Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
În medie, un utilizator petrece câteva ore pe săptămână pe reţelele de socializare. Cea mai mare parte a timpului şi-o petrec apreciind (like) şi distribuind (share) fotografii, statusuri sau linkuri interesante, precum şi discutând cu prietenii. Prin urmare, reţelele de socializare sunt, în general, considerate un loc ideal pentru „uciderea" plictiselii. Totuşi, experţii în PR nu sunt de acord cu acest lucru.
Experţii în relaţiile cu publicul au identificat site-urile de acest tip ca instrumente excelente pentru utilizarea web-ului în scopuri utile. Deci, reţelele de socializare pot fi utile managerilor PR numai dacă sunt utilizate în mod corespunzător. Vă prezentăm 5 sfaturi care vă vor ajuta să înţelegeţi regulile PR de conduită pe reţelele de socializare.
Ultimul lucru pe care doriţi să-l faceţi este să copiaţi un comunicat de presă scris pentru altă mass-media, distribuindu-l pe reţelele de socializare. Experţii recomandă că este mai bine să vă adaptaţi postările pe care intenţionaţi să le distribuiţi la o anumită reţea de socializare.
Un post pe Twitter poate conţine până la 107 caractere, deoarece restul va fi necesar pentru linkul către site-ul pe care doriţi să-l promovaţi. Când vine vorba de Instagram şi Pinterest, accentul trebuie pus pe o fotografie interesantă, care va ilustra cel mai bine ceea ce aţi publicat. Facebook oferă posibilitatea de postare a unui text mai lung, dar acesta este unul din lucrurile pe care trebuie să le evitaţi.
Atunci când scrieţi un post, nu se recomandă să folosiţi jargonul, citatele sau frazele inutile care să explice de ce trebuie citit postul dumneavoastră. Atitudinea generală a experţilor este că, pe toate reţelele de socializare, fotografiile sau videoclipurile scurte de câteva secunde aduc rezultate mult mai bune decât orice conţinut textual.
Înainte de apariţia reţelelor de socializare, managerii PR trebuiau să trimită materialele lor către mass-media şi să le solicite publicarea cât mai curând posibil. În prezent, totul este în mâinile voastre. Trebuie doar să fiţi rapizi şi să vă adaptaţi posturile grupului ţintă la care vă adresaţi.
Dacă publicaţi informaţii utile în timp util, cei care vă urmăresc vor şti să aprecieze acest lucru şi de fiecare dată vor încerca să găsească la voi ceea ce îi interesează. Astfel, puteţi urmări ceea ce își doresc persoanele cărora vă adresați şi pe baza acestui lucru, puteți planifica următoarele proiecte.
Cea mai populară reţea de socializare necesită multă prudenţă dacă este utilizată în scopuri de PR. Experţii consideră că nu este înţelept ca postările voastre să apară printre pozele animalelor de companie şi printre posturile altor utilizatori care nu au nimic de-a face cu domeniul în care operaţi. Prin urmare, este mai bine să creaţi grupuri individuale în care să vă adresaţi exclusiv utilizatorilor vizaţi.
Cea mai comună greşeală a echipelor de PR pe reţelele de socializare se referă la răspunsurile urmăritorilor (followers). Reţelele sociale sunt publice şi trebuie acceptate ca atare. Comentariile negative apar pe fiecare pagină de Facebook, aşadar, vor apărea cu siguranţă şi pe pagina voastră. Cu toate acestea, reacţia voastră la astfel de comentarii ar trebui să vă diferenţieze de ceilalţi. Se sugerează ca răspunsurile să fie cât mai rapide şi mai uşor de înţeles, dar şi să-i oferiţi persoanei care a adresat întrebarea o adresă de e-mail sau un alt contact la care va putea primi mai multe informaţii.
Clipurile video sunt foarte utile în campaniile PR, deoarece sparg monotonia creată de conţinuturile textuale. Atitudinea generală a experţilor este că videoclipurile scurte, de câteva secunde, oferă rezultate mult mai bune pe reţelele de socializare decât orice conţinut textual.
Când realizaţi clipuri video, trebuie să ţineţi cont de calitatea înregistrării. Dacă realizaţi un clip video cu rezoluţie înaltă, deja v-aţi diferenţiat de majoritatea oamenilor. Ceea ce vă face să deveniţi şi mai profesionist este un clip video care stimulează începerea unei conversaţii cu grupul ţintă.
Formarea unei imagini pozitive a companiei pe reţelele de socializare este o activitate serioasă, deşi la prima vedere nu pare aşa. Totuşi, dacă doriţi să deveniţi un manager PR de succes, va trebui să acceptaţi aceste reguli cât mai curând posibil.
Dacă sunteţi începător în acest domeniu, cursul de PR şi cursul de comunicaţii corporative, pe care le puteţi frecventa în cadrul programului Relaţii publice, sunt doar câteva dintre cursurile în cadrul cărora puţeţi învăţa mai multe lucruri despre acest domeniu.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu