companii care se adaptează la noile circumstanțe și se dezvoltă, și cele care permit ca timpul să treacă peste ele. Totuşi, cazul Kodak, care nu a supravieţuit apariţiei aparatului foto digital, este cu adevărat special.

Această companie, în anul 1977, a brevetat una dintre primele camere digitale. Cu toate acestea, având în vedere faptul că au câştigat bine în urma vânzării filmului, au decis să păstreze acest brevet departe.

În cele din urmă, când au acceptat faptul că piața dorește camere digitale, era deja prea târziu. Companiile care au reacționat la timp, privind noile nevoi ale consumatorilor, le-au preluat locul și au adus gigantul în uitare.

Când un clic greşit costă 200 milioane de euro

Pentru ca spaţiul în acest articol să nu aparțină în exclusivitate reprezentanților managementului de top, brokerul companiei Mizuho Securities a avut grijă de acest lucru. Dintr-un moment de neatenție, în anul 2005, în ideea de a vinde o acţiune a acestei companii cu valoarea de 610.000 de yeni, el a făcut invers – a vândut 610.000 de acțiuni la un preț incredibil de un yen. Deși a încercat imediat să-şi corecteze greşeala, piața bursieră brutală a fost mai rapidă și a costat compania mai mult de 200 de milioane de dolari.

Această tranzacție „întâmplătoare" a generat neînțelegeri și a stârnit neîncrederea investitorilor de la bursa din Tokyo, care a determinat mai mulți membri ai conducerii să-şi înainteze demisia. În ceea ce privește comerciantul care a efectuat greșeala, are cel puțin o poveste interesantă pe care o poate spune cunoștințelor acum când are (mult) mai mult timp liber.

Învățați din greşelile altora, dar nu doar de acolo 

A învăța din greșelile altora este necesar, dar nu suficient. Dacă doriți să ajungeţi în poziția de a lua decizii importante de afaceri, va trebui să obțineți mai multe cunoştinţe şi abilităţi necesare pentru o activitate profitabilă în funcţii executive sau operaţionale din cadrul companiilor.

Mulți dintre directorii, managerii și angajații de astăzi în companii precum Metro Cash & Carry, Telenor, Avon, Comtrade, Carlsberg, Forma Ideale, Tetrapak, Leo Burnett, Volkswagen, Imlek etc., în drumul spre succes au frecventat BusinessAcademy.

Dacă vă decideți să continuaţi pe urmele lor, cu puțin efort într-un an, veți obține cunoștințe avansate care vă vor oferi un avantaj în ceea ce privește angajarea sau avansarea și veţi fi chiar şi înaintea colegilor care au mai multă experiență de muncă.

Anul viitor, în această perioadă, poate va fi dificil deoarece nu aţi început astăzi. Nu permiteţi să se întâmple acest lucru.

  • 12.04.2019 15:36

Comentariu